• MissC

Frågor om ÄD

Hej,

Efter fem misslyckade IVF-försök är ÄD vårt nästa steg. Då vi inte får hjälp via landstinget så kommer vi att söka oss privat. Har surfat runt lite och sökt information. Har sett att AVA har några kliniker i Finland. Är det någon som har erfarenheter därifrån? Eller någon klinik att rekommendera?

Tacksam för hjälp!

MissC

• Svar på tråden Frågor om ÄD
  • MissC

Hej Bobi,

Tack för peppningen! Min läkare ger oss inte så goda chanser med vanlig IVF. Han kan tänka sig en sjätte och sista behandling. Då vi inte lyckats få plus på de tidigare fem behandlingarna så känns det inte lönt att göra en sjätte. Det kostar ju fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. Känner mig dock redo för att prova en ny väg, ÄD. Skönt att höra att du hört positivt om Tammerfors och Åbo. Ska nog snart ta mod till mig och ställa oss i kö.

Vad härligt att ni har en egen donator! Dessa personer är verkligen guld värda. Jag håller tummarna för att ni snart är framme i kön och sedan får ert lilla barn.

Kram,
    /MissC

• MissC

Hej Fiaflopp!

Tack för ditt inlägg. Skönt att höra att du har positiva erfarenheter från AVA. Tänk att ni fick eskimoer!!! Det har man ju aldrig sett röken av. Jag skickar ett privat mess.

Kram,
    /MissC

Svar på tråden Frågor om ÄD