Tack själv!
Förstår precis hur du menar, jag skulle utan att tveka en sekund genomgå 10 behandlingar till, om jag bara visste att det 10:e försöket skulle leda till ett + och barn. Men att gå igenom ytterligare behandlingar med känslomässig berg-o-dalbana, hopp och besvikelser, och misslyckas igen, nej jag orkar inte mer. Vi har levt i IVF-karusellen i nästan 3 år...
För mig är det fortfarande viktigt att få vara gravid och få uppleva en förlossning, oavsett om barnet härstammar från mina ägg eller donatorägg. Adoption finns med som "sista" alternativ, men jag känner starkt att vi först måste försöka även med donation. Ja, jag är jättetacksam att vi har en egen donator, allt är inte klart än (prover, kuratorsamtal), men förhoppningsvis kan vi starta behandling i början av nästa år. Läkarna är väldigt positiva till chanserna att lyckas, tydligen är det just äggets kvalité som är mest avgörande för om en graviditet ska uppstå eller ej. Mina FSH-värden är förhöjda vilket gör att chanserna är små att vi ska lyckas med mina ägg.
Håller tummarna för oss båda! Stanna kvar i ÄD-forumet, vi är fler här i samma sits och med liknande IVF-bakgrund. Det finns flera här som har eller ska göra ÄD i Finland.
kram
Bobi