Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
Kan riktigt se framför mig den stackars duvan!!
Eller ska Katla vara någon slags symbol för allas mer ondskefulla sida?
mamyleine:
Shit! Vilken bra fråga - det har jag aldrig tänkt på!!
Vem är Mattis och Mias pappa?
Om det är pappa Jonas som är den skyldige faller ju hela Lisbeth och Mattis-teorin
Näää, det måste vara Sotaren.
Äsch!
Hon har ju fantasi för fem och ska ju bara göra sig märkvärdig ju!
Var inte det något hon klämde till med i samband med pralinerna? Och de var ju verkligen inte skickade från hennes pappa i Stockholm - eller hur?
mammakamma:
Naturligtvis får de ihop det!
Han sitter ju bara och väntar på att hon ska bli "lovlig"...
Nää, det kan han ju inte ha varit?
Skulle mamman överhuvudtaget ha kommit nära honom då?
Nä! Jag tror det är något trauma, hungeråren eller en favvopoa som dött som satt sina spår i honom EFTER de hade gift sig, så nu sitter hon allt fast där, stackarn.
*brrr*
Undras hur han är i sängen?
Kanske han gillar att bli dominerad?
Nja, det kanske finns värsta kohuds-bodyn i linneskåpet och ridpiskor vet vi ju att de har
Klädnypor till bröstvårtorna - visst, hänger helt öppet på klädstrecket, just så att ingen ska misstänka något!
Visst, AL var full av fanatsi, men hur fantasirikt är det att döpa alla sektmedlemmar efter väderstreck?
Vesterman och Söderman
Österman och Norrman
Eller har hon gjort det i hopp om att på något kryptiskt sätt gömma en skattkarta?
Killen som spelar Karlsson på taket i -74:as film är 10 år!!
[Kom fram tidigare i tråden]
Bachorva??
Låter ju som värsta täckmanteln för ett spionnäste.
[Var har AL nämnt Bachorva?]
Åååå, jag skyller allt på er!
Min lokala videoaffär hade barnfilms-lördag... så jag släpade barnen dit och hyrde Astrid Lindgren filmer för glatta livet.
Här ska analyseras Madicken, Bröderna Lejonhjärta och ännu mer Karlosson på taket bland annat.
OCh jag som måste göra läxa... Hur ska jag hinna???
Psst, Ronjas mamma hette Lovis
Tack för den dio.
Nu ser jag ju bara för mitt inre Emil och hans dendrofil-bekanta träffas i nån gränd som vuxna och ha "ormgropar" med hans 101 trägubbar.
Abbes pappa vad-han-nu-heter säger ju till Linus-Ida att han har en kompis som har ett blått och ett brunt öga och att han hade fått det blåa ögat för att han la sig i saker han inte hade med att göra. När Linus-Ida frågar vad han menar med det så svarar han "Tänk på det du"
Han står ju och hotar kvinnan med spö!
Man börjar genast undra vad som försegick hemma hos Nilssons.
Är det så konstigt att Abbe fantiserar ihop en massa historier och försöker lura med Madicken på spök-jakt? Och är spök-jakten egentligen bara en täckmantel för att lura ut henne så att han ska få tafsa lite?
Sedan har jag några frågor:
1. Varför är Madicken så lik Alva?
KAn det vara så att Madicken och Lisbeth är Alva och Pappa Engströms gemensamma barn och lilla knytet som han får med frugan är deras första och det är därför som hon går upp så mycket i sin graviditet?
2. Varför står det Alva på Alvas förkläde?
Är det för att någon i hushållet inta ska glömma bort vad hon heter?
3. Varför låter Alva lika kräkigt klämkäck för varje extra arbetsuppgift som familjen hittar på åt henne... såvida inte barnen är hennes, för då ställs ju allt i en helt annan dager.
Jag har också alltid inbillat mig att Emil skulle vara på 1800-talet.
lokisse:
Varför lät Annika och Tommys föräldrar dem leka med Pippi överhuvudtaget?
Eftersom de brukade ha sur tanten på middag [har för ögonblicket tappat bort vad hon hette och orkar inte riktigt tänka efter ] så antar man att de är i ungefär samma samhällsstauts och bör sitta med liknande åsikter om Pippi och hennes uppförande...