Inlägg från: astri |Visa alla inlägg
  • astri

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Jag tror också att Ronja och Birk fick knatte tillsammans.
    Undra om Bork såg det som en anledning till att han hade rätt till halva Mattis-borgen?
    Så att Birk skulle få ta del av barnets uppväxt menar jag

När Emil kröp uppför skorstenen och uppenbarade sig som en myling för Lina... skulle inte mylingar uppenbara sig för sina mödrar som låt döda dem om de inte begravdes med ett föremål av järn?
    Om nu inte Lina har några skelett i garderoben - varför blev hon så fruktansvärt rädd? Fundersam

• astri

Angående Ts Alfred och Lina-teori.. jag har en helt egen:

Alfred är egentligen pedofil och han har lovat Lina att gifta sig med henne för att det inte ska verka vara nåt knas på G.
    Jag menar... en vuxen man som alltid sitter och myser med en liten grabb. "Du och jag Emil, du och jag". För att inte tala om alla gånger som han dissat Lina för att "ta Emil och bader".
    Inte undra på att Lina är arg - hon får sig ju inget!

• astri

Karlsson på taket ja! Usch!

Men ligger det inte nära till hands att han egentligen bara är en hallucination/låtsaskompis som Lillebror har.
    Med en storasyster som har killar till höger och vänster och en storebror som... Ja, vad gör storebrorsan egentligen?
    Klart att voffsingen är en kompensation för hans bortglömda position i familjen.

• astri
    mamyleine skrev 2006-07-19 13:26:41 följande:
    Fast syrran där då. Sätter sig i soffan och betalar lille-bror för att stanna i rummet. Med tanke på alla hennes karlbyten kanske hon är nymfoman?
    Precis min tanke!
  • astri

Jag tycker Elisabeth är skitcool!
    Der framför mig hur hon tar över pappas post på tidningen, blir öppet lesbisk med Mias lillasyrra och drar på sig ett par brallor.

Madicken, hon inleder ett förhållande med Abbe och får ett "utomäktenskapligt barn".
    Skandal!
    Men pappa och hans vänner ser till att han minsann gifter sig med henne, precis som han lovade för att få komma innan för trosorna på henne.

Abbes pappa han måste amputera benet som han fastnade i rävsaxen med pga kallbrand. Börjar supa ännu mer och dör av skrumplever.

• astri

Jag måste ärligt säga att jag har liksom inte fattat Bröderna Lejonhjärta helt.
    De dog ju i branden och tbc och så kom de ju till vilken-dal-det-nu-var...
    Varför slåss de med Katla och har sig? Kom de inte till ett ännu bättre ställe om de kolade i NN-dalen?

Eller minns jag helt fel?
    [Måste erkänna Madicken var min favoritfilm när jag var yngre ]

• astri

dio:
    Allra käraste syster, ja!!
    Redan när jag läste den första gången som liten blev jag övertygad om att hon inte hade alla getter hemma...

• astri

Okej, då var jag inte ute och cyklade

Men varför bry sig om att slåss mot Tengil och Katla?
    Varför inte bara hoppa över den biten -bli ett grillkol eller nåt redan från start- för att slörpa milkshake och kolla på ponnyhopp hela dagarna i Nagilima med en gång?

• astri
    dio skrev 2006-07-19 14:43:44 följande:
    Tycker det är lite konstigt att man kan dö flera gånger. (angående Bröderna Lejonhjärta)Man dör fast man redan dött, hm...Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Jaaaaaaa!
    Nånstans i alla mina förvirrade tankar föll den frågan bort
    Hur många liv har de egentligen?
    [Är de katter eller?]
  • astri
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:45:51 följande:
    men nu befriade de ju körsbärsdalen från tengil och katla så att alla andra som dör och kommer dit får leva lyckligt
    Men då är de ju ganska ego!
    Alla som kommer till Körsbärsdalen kommer ju tro att det är det ultimata, inte kommer de ju vilja begå självmord  och då blir de ju blåsta på Nagilima juh!!
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)