Inlägg från: Rude Billy |Visa alla inlägg
  • Rude Billy

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Jag säger negerboll och kommer inte att sluta med det.. vad mina barn (som inte är födda än, men en är på g:P) så är det upp till dem att välja. Jag tänker inte välja åt dem!

• Rude Billy

Men snälla ni.. det är väl inget att tjafsa om.. såg någon som skrivit "Jag tar väl inte illa upp för att det heter vitlök" eller liknande.. och det är klockrent skrivet!
    Jag har aldrig tagit illa upp för att folk säger negerboll om ett bakverk. Men har någon däremot sagt det till mig på ett nedvärderande sätt så har jag tagit illa upp.
    Men om man kallar någon negerboll för att kränka den personen så har man ju slutat att prata om själva bakverket,man syftar alltså på personen ifråga...alltså samma benämning på två skillda saker.
    Sluta klaga och gnälla låt folk säga vad de vill.
    Det finns så mycket viktigare saker att lägga sin energi på än att gå å vara arg på folk som säger negerboll.
    Jag har inte heller, som många andra sagt, hört talas om någon neger/mörkhyad/färgad/svart/brun (kalla oss vad ni vill)som tagit illa upp för att man säger negerboll om. ja negerbollar!

• Rude Billy

babygurl> jag är adopterad från sri lanka..men det spelar väl ingen roll? Jag är ändå brun och vad många skulle kalla neger...

• Rude Billy

"Men ni som annvänder ordet n*egerboll säger ni ordet n*ger också då för att beskriva en svart/afrikan?

Gör ni det inte så är det ju lite dubbelmoral i det hela...... "

Var finns dubbelmoralen? Som jag har sagt tidigare är det stor skillnad på en negerboll och en neger.. En negerboll är ett bakverk och neger är så väl en benämning på en människa.. Tycker itne det finns något fel i att säga negerboll så länge man inte säger det nedverderande om en person. Som jag sagt ett antal gånger.
    Och JA, jag säger neger om svarta/bruna/afrikaner eller vart fan nu personen kommer ifrån.

• Rude Billy

babygurl> så lnge det inte görs på ett nedvärderande sätt så bryr jag mig faktiskt inte...
    Var är du ifrån?
    Å du, det verkar faktiskt som om att det är mest vita som stör sig ¨på det.. och jag förstår inte varför alla lägger denna energi på en sak som är så oviktig.. Det finns SÅ mycket viktigare saker här i världen

• Rude Billy

sweedie>vad jag menade var att det verkade bara vara vita som tycker att det är ett kränkande ord.. Inte att det är enbart vita som bryr sig om vad man säger eller inte. För alla mörka jag känner har inget emot att folk säger negerboll.. Men det är ju olika från person till person och man kan ju inget göra åt vad andra tycker, tänker eller känner. Jag skriver bara vad jag tycker och hur min uppfattning är. Sen om andra tycker det är rätt eller fel kan jag inget göra åt.

• Rude Billy

Zaria>Självklart ska man respektera de som blir kränkta,det har jag aldrig sagt något om. Men jag har alltid sagt negerboll och har aldrig haft någon i min umgängeskrets som tagit illa upp och det har därför har jag fortsatt att sagt det.

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?