• Pippi Strumpa

Nagon med autoimmun sjukdom?

Kan ni rekommendera något mer än Prednisolon om man har problem med supertidiga missfall? Redan ett par dagar efter att ägget fäst i livmodern lyckas nämligen mitt skruvade immunförsvar stöta ut det. Prednisolon är enda idén vår läkare har, om hur vi kan ta ned nivån av NK-celler (immunförsvaret) lite...

AHöst - Har du fått veta sedan vilka automimmuna sjukdomar du hade? Vilka tester gjorde de på dig, var det nivån av NK-celler de mätte? Jag har även skickat dig ett mail.

• Pippi Strumpa

AHöst,
    De kommer antagligen sätta in ett (upptinat från frysen) ägg på måndag och samtidigt börjar jag med 5 mg Prednisolon per dag. Jag ska dit idag på UL och tänker då fråga om Trombyl med, men har inget större hopp om att få det. Och för dig?

• Pippi Strumpa

AHöst m fl:
    Vill tacka för tips och hjälp! Gjorde ett försök med kortison, men ägget fäste aldrig i livmodern denna gång, så jag fick aldrig se om det hade effekt (problemet var ju att ägget brukar lossna igen/dö ett par dagar efter att det fäst). Satte in ett frysägg direkt månaden efter förra försöket, kanske var det dumt att stressa så.

Fem försök. Nu lägger vi ned och tar time out. Har testat NK-celler, ANA, Kardiolipin och TNF-alfa och allt var ok. Återstår väl bara vanliga hormonerna? Får testa det så småningom.
    Kram!

Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?