• född78

Nagon med autoimmun sjukdom?

Hej
    Jag fick för några veckor sedan svar på min utredning efter upprepade missfall som visade på att min kropp producerar kardiolipinantikroppar. Dessa kan vara orsaken till mina missfall, att de helt enkelt arbetar som ett immunsystem som stöter bort graviditeten. Det innebär dessutom att jag har ökad risk för proppbildning.
    Jag har sökt information om detta men inte hittat något som jag tycker verkar bra och seriöst. Följer gärna med er på denna tråden och kommer kolla de länkar ni rekommenderat.

//född78

• född78

AHöst
    Va, snabb du var att svara!!
    Nästa steg för oss är att jag redan nu äter TrioBe (Bvitamin och Folsyra) endast som ett tillskott. Vid nästa tillfälle jag testar positivt på graviditetstest skall jag börja med progresteron (morgon och kväll), detta beslutades innan jag fick svar på proverna ang immunologiska faktorer. Jag skall dessutom börja att äta prednisolon (kortison)varje dag fran till vecka 20 och sedan plana ut detta och sluta med dem helt efter v 24. Dessa är till för att dämpa antikropparna och immunförsvaret för att minska risk för att stöta bort graviditeten. Jag skall from v 12 även äta trombyl (blodförtunnande) för att minska risk för proppbildning. All denna infrmation gavs till mig via telefon innan min läkare gick på semester, men jag har bett om att få en ti till honom för att gå igenom detta. Väntar just nu på detta.
    /född 78

• född78

1:a missfallet var vi 8+. Det var ett MA som jag blev tvungen att skrapas för.
    2:a missfallet var ett X som jag fick injektion med cellgift för.
    3:e missfallet var vi 5+.
    Jag har minst sagt en brokig historia när det gäller min barnlöshet.
    Jag tror jag vill tala igenom det här med blodförtunnande med min läkare så snart som möjligt. Planerar att försöka igen snart.
    //född78

• född78

Absolut! Jag skall skriva ner detta på min lista av frågor att ta med till läkaren. Tack!!!! Det verkar som du fått en mycket kunnig läkare, vilket är bra. Det är verkligen snällt och väldigt uppskattat att du delar med dig av din kunskap.
    Nu måste jag gå och lägga mig, har jobb imorgon.
    Jag kommer ha koll på denna tråden framöver.
    Ha det så bra, tack igen!!
    /född78

Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?