• Loppan75

Nagon med autoimmun sjukdom?

Hej, det finns alltså fler!

Jag producerar antikardiolipin, men har inte SLE. Varit reumatiker, har en taskig sköldkörtel (äter Levaxin) och hade en ventrombos för 7 år sedan. Knaprar Waran sedan dess. Även haft två missfall och hoppas nu att jag ska kunna justera mitt Levaxin till en vettig nivå innan jag får göra mitt IVF, förhoppningsvis till hösten.
    Jag är mest nervös över att behöva genomlida 9 månader av skräck över att få veta att bebisen dog i mig.

• Loppan75

Har förresten läst en annan studie om antikardiolipin och missfall. Enligt den kan man förutse utgången av en graviditet genom att kolla Hcg-värdena under den första tiden. Om värden ökar normalt, så är chansen för lyckad utgång 80-90%, men om de inte gör det, så är missfallsrisken 70-80%.

• Loppan75

Letar, letar, letar... ah!www.emedicine.com/med/topic3258.htm

Under Section 6 Treatment, under Obstetric care står det:
    "Human chorionic gonadotropin (hCG) values may suggest early prognosis of the pregnancy outcome in the first trimester. If hCG levels are increasing normally (ie, doubling every 2 d) in the first month of pregnancy, a successful outcome is predicted in 80-90% of cases. However, when the increases are abnormal (ie, slower), a poor outcome is predicted in 70-80% of cases. "

• Loppan75

Mina missfall inträffade i vecka 7 resp 6. Andra gången hann jag inte testa, men jag vet att det var ett missfall. Jag har tydligen väldigt lätt att bli gravid. Båda gångerna var det på ett enda tillfälle av slarv eller sprucken kondom. Inget av dem var planerat.
    Nu när jag vill ha barn, så är det betydligt svårare. Min man har nästan inga spermier, och vi står i kö för IVF.

Om jag förstod det rätt, så har ingen av er haft blodpropp? Och äter inte blodförtunnande?

Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?