• pissypopi

Vi som har gett upp bebisförsöken!

Här kan vi som har kämpat för en liten knodd men misslyckats träffats.

Prata om allt, från relationer till hur jobbigt det är att se andra gravida....

Så Välkommen!

Snart fru Åhlefors
  • Svar på tråden Vi som har gett upp bebisförsöken!
  • pissypopi

Tänkte börja med att presentera mig själv lite.
    Heter Nina, är 22, har en dotter som är född januari -04.
    Har försökt med ett syskon till henne sedan juli - 05, gav upp verkstaden i juli-06

Snart fru Åhlefors
  • pissypopi

jag är tydligen ensam om att ha gett upp hoppet om en liten bebis i mina armar igen!!

Snart fru Åhlefors
  • pissypopi

Fia lotta lus:
    jag får utredning först om ett år. Sen får vi ingen åtgärd, inga syskonförsök eftersom vi har barn tillsammans sen tidigare.
    Att köpa sig ivf ska vi inte ens prata om eftersom jag pluggar och min sambo är arbetslös, så vi har helt enkelt inte råd. Sen så även om vi får råd får vi nog ingen IVF pga blodproppsrisk.
    Adoption eftersom jag är 22 så är det rätt många år kvar innan vi får adoptera, och även det kostar pengar.

Då känner jag att jag hellre lägger de pengar vi har på vår dotter i ställe för på en flerårs process som kostar pengar och inte med säkerhet ger oss ett barn!

Snart fru Åhlefors
  • pissypopi

Bisquit:
    ja vi har försökt i ett år och ja jag har gett upp.
    Det är inte menat som kränkande, men när man inte får någon medicinsk hjälp så känner jag att vad ger det då att fortsätta försöka?
    Vi har inte tänkt börja använda preventivmedel, men jag har heller inte tänkt fundera på när jag har ÄL, inte räkna ut att om mensen inte kommer på onsdag så är det kanske nått, utan blir det nått så blir det nått...

Sen så ligger det naturligtvis andra personliga saker bakom som gör att jag helt enkelt inte orkar mer!

Snart fru Åhlefors
  • pissypopi

ebben: men jag får ingen pergotime så det blir på egenhand eller inte alls!

Snart fru Åhlefors
  • pissypopi