Men hallå? Kallt, dömande och empatilöst resonomang!? Snacka om att vara fördömande!?
Jag är alls inte varken kall, dömande eller empatilös, nu får Du väl hejda Dig! Det är det jag menar, när inläggen börjar få märklig prägel.., håll Dig till ämnet, och överdriv inte! Jag har i mina inlägg alls inte velat kränka någon kvinna, jag är inte ens konsekvent emot abort, jag månar om varje kvinnas väl och ve, jag vill att hon ska SLIPPA behöva göra en abort, för det vore väl ändå det absolut bästa alternativet, att inte alls behöva ställas inför detta val!?
Att efterlysa ngn form av sorgesam känsla när man har aborterat sitt barn i magen, är det empatilöst!? Är inte det en NORMAL känsla, att känna sig tyngd av att ha behövt göra en abort?
Är det så konstigt att känna så, menar Du?
Jag har gjort abort, jag har gjort 2 aborter! Jag har dock 6 födda barn, min yngsta fick jag vid 40 års ålder. Nog tänker jag, om jag nu skulle bli gravid igen.., att HELST ville jag ha barnet, jag visste ju vilken underbar liten gosegos-mysgubbe eller gumma det skulle kunna ha blivit.., om jag nu övervägt abort. Och jag skulle överväga det! 7 barn!? Och inte minst för vad andra skulle säga..., typ, åh..det är inte sant.., ska hon ha barn igen, nejmen Guuuud.., nu får hon väl ge sig! Jag skulle tom känna påtryckningar från min omgivning, från samhället att jag "borde" göra en abort.., jag lovar.., alla har sina skäl, det vet jag med! Där har Du underlag till en förlängning, en annan frågeställning att göra en tråd av om så passar, påtryckningar från omgivningen kring beslut om abort, för den finns också med på ett hörn.
Jag är knappast empatilös, glöm det.., och jag försöker vara vänlig och öppen i mina inlägg, aktar mig för att "ta i", eller bli alltför personlig i vissa svar.
"Kall jävel" har jag redan skrivit att det var kantigt uttryckt, förklarat att jag efterlyser "empati" efter en abort, vilken Du insinuerar är helt överflödig.
Ingen på denna tråd saknar empati, eller är särskilt dömande eller kall. Vi diskuterar i bästa välmening, utifrån var och ens tankar och tycken.