Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
Jag hade då inte velat födas om jag hade föräldrar som inte ville ha mig.
Jag hade då inte velat födas om jag hade föräldrar som inte ville ha mig.
KJN: Japp för jag hade ändå inte vetat att jag blivit aborterad.
Allvarligt. Hur bra är det för barnet att få en mamma som absolut inte vill ha en och veta att man är oönskad? I såna lägen tycker jag det är humanare mot barnet att det slipper få veta om att det är oönskat dvs att det blir aborterat. Jag föds hellre inte alls (för då vet man ju inte om det) än att leva i ett hem där man är oönskad. Jag tror säkert inte Bobby är det enda barn som lever i misär och misshandel.
Jo men blir man våldtagen kan ju liksom inte rå för det saagr.
Men ett foster är väl inte en fullt utvecklad människa som klarar sig själv.
Är ni emot abort om fostret kommer att bli utvecklingsstört också t.ex downs syndrom och liknande? Eller är det tillåtet att ta bort det då?
Men är det så kul för barnet att bli bortadopterad för att man var oönskad?
Om inga aborter skulle ske så skulle jorden bli rätt så överbefolkad. Kan man inte få barn så är det väl bättre att ta hand om de barn som saknar föräldrar i världen än att tvinga kvinnor att föda sina barn för att sedan adoptera bort dem.
Känns som man är lite osynlig här.
Ok. Det kanske inte är överbefolkat överallt men på många ställen är det extremt mycket människor.
Så det blir färre människor på en och samma yta om man effektiviserar jordbruket. Hmmm...
Men nu kom vi lite ifrån ämnet. Sorry.
MatsS: Så du tycker det är snällt och humant mot barnet att födas om det blivit till genom ett incestuöst förhållande? Offret för incest kanske dessutom tar livet av sig just bara för att hon inte får göra abort. Är det mer rätt menar du då att man ska vara tvungen att ta livet av sig för att man inte orkar leva med att ha ett barn till en nära släkting bara för att fostret inte får tas bort? Varför har ett ofött foster (som inte ens blivit en människa) mer rätt att leva än en vuxen kvinna som inte har nån skuld i att hon blivit gravid? Bara för att man får födas betyder ju inte att man vill födas.
MatsS: Där skiljer våra åsikter sig ifrån varann för jag anser inte att ett foster är en människa som skulle kunna klara sig utan hjälp från bäraren dvs. kvinnan. Ett foster kan varken tänka, se eller höra så därför anser jag inte att den skulle ta nån psykisk skada över att bli borttagen. Har man inte blivit född så vet man ju inte om det heller.
Vad gatubarn har med saken att göra förstår jag inte. De är ju födda och då är det mord om man dödar dem. Att döda foster är inte mord enligt lagen eftersom det inte anses vara att man dödar en människa.