Inlägg från: Lobu |Visa alla inlägg
  • Lobu

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Alltså...jag personligen hade aldrig klarat av att göra en abort. För att göra en abort måste det verkligen finnas en anledning.
    Jag var 19 när jag "råkade" bli gravid, många i min sits hade säkert gjort abort pga att man vill plugga, resa, leva livet osv.
    Men man kan leva ändå och när barnet väl kommer så tänker man inte så längre!

ärligt talat tycker jag inte att det är en anledning, man har ett ansvar att skydda sig, visst man kan bli gravid ändå men jag tycker att tjejer idag..många tjejer iaf tar för lätt på detta.

Det finns så många som inte kan få barn som hade blivit världens lyckligaste om de fått ett och så finns det tjejer som gör abort titt som tätt.
    Glömmer folk att det är ens foster/barn som är påväg att utvecklas till att bli en människa? Att avsluta det är tragiskt tycker jag.
    Jag tycker att fostren har rätt att få en chans till ett liv och
    det är skrämmande att många gör abort pga vissa anledningar.

Sen blir det bara så tröttsamt med många som säger/skriver att det inte är rätt tillfälle osv. När är det rätt tillfälle?

Abort är inget preventivmedel, och jag tycker att alla tjejer som står inför dessa valen borde verkligen tänka efter och vara nogranna med att skydda sig om man nu absolut inte är redo för barn.

Men självklart har alla rätt till att välja själv..

• Lobu

ni pratar mycket om att bli tvingad att föda osv. självklart ska man inte behålla ett oönskat barn men jag tycker det är så onödigt när man kan skydda sig från att bli med barn. Jag vet att man kan i vissa fall bli gravid ändå osv men det görs ofantligt mycket aborter i onödan av Löjliga orsaker.

• Lobu

jag tycker det är skillnad på att göra abort pga skada eller våldtäkt eller om det bara är fel tidpunkt att ha barn.
    Man kan inte jämföra de två anledningarna!

Fortfarande tycker jag att man ska ha en fri vilja men samtidigt tycker jag att det sker alldeles för många aborter och jag tycker att det är tråkigt att så många tar så lätt på det.

• Lobu

Morula. jag har läst och sett barn som fötts med att ha en våldtäktsman som far och det är hemskt för barnen.

jag har skrivit att alla har rätt att göra abort MEN det finns sätt att skydda sig och jag har själv vänner som gjort 1-5 st i tonåren för att de haft oskyddat sex osv och jag tycker det är tragiskt.

Blir en kvinna Våldtagen förstår jag att hon inte vill ha ett barn gemensamt med den mannen. hon har inte valt att bli påsatt och befruktad, hon har blivit våldtagen, det är skillnad på att bli våldtagen och gravid än någon som slarvar med skydd eller struntar i det överhuvudtaget.

jag håller med Celestina om att många har för slapp inställning till abort.

Jag tycker att ni här inne gräver och gräver efter saker att pika!

Tyck ni att det är okej med aborter hit och dit, varför inte...kvinnan har ju rätt till sin egen kropp och får göra hur många hon vill!

Jag minns en tjej i tonåren för några år sen som blev tvingad till en abort av sina föräldrar. Ja jag tycker hon var alldeles för ung. Men 6 mån senare hoppade hon från en bro och avled, hon tog sitt liv. Hon blev bara 15 år.

Till sist vill jag bara säga att jag tycker inte att det ska vara förbjudet med abort, men jag tycker att man ska göra något åt hur aborter används...som prev. medel.
    Jag har märkt att många är väldigt okänsliga över detta och verkar inte förstå vad det är de aborterar.

• Lobu

Jag har hela tiden skrivit att jag är FÖR abort. Allt är inte vitt och svart, det finns undantag. Fortfarande tycker jag att det görs alldeles för många dock. Det är det det handlar om. Jag tycker det är tråkigt att det aborteras foster på löpande band.
    Det har man väl rätt att tycka?????? Det borde väl alla tycka?

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion