Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
Alltså...jag personligen hade aldrig klarat av att göra en abort. För att göra en abort måste det verkligen finnas en anledning.
Jag var 19 när jag "råkade" bli gravid, många i min sits hade säkert gjort abort pga att man vill plugga, resa, leva livet osv.
Men man kan leva ändå och när barnet väl kommer så tänker man inte så längre!
ärligt talat tycker jag inte att det är en anledning, man har ett ansvar att skydda sig, visst man kan bli gravid ändå men jag tycker att tjejer idag..många tjejer iaf tar för lätt på detta.
Det finns så många som inte kan få barn som hade blivit världens lyckligaste om de fått ett och så finns det tjejer som gör abort titt som tätt.
Glömmer folk att det är ens foster/barn som är påväg att utvecklas till att bli en människa? Att avsluta det är tragiskt tycker jag.
Jag tycker att fostren har rätt att få en chans till ett liv och
det är skrämmande att många gör abort pga vissa anledningar.
Sen blir det bara så tröttsamt med många som säger/skriver att det inte är rätt tillfälle osv. När är det rätt tillfälle?
Abort är inget preventivmedel, och jag tycker att alla tjejer som står inför dessa valen borde verkligen tänka efter och vara nogranna med att skydda sig om man nu absolut inte är redo för barn.
Men självklart har alla rätt till att välja själv..