Inlägg från: Ika76 |Visa alla inlägg
  • Ika76

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Jag är MOT abort och tycker att det är jättebra att frågan diskuteras!
    Jag tror säkert att det finns flera som är mot abort men inte vågar kliva fram p.g.a. "grupptrycket"?!

Jag tycker definitivt att det är dags att lägga ansvar på männen också (i de fall det finns en man med i sammanhanget). Många av er hänvisar till kvinnans rätt att bestämma men jag är övertygad om att antalet aborter skulle minska om antalet ansvarstagande män skulle öka. Om kvinnan verkligen känner att han kommer ta sitt ansvar för barnet, oavsett vad som händer dem som par, skulle säkert många fler föda barnet. Det är så otroligt bekvämt för mannen att låta kvinnan bestämma istället för att själv behöva ta ställning. Vill han ha barnet bör han verkligen hävda sin rätt till sitt barn. Det är ju uppenbarligen inte enbart en del av kvinnans kropp utan deras gemensamma barn. Och om mannen inte heller vill ha barnet eller är "redo just nu" så bör likväl hans ansvar påpekas lika starkt som kvinnans.
    Jag blir ganska upprörd när jag tänker på detta faktum att det talas så lite mannens ansvar.

Jag har tyvärr inte tid att delta så ivrigt i diskussionen som många av er andra. Men det här var iallafall lite av mina åsikter.

/Ika

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion