Inlägg från: JohnG |Visa alla inlägg
  • JohnG

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Fostret har känsel i vecka åtta, fråga Bernard Nathanson tex. snubben var ju för i helvete abortläkare, en abort skulle aldrig ta femton minuter om det inte vore för att fostret sprattlar så mycket just pga. att det känner.
    Det som gör tidigare aborter omoraliskt att att barnet bevisligen är en människa från befruktningen, man har inte rätt att döda någon på ett sätt så den inte känner något heller (jmf. att blanda droger i någons drink) eftersom man inte dödar en människa. så enkelt är det.

• JohnG

Jag är femton år gammal, och inte ens min ultraliberale NO-lärare hävdar att foster får känsel i vecka sexton.
    Mats är väl närmare 40, om jag minns rätt. har det med saken att göra?

Dom som säger att dom inte blir berörda är dom som blir mest berörda, dessutom handlar detta om att få folk att bli illamående inför aborter- inte få dem att minnas bilderna. om du någon gång ser en film (ok, inte samma effekt, men som exempel) om skadorna som man får av rökning (med bildbevis), så kanske du glömmer filmen efter ett tag; men effekten kan sitta kvar. När en vän sedan frågar om du vill ha en cigarett så kan rökning direkt associeras som negativt för dig, och du tackar nej. Och hur mycket kraftigare är inte ett mördat foster än en skadad lunga?

• JohnG

missfall ser inte likadant ut, bara så du vet.

• JohnG

haha, jorden är inte ett dugg överbefolkad och lär inte bli det på ett bra tag (ni som tar till det argumentet gillar antagligen kinas tvångsaborter?). det är bara en fråga om att effektivisera jordbruket

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion