Inlägg från: Trocadero |Visa alla inlägg
  • Trocadero

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Smaklös antiabort-kampanj, vet nån vem som ligger bakom idén?

• Trocadero

Tack MorulaAil.!

Har inte läst tråden eftersom jag fann den nu, men en spontan fråga bara:

Hur kan en man propagera att en kvinnor ska göra abort???? Har du Mats möjligen varit kvinna tidigare i livet så du vet vad du ptatar om?

Det finns faktiskt mogna anledningar till att folk gör abort men det har du ingen insikt i vad jag kan förstå?

Varför tycker du som du gör egentligen?

• Trocadero
    Ja, felskrivet av mig menar självklart hur Mats och nån öht kan vara emot abort!*s*

Hur kan man föra en smaklös kampanj som folk säkert blir mer äcklad än imponerad av????

Det finns faktiskt fullt vettiga anledningar till att folk gör abort men det har du ingen insikt i vad jag kan förstå?
  • Trocadero

MorulaA.

Ja, det tas nog emot mer med avsmak än med förståelse.....

• Trocadero

Mats: Så om en pappa våldtar sitt barn och hon blir gravid? Det är bara för dottern att föda det då eller???

• Trocadero

MrsL:

Ehh...ja skillnaden ligger i att Lisa bär barnet inom sig i 9 månader, det gör inte Pelle....

Skulle nån pga. psykiska, ekonomiska eller traumatiska händelser välja att inte klara av en graviditet är väl det anledning nog, eller?

Oftast så har ju mamman det största ansvaret när det gäller att få ett barn att utvecklas inom sig och sedan födas....eller har jag missat något??!

• Trocadero

MorulaA: Ja, du hann säga det bättre än mig

• Trocadero

MrsL: Que?

Många kvinnor påverkas starkt av en graviditet, det borde du själv veta om du fött barn!

• Trocadero

MrsL:

Kvinnor är mer än bara en äggkläckningsmaskin....

• Trocadero

Vill/kan man inte så kan man inte offra något sådant.....

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion