Inlägg från: evaviola |Visa alla inlägg
  • evaviola

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Kan ju börja med att rätta någon som skrev här innan att redan när man upptäcker att man är gravid så har fostret känsel. Detta stämmer inte, dock beroende på när man upptäcker att man är gravid. Fostrets nevceller är inte utvecklade förän när mamman är i v7-8. Jag upptäckte min graviditet i v5.

Jag är för fri abort, eftersom det är ett faktum att kvinnor vrlden över gör abort, oavsett om det är lagligt eller inte. Då är det bättre att man gör aborten hos en läkare, än att man stryker med när man försöker få ut fostret med en galge tex.

Personligen skulle jag nog aldrig kunna göra abort, men jag föstår dom som gör det samtidigt. Detta låter kanske lite dumt, men jag tycker inte att män har så mycket att yttra sig om i den här frågan. Män kan aldrig bli gravida, män kan aldrig förstå att man faktiskt inte känner av sitt barn i magen de första månaderna. Jag märker knappt av min graviditet och hade de inte varit för ULbilderna så hade jag faktiskt inte kännt någon som helst koppling till mitt barn i magen. Jag hade nog inte fattat att det växer något liv i mig. Så ja, jag klandrar inte dom som gör abort, eller de som inte känner något för sitt barn i magen.

• evaviola

Morula: Se där, då är det ännu senare då! Tur att vi kan rätta varandra.

• evaviola

En fråga till Matss: Har inte orkat läsa hela tråden, så du har kanske svarat på detta innan.

Om fostret man bär på har en sjukdom som gör att det inte kommer överleva tiden utanför livmodern, är det fel att göra abort då oxå, eller det anser du vara ok?

• evaviola

JohnG: Vad för slags abort menar han då? Kirurgisk abort tar tid för att du måste mjuka upp livmodertappen så att man kan komma in och ta bort fostret, knappast för att fostret sprattlar!!! Som sagt, kom tillbaka när DU kan föda barn och när du har rätt fakta bakom ryggen, tack!!!

• evaviola

AnnaEster: Det är inget bra med att så många aborter genomförs, men det berättigar väl inte ett val att göra aborter olagliga?

• evaviola

JohnG: En annan sak, vad vill ni uppnå med era blider på aborterade foster på er hemsida? Tror ni att kvinnor skulle bli skrämda av det och inte göra abort, eller vad? Dessa bilder rör inte mig i ryggen. Visst, dom är små, men det är ju fakta, foster är små och det är inget som får mig att ändra åsikt om abort.

• evaviola

Matss: Eftersom John tydligen inte är inloggad längre kanske du kan svara på mina frågor?

• evaviola

Skriver som jag skrev innan till John, kom tillbaka när du själv kan bära ett barn, MatsS, så kanske du förstår!

• evaviola

MrsL:"Det finns ju adoption"

Är det lösningen på ALLt?! Du tror inte att ett barn som blivit bortadopterad redan vid födslen mår sämre pga att hennes biologiska föräldrar inte ville ha henne, än vad hon hade "mått" av att bli aborterar i v7?!?

• evaviola

MrsL: Varför blir det svårt? Det är ju bara att se på all fakta vi fått i tråden, tydligen så har ju embryot känsel redan i v 7 enligt vissa här inne. Då kanske embryot även har diverse känslor, tex ångest, seperationsångest, glädje mm?!? Eller?!

• evaviola

MrsL: Jag hoppas att du är lika ironisk som jag var i mitt förra inlägg?

• evaviola

MrsL: Vad tycker du om det jag skrev om adoption, att man mår oftast piss som bortadopterad?

• evaviola

MrsL: Men om man blir adopterad levar man oftast hela sitt liv med att undra, undra, undra..... Många mår väldigt dåligt, hamnar snätt tidigt i livet eftersom dom känner sig oönskade och att dom inte har någon plats här i livet.

Är absolut inte så för alla, men många känner så här.

Så du tycker verkligen att det är rätt att människor ska må dåligt för resten av sitt liv, det tycker du är värt det bara man inte gör abort?

• evaviola

Omorfia: För det första så generaliserar du kraftigt. Det är inte bara barn från andra länder som blir adopterade, utan även svenska barn blir det.
    För det andra är det inte en "falsk" orsak att må dåligt. Du ska veta att fosterhem/adoptivföräldrar tyvärr ofta kan vara precis som alla andra familjer, dvs att dom inte kollas ordentligt och kanske inte är lämpliga till att ta hand om ett barn. Detta plussar på det dåliga måeendet hos barnen.

Att den stora majoriteten klarar sig så bra har ju med personerna i sig att göra, alla klarar inte av att ordna upp sitt liv.

• evaviola

MrsL: Nu har du nog läst lite fel, har aldrig påstått att barn som växer upp med sina bioföräldrar inte kan må dåligt. Bla skrev jag detta:

" Du ska veta att fosterhem/adoptivföräldrar tyvärr ofta kan vara precis som alla andra familjer, dvs att dom inte kollas ordentligt och kanske inte är lämpliga till att ta hand om ett barn."

Detta tyder väl ändå på att även barn som växt upp med sina bioföräldrar mår dåligt?

• evaviola

´Saargr: Man MÅSTE inte gå och ojja sig resten av sitt liv för att man gör abort. JAg tycker att man gör inte abort om man inte kommer kunna leva med sitt besltu. Blir så trött på alla som säger att dom blilvit "tvingade" till abort av diverse orsaker, INGEN kan tvinga in en på operationsbordet!

• evaviola

Ja, visst är det så, och det är inget jag tror att du hittar på. Men personligen så har jag svårt att förstå att man låter omgivningen påverka en i ett sådant beslut. Men jag har ju och andra sidan aldrig varit i en sådan sits heller, så jag kan inte utala mig om det.

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion