Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
Kan ju börja med att rätta någon som skrev här innan att redan när man upptäcker att man är gravid så har fostret känsel. Detta stämmer inte, dock beroende på när man upptäcker att man är gravid. Fostrets nevceller är inte utvecklade förän när mamman är i v7-8. Jag upptäckte min graviditet i v5.
Jag är för fri abort, eftersom det är ett faktum att kvinnor vrlden över gör abort, oavsett om det är lagligt eller inte. Då är det bättre att man gör aborten hos en läkare, än att man stryker med när man försöker få ut fostret med en galge tex.
Personligen skulle jag nog aldrig kunna göra abort, men jag föstår dom som gör det samtidigt. Detta låter kanske lite dumt, men jag tycker inte att män har så mycket att yttra sig om i den här frågan. Män kan aldrig bli gravida, män kan aldrig förstå att man faktiskt inte känner av sitt barn i magen de första månaderna. Jag märker knappt av min graviditet och hade de inte varit för ULbilderna så hade jag faktiskt inte kännt någon som helst koppling till mitt barn i magen. Jag hade nog inte fattat att det växer något liv i mig. Så ja, jag klandrar inte dom som gör abort, eller de som inte känner något för sitt barn i magen.