Inlägg från: Mrs Smith |Visa alla inlägg
  • Mrs Smith

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Det finns andra metoder och forum för att visa sin ståndpunkt. Men detta är bara skrämselpropaganda och många av de argument som används är helt felaktiga. Jag tycker att alla operationsbilder är hemska och läskiga och jag skulle reagera lika starkt om det var bilder med födande kvinnor på lastbilen i stället.

Någon sa att man min inte reagerar på blider i tv som visar dödade människor. Men i tv så blir det ju inga närbilder. Tänk er en lastbil som kör omkring med bilder tagna på människor som råkat ut för en massaker (tex Rwnada) tror att det hade givit samma reaktion. Sen kan det ju också vara så att barn tilltalar oss på ett annat plan eftersom de ju är vår framtid och så sårbara. Ser man en liten hand eller fot sticka ut ur den blodiga massan så blir det hjärtskärande och jobbigt att titta på oavsett man är för eller emot. Jag är för fri abort.

• Mrs Smith

Sheyla

Jag har också förstått det så att de använder felaktig information i sin propaganda/argumetation. Ser man bilderna på "deras" foster så stämmer det ju inte med de bilderna som finns i olika faktaböcker om hur barn blir till.

Vad jag inte kan förstå är varför man vill använda sig av felaktig information. Då återstår ju bara en sak att de inte har något annat att använda sig av. Och att syftet endast är att skrämmas. Många har i historien använt sig av samma teknink...

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion