Inlägg från: Jossanundercover |Visa alla inlägg
  • Jossanundercover

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Ja men kan vi inte förbjuda abort helt och hållet då och så joinar vi alla andra länder där abort är förbjudet..För "Globalt sätt är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor mellan 15 och 40 år komplikationer efter an illegal abort" (Lennart Nilsson-Ett barn blir till)

Nu handlade ju iofersig inte tråden om abort eller inte..Jag tycker dock att dessa män i sin lastbil kanske inte för ut budskapet på rätt sätt, men att dom kanske har en poäng till viss del..
    I min bekantskapskrets finns människor som gjort fler än 2 aborter och då inte på grund av att tex. p-piller har krånglat utan"oj då- amning fungerade inte som preventivmedel" eller "Hoppsan- vi var så fulla så vi glömde kondomen"
    Om dessa människor får sig en liten tankeställare kan det ju vara bra..
    Men självklart ska inte andra (som av någon anledning måste göra abort) drabbas..För abort är tyvärr något som måste finnas!

Måste bara få påpeka att jag HATAR uttrycket "hellre aborterad än oönskad"..Jag tror att ytterst få barn är oönskade eller oälskade när dom väl kommer ut, oavsett om mamman funderat på abort eller inte..

• Jossanundercover

Jag kanske ska rätta mig själv..Jag menade barn i Sverige, i den kristna världen..I alltför många kulturer är barnamord vanligt, där man kväver barnen efter förlossningan pga. fattigdom eller fel kön...huga!

• Jossanundercover

JohnG:
    Är det sant att du är 15 år gammal? Är Mats i samma ålder?
    Jag kan ju upprepa det jag skrev tidigare; tycker ni att det är bättre att vi illegaliserar aborter i Sverige och joinar andra länded där den största dödsorsaken för kvinnor mellan 15 och 40 är sviter efter en illegal abort.? För abort kommer inte att försvinna bara därför att det blir olagligt, isåfall skulle vi inte ha prostitution, våld, stölder och mord eller..??

• Jossanundercover

FY FAN!! Nu har jag tittat på dom fruktansvärda bilderna och jag mår fruktansvärt illa!! Vad är det för jä*la monster som tar dessa bilder över huvud taget..Har svårt att tro att det läkare som själva fotat..Och eftersom dessa stackars barn hängs ut som någon slags skrämselpropaganda kan ju inte jag se att organisationen visar någon som hellst respekt för dom små liven och deras liv..

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion