Inlägg från: jojjo113 |Visa alla inlägg
  • jojjo113

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Det är ju alltid svårt vad man "ska" och inte ska få visa. Och hur folk reagerar på det.

Det är också tänkvärt att tex folk reagerar mer på aborterade foster än på tex skadade/döda människor på tv eller liknande.

• jojjo113

Och man måste ju ställa sig frågan, varför så många oönskade barn blir till. Jag vet att många preventivmedel inte är 100% osv, men många slarvar ju enbart. Ska de då inte klara av att se bilder på det som de "slarvat till"??

För med tanke på hur säkra preventivmedel faktiskt är så sker det sjukt mycket fler aborter än så. 4-5 aborter är det ju många kvinnor som gjort idag och det verkar ju inte röra någon ryggen längre. Men att se vad de igentligen gör är hemskt??

Sedan vet jag att det finns vissa som har stora skäl till att göra abort också, men de allra flesta fallen är det ren slarv!

De tycker det är helt ok med aborter sålänge man inte vet vad det igentligen är man aborterar! Att se det ger för mycket skuldkänslor eller? Det borde ge skuldkänslor när man gång efter annan slarvar!

(OBS, jag vet att alla fall inte är slarv, men VÄLDIGT många)

• jojjo113

Kan tillägga att jag sett bussarna flera gånger i göteborg och det enda jag kände var sorg över hur så många kan ta aborter så lätt..

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion