• Mamma Mysig

Hur skulle du reagera om ett okänt barn peka långfingret åt dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du reagera om ett okänt barn peka långfingret åt dig?
  • Dino78

Beror på vilket humör jag är på. Skulle bli irriterad men inget säga.

DIF i själ och hjärta
  • mye

hade nog fan garvat och sen i smyg gett ungen fingret tillbaka!

• colubrid

mye: håller med *asg*

Döm aldrig efter håret det kan bli fel, ty även under snåret kan gömmas en hel del
  • en glad

Faktum är att jag blir förvånad över att så få skulle reagera och göra något åt saken! Själv skulle jag som föräldrer absolut vilja veta om mitt "lilla söta" barn pekar fingret åt någon. I vårt hem skulle vi aldrig acceptera sådant!

• sturen

inget svar passar mig. Jag skulle berätta för barnet att jag blir ledsen och vaför. Förklara vad det betyder med att peka finger. Men absolut inte bli arg.

• chess1979

hahahhahahaahhh jag skulle nog skratta gott, men sen fint förklara att det är fult att peka finger

• delovsson

Blir förvånad att så pass många främlingar skulle tilltala barnet direkt och inte föräldern. Detta är fullkomligt fel tycker jag. Prata med föräldern först och främst. Det är ju föräldrarna som står för uppfostran. Om ett okänt barn pekar finger åt mig skulle jag reagerar först med skratt om det var en bebis eller småbarn. Ett äldre barn som borde ha lärt sig redan och förstår saker och ting skulle jag skaka på huvudet för mig själv och tänka att föräldrarna borde göra sitt jobb.

• Therese81

Jag hade säkert pekat finger tebax

• MaNiMi

Råka ut för en kaxig 8-10 åring en gång som gjorde så och jag sa något i stil med att, har du bara ett finger lille vän?
    Då blev han generad och slutade direkt
    Är ju inte alla gånger föräldrarna är i närheten..
    Å just såna här uppenbara saker tycker jag inte det är fel om nån utomstående säger ifrån, men visst är föräldrarna där så kan man ju tala om för dem vad barnet sysslar med.
    har ju inte heller alltid med uppfostran att göra..kan ju vara något yngre barn som sett nån äldre göra så och bara testar innan föräldrarna ens hunnit ta upp det med barnet.

• smurfpinglan

minima

haha fan vilken bra komentar

Svar på tråden Hur skulle du reagera om ett okänt barn peka långfingret åt dig?