Fråga experten forum

Familjelivs expertforum. Här kan du ställa frågor och få svar av våra experter. Du kan välja att vara anonym.
Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
dålig i magen kan förlossning av Anony­m (sol) Barnmors­kan 914 0 är det normalt att bli dålig i magen när förlossningen närmar sig `?hur vanligt är det att... Barnmors­kan Obesvarade
0
914
Förändras lutealfasen efter missfall? av Anony­m (Jag) Barnmors­kan 1,5k 0 Hej. Jag fick missfall i slutet av juni, blödde i nio dagar och åtta dagar efter blödning... Barnmors­kan Obesvarade
0
1,5k
Fråga om 6 månadersregeln av Anony­m (Anna­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Aug 14:23
1,7k 1 Hej! Som jag har förstått det så skyddar man sin sgi om man jobbar heltid fram till 6 mån... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Aug 14:23
1
1,7k
Skydda SGI vid sjukskrivning av Anony­m (Undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 4 Aug 09:06
3,6k 1 Hej! Sen tidigare har jag planerat att gå ner till 80% på jobbet och har tänkt täcka upp m... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Aug 09:06
1
3,6k
Sgi andra barnet av Anony­m (Klar­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Klara)
Äldre 3 Aug 17:36
1,5k 2 Hej! Inför födelsen av mitt första barn så skickade jag in uppgifter om min inkomst och mi... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Klara) Äldre 3 Aug 17:36
2
1,5k
oregelbundna blödningar av Anony­m (mamm­a till 4) Barnmors­kan 858 0 Hej jag fick barn 2012 och efter det började jag med cerazette och börja då med en regelbu... Barnmors­kan Obesvarade
0
858
Föräldrapenning - eget företag av Anony­m (Fund­e­rsam) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Aug 11:55
1,3k 1 Hej,  Jag undrar hur det kommer bli med föräldrapenning för mig och min sambo.Vi har båda... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Aug 11:55
1
1,3k
Vad hände med min ägglossning? Två test som visar olika av Meli0­9 Barnmors­kan 956 0 Hej! Har BIM den 16/8 o har nu i helgen testat mig med ÄL-stickor. I fredags var det negat... Barnmors­kan Obesvarade
0
956
snälla hjälp ang, aktivitetsstöd vid sjukdom. av Halal Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 3 Aug 08:40
2,7k 1 Hej! Jag går på aktivitetsstöd och har inget jobb, Jag har varit sjukskriven sen 15/6. Så... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Aug 08:40
1
2,7k
Kan atarax ha påverkat bebisen? av tussa­n Barnmors­kan 1,1k 0 Jag har ätit atarax 25mg varje dag och här om dagen fick ja veta att jag va gravid i vecka... Barnmors­kan Obesvarade
0
1,1k
VAB dagar pr år? av mothe­r­2 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 31 Jul 09:28
2,9k 3 Hur många  VAB dagar har jag som ensamstående pr. år för mina två barn (9+13) varav den en... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 31 Jul 09:28
3
2,9k
Pappaledighet av Lindi­s­h89 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 10:43
1,1k 1 Hej.Jag och min sambo väntar vårat första barn i november.Jag går på aktivitetsersättning... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 10:43
1
1,1k
Om sjukskrivning heltid ej godkänns-riskerar jag SGI då? av Anony­m (Grav­i­d och oroli­g över ekono­m­in) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 09:56
4,2k 5 Hej! Jag har varit sjukskriven deltid en tid under min graviditet. I juni blev jag sjukskr... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 09:56
5
4,2k
Nidblödning? av Anony­m (Orol­i­g) Barnmors­kan Anonym (Orolig)
Äldre 30 Jul 08:59
1,0k 1 Hej! Vi har gjort en återföring i naturlig cykel med en blastocyst som höll på att kläckas... Barnmors­kan Anonym (Orolig) Äldre 30 Jul 08:59
1
1,0k
Extrajobb innan förlossning och föräldrapenning av Anony­m (Arbe­t­slös gravi­d­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 08:29
1,6k 3 Hej! Jag är gravid i v.22 (21+6) och är just nu arbetslös. Som jag har förstått det så k... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 08:29
3
1,6k
Ljusrosa/ljusbruna flytningar av Sweet­J­une Barnmors­kan 949 0 Hej, Har inte fått tillbaka min mens sedan förlossningen (15 månader) då jag fortfarande... Barnmors­kan Obesvarade
0
949
Två jobb och föräldraledig av Anony­m (Rill­e­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 29 Jul 11:20
4,0k 3 Hej Försäkringskassan.Jag har två jobb. Ett jobb som ser ut på följande sätt. 6 arbetsdygn... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 29 Jul 11:20
3
4,0k
Bekräftelse av grav.test! av backs­v­ala Barnmors­kan 1,1k 0 Hejsan,Jag hoppar in här i ett desperat försök att få hjälp. UMO och vårdcentralen där jag... Barnmors­kan Obesvarade
0
1,1k
Varför blödning med preventivmedel? av Josef­i­in123­4­5 Barnmors­kan 831 0 Hej, Har försökt läsa mig till varför man har mens/blödningar när man använder preventivme... Barnmors­kan Obesvarade
0
831
Föräldrapenning. av Anony­m (-) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 28 Jul 10:23
1,2k 3 Hittade inget bättre forum än "föräldrarförsäkringen" så det fick bli den. Jag är timanst... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 28 Jul 10:23
3
1,2k