Apoteket hjärtat rosa

”The Pink Barbershop” heter salongen som i dag öppnas i Mood gal ilerian Stockholm. I pop-up-salongen erbjuds rakningar av barberare från Roy & Son. För rakningarna används Apotek Hjärtats rosafärgade rakskum, som är speciellt framtaget för insamlingen till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Alla intäkter från salongen går oavkortat till Cancerfonden och den svenska cancerforskningen.

Barberarsalongen kommer att finnas på plan 3 i Mood Stockholm mellan den 18 och 21 oktober. Efter rakningen swishar besökaren valfri summa direkt till Cancerfonden. Det rosa rakskummet kommer att finnas till försäljning på plats i salongen.

– Genom det här initiativet vill vi uppmuntra alla som har möjlighet att komma till vår salong och raka sig för att visa sitt stöd i kampen mot cancer. Det känns viktigt att visa att vi kan göra skillnad genom små handlingar och vi hoppas på en stor uppslutning, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.

Raka dig rosa på Instagram

För den som har svårt att ta sig till Stockholm för en professionell rakning finns det ändå möjlighet att delta i Apotek Hjärtats initiativ. Under hela oktober kan de som vill lägga upp en bild på sitt nyrakade ansikte på Instagram med hashtaggen #rakarosa och @apotekhjartat. För varje upplagd bild skänker Apotek Hjärtat tio kronor till cancerforskningen. Du behöver inte använda Apotek Hjärtats rosa rakskum för att delta.

Det rosa rakskummet säljs i limiterad upplaga på samtliga Apotek Hjärtat samt på apotekhjartat.se och kostar 49 kronor för 200 ml.


/
stats