• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • LillaSam

Uppdaterar min BIM då ÄL kommer ännu senare än vanligt. Kom på CD 25-26 denna cykeln?

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
  • littlewickewire
    Bunny s skrev 2024-05-12 12:43:07 följande:
    Jag förstår dig i hur du har gjort och jag har gjort precis likadant och kommer göra så när vi väl lyckas. Även delat med några att vi har börjat. Är ju skönt att få bolla lite och prata av sig. Kan ju ta ganska lång tid nu. 
    Är både 10 år äldre den här gången och så har jag min hormonrubbning, som kanske kan ställa till det igen. 
    Håller med om dina känslor om att vissa blir gravida så himla lätt. Jag var såååå avis innan vi fick vårt första. 
    Det tog 4 månader för ett + som visa sig vara ma i vecka 10. Tog väldigt långa 8 månader med många tårar innan nästa + som blev en liten pojke 💜 
    Tyckte det var väldigt rättvist att nästa barn gick på en gång pch utan missfall 🥰

Hur länge har ni föröskt nu? Är det första barnet för dig? 
    Så kul oavsett 😊😊

Vi har två, snart 11 år och 9 år 🥰
    Åh så härligt för er att ni fick ert plus efter en så lång tid! Välförtjänt 🥰

Första barnet för oss båda, vi har försökt se ju i 2023, som sagt fått ett MA i september (dött i v7, upptäckt i v11) och en kemisk graviditet i februari Tog nästan 8 veckor innan jag fick mens efter missfallet, tröstlöst. Väntar nu ivrigt på BIM nästa vecka efter omgång 2 med Letrozol, men jag har ingen bra känsla, inga symptom (mer än lite flytningar) samt knasig tempkurva (mkt upp o ner).

Börjar också bli lite stressad, fyller 35 i juni, så vill gärna ha plus snart. Man halkar så tråkigt mycket efter syskon och vänner. 
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-12 13:18:39 följande:
    Wow grattis!!! Så roligt för er!!

tyckte din kurva såg väldigt fin ut haha! 
    Tack snälla! 😊 
    ja nu i efterhand ser den rätt bra ut 😂
  • Anonym (Femman)

Hoppar in här jag med Glad.

Precis haft ägglossning och liggvecka. Om jag blir gravid den här månaden är det exakt på månaden 20 år sedan jag blev gravid med mitt första barn. Sedan har jag fått tre till efter det. Jag hoppas att det inte är försent för oss då jag fyller 39 den 30:e denna månad och min man fyller 42 i november. 

Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
  • Anonym (Morticia 91)

Första dagen idag som det går att testa tidigt. Äl+9. Tyvärr var testet negativt så ställer in mig på att försök nr 5 misslyckades det också.

• snowplay970

Hej alla som försöker, hoppar in här jag med! 

Jag hoppas också på plus nu i maj, men jag kunde inte hålla mig längre så jag testade nyss, på ÄL+10 och inte på morgonurin. Jag vet bättre men jag blev så otålig och ville "spontantesta" lite. Dock var testet negativt så modet sjönk lite. Jag inser att det fortfarande finns hopp då jag är på BIM-4, men hoppades ändå att det skulle visa sig trots att jag inte gav testet de bästa förutsättningarna. 

Lite backstory, har två barn sedan innan tsm med min exman och efter många års funderande i tystnad så gick det upp för mig för några veckor sedan att jag verkligen vill ha en bebis med min nya. Efter det rycktes kopparspiralen och samma vecka var det beräknad ÄL och liggaloss. Vi är båda 42 så jag inser att vi inte har tiden på vår sida, och jag vet att jag mest troligt inte blir gravid lika snabbt vid 42 års ålder som jag blev vid 35. 

Nåväl, skriver här för att stötta och peppa varandra och känna mig mindre ensam i allt detta. 

Lycka till alla som hoppas på plusset nu i maj! 

• littlewickewire
    Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-13 06:03:08 följande:

Första dagen idag som det går att testa tidigt. Äl+9. Tyvärr var testet negativt så ställer in mig på att försök nr 5 misslyckades det också.

Samma för mig, äl+9, testade idag, också negativt. Tyckte mig eventuellt se något, men det kan lika gärna (mest troligt) ha varit ett spökstreck. Ska försöka hålla mig med att testa igen till i alla fall, onsdag, men såå svårt att hålla sig! 
    snowplay970 skrev 2024-05-13 09:59:37 följande:

Jag hoppas också på plus nu i maj, men jag kunde inte hålla mig längre så jag testade nyss, på ÄL+10 och inte på morgonurin. Jag vet bättre men jag blev så otålig och ville "spontantesta" lite. Dock var testet negativt så modet sjönk lite. Jag inser att det fortfarande finns hopp då jag är på BIM-4, men hoppades ändå att det skulle visa sig trots att jag inte gav testet de bästa förutsättningarna. 

Lite backstory, har två barn sedan innan tsm med min exman och efter många års funderande i tystnad så gick det upp för mig för några veckor sedan att jag verkligen vill ha en bebis med min nya. Efter det rycktes kopparspiralen och samma vecka var det beräknad ÄL och liggaloss. Vi är båda 42 så jag inser att vi inte har tiden på vår sida, och jag vet att jag mest troligt inte blir gravid lika snabbt vid 42 års ålder som jag blev vid 35. 

Nåväl, skriver här för att stötta och peppa varandra och känna mig mindre ensam i allt detta. 

Välkommen! Skriv gärna in dig på listan som finns någonstans ovan 😊

Då är vi nästan på samma dag, jag är på äl+9. Testade som du ser här ovan imorse, men negativt. Dock tidigt (för oss båda) så hoppet lever än så länge! 
  • Anonym (Morticia 91)
    littlewickewire skrev 2024-05-13 10:07:59 följande:
    Samma för mig, äl+9, testade idag, också negativt. Tyckte mig eventuellt se något, men det kan lika gärna (mest troligt) ha varit ett spökstreck. Ska försöka hålla mig med att testa igen till i alla fall, onsdag, men såå svårt att hålla sig! 
    snowplay970 skrev 2024-05-13 09:59:37 följande:

Välkommen! Skriv gärna in dig på listan som finns någonstans ovan 😊

Då är vi nästan på samma dag, jag är på äl+9. Testade som du ser här ovan imorse, men negativt. Dock tidigt (för oss båda) så hoppet lever än så länge! 
    Spännande ändå med antydan till streck. Mitt var super blankt. Låter klokt att vänta till onsdag att testa igen. Tror inte jag klarar att vänta haha. Är så otålig.
    Hoppas ditt streck blir tydligare i veckan 🙂
  • snowplay970

Testar att skriva in mig i tråden, är väldigt ny på familjeliv så har inte full koll på "hur vi gör saker" här. :)

Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
  • amiilee
    fancyr skrev 2024-05-12 08:24:58 följande:

På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

//

sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 

Grattis!! Hur lång lutealfas har du vanligtvis? 😊
Svar på tråden BIM maj 2024