Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det blir nog en konstig diskussion där fakta inte får tillföras och rätta till fel.
Och att kritik aldrig ska få kritiseras även om den är fel.
Har du hört något om leveranserna gjort så att vaccinationsmålen är tvungna att flytta fram?
Inte hört nått om detta på ett tag nu, så början av Sept fortfarande?
Lite siffror om vaccinationen.
Antalet doser givna:
2021-07-06 8 732 503
Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
2021-07-06 5 302 083 64,7%
Antalet personer som fått två doser:
2021-07-06 3 430 420 41,9%
Jag tror att det är något skumt med den israeliska studien, alltså jag tror inte att Pfizers vaccin ligger så lågt gentemot deltavarianten som den studien visar.
Och det känns skönt inför nya mutationer och innan världen är vaccinerad.
En del tror det är bara viktigt med vaccinet på den plats de befinner sig, och glömmer av det är en global pandemi.
Undra varför en del är så snabba och ropa konspiration och när du egentligen bara ställer en fråga.
Och en fråga du komiskt nog i andra änden kommer acceptera, i mina öron låter inte det som en konspirationsteoretiker överhuvudtaget.
Och studier måste upprepad för bli till fakta, och vi har haft flera bra studier och ett väldigt fåtal dålig som denna Israeliska.
Är det inte lustigt bli kallad för att skapa en konspiration och när du egentligen bara fråga efter mer underlag om vaccinationernas utfall på andra ställen också?
Ser nu att moderna och pfizer redan jobbar på detta, som om vi inte redan ana detta.
Och detta styrker Sveriges vaccinsamordnare Rickard Bergström, och ifrån September ska det vara uppdaterat.
Sen exakt när första dosen kommer ut som är uppdaterad, det vågar jag inte svara på just nu.
Men svar på det lär ju komma snart.
Något skumt? En konspirationsteori in the making?
Först måste man strunta i fakta, och fakta är inte en studie.
Utan man måste upprepa studien och sen ignorera det resultat.
Det är först då vi närmar oss något som liknar en konspiration.
Dock vet både du och jag att FDF är en som följer fakta.
Vad du ville ha sagt här är dock 100% oklart, men nu har du fått det förklarat så du kan svara något sakligt efter detta.