Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Utanför det politiserade '~missförståndets' värld gömmer sig en verklighet som har med antalet vaccinerade i förhållande till antal bokningar att göra. Boknings - och vaccinationsviljan bland 18+ sjunker visst.
www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
"REGIONER REDO ATT VACCINERA 16-ÅRINGAR "INOM KORT"
Flera regioner är beredda att inom kort börja vaccinera 16- och 17-åringar mot covid-19, enligt en rundringning till regionerna som Ekot gjort.
Men Folkhälsomyndigheten vill ha ett gemensamt startdatum för alla regioner – och något besked har än inte getts. FHM skriver på sin hemsida att detta kan ske i augusti då vaccineringen av vuxna är klar och då man vet att leveranserna räcker till.
Men regionerna säger nu till Ekot att bokningstrycket bland vuxna har sjunkit.
– Vi har ju haft en dialog med dialogerna runt den här frågan och vi förväntar oss ett beslut inom kort, säger Emma Spak, chef för hälso- och sjukvårdssektionen, vid Sveriges kommuner och regioner (SKR) till Ekot. "
Ja, det måste vara en tankevurpa. Vaccinsamordnaren för Västmanland sa när han intervjuades i SR att man i värsta fall behöver frysa in doser i stället för att vaccinera 16-17-åringar.
Kanske FHM har tänkt att de regioner som kommit längst och märker ett minskat tryck i vaccinationskön - det vill säga har lediga tider över - ska avstå vaccin till andra regioner.
Det lär i så fall inte fungera.
Ja, vi delar uppfattning om att det borde vara upp till regionerna att besluta om när de är lämpligt att börja vaccinera 16-17-åringar.
Padirac anmärkte väl på uppfattningen att FHM befolkas av sossar, det som FuckGoogle skrev. Själv har jag inte en susning om huruvida Tegnell är sosse eller inte - men skulle jag tvingas gissa så sätter jag ett M på honom.
Personligen tycker jag gott att Västmanland kan börja vaccinera 16-17-åringar i morgon och strunta i FHM:s rekommendation om 9 augusti - elelr vad det nu var för datum.
Utan saklig kritik tillbaka, så är du i ett läge där du aldrig berättade vad som var fel med den kritiken.
Och om du försedde den svenska författningsmodellen där ministerstyre inte finns.
Då berättar du att du visste om att vi inte har ett ministerstyre över en myndighet.
Där är den större frågan varför du skriver något du redan vet är fel, så frågan blir då varför skriver du saker som du vet är fel?