Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Vad jag tänker? Jag tänker att det är totalt irrelevant vilka vi räddat från att dö av vad som helst annat än covid när vi diskuterar covid i en tråd som handlar om covid.
Ska bli intressant och se om andrea håller med dig.
Hur kommer det sig att du inbillar dig saker om vad vi säger om under/överdödligheten?
Förstår du inte att under/överdödlighet säger nått i förlängningen?
Du verkar upprörd över mindre dör idag och skapar denna underdödlighet.
Dock en sak vet jag, det du skriver om detta till mig, det är bara en fantasi du skapat om mig och vad jag säger om den nämnda under/över-dödligheten.
Du ger mer än en här en känsla av att du är arg vi har en underdödlighet som börjar ge en annan bild av de dödade.
Är du medveten om att varje år vid influensa tider så ökar dödligheten bland de äldre och känsliga markant?
Och vi hade för nått år sedan en mycket hög överdödlighet, utan ett speciellt överdrivet virus och vi hade vaccin.
Jag får känslan av att du gett upp, och nu ska förstöra diskussionen.
Den förskjutningen som det verkar vara till viss del, den verkar sm den är totalförbuden att lyfta.
Och att de inbillar sig vi berättar nått helt annat, och att vi ska trolla bort döda.
Vet inte hur man kan ha så livlig fantasi.
Detta med svart och vitt, det är ett vanligt sätt för denna typen av diskussioner.
Och där de vill berätta det är bara jag som kan ha rätt med sina exempel.
Och de har noll tålamod att nå fram till nått och invänta fakta.
Det är fakta att vi ser den trenden att vi har en underdödlighet, och frågan är vart den leder oss(och det är här efter man lägger orden i mun...)
Vet faktiskt inte varför en del har så svårt och vänta och se vad fakta säger oss, och av fakta som är viktig för att förstå.
Och vi hamnar som med vi initiala smitta, och att man vägrar förstå att viruset var här i en omfattning innan vi ens visste det fanns på Svensk mark.
Där man bara blir argare och argare allt eftersom vi får insett att det var här tidigt.
Det roliga är dock om vi leker med tanken att den faktan inte kom eller existerade.
Så innebär det att vi är UNIKA i Sverige, och haft en smittspridning som inte ens existerar i ett R0-tal, då det talet skulle var på upp mot 50-100.(Kanske inte ens det räcker.)
Dock förklara logiken där, är av ett stort ointresse, för det skulle vara det samma som att säga smittan var här tidigt och i omfattning så det kommer man definitivt vägra.
Gillar att det finns såna här logiska punkter, som är omöjliga att bryta sönder.
Man har valet mellan den troliga att smittan var här tidigt, som andra länder som hade en hög initial smitta av COVID-19, eller att man hade ett R0-tal som var utomjordiskt mot alla andra länders.
Är du nationalist?
Undrar då detta verkar vara det nya invektivet som vi får här.
Personligen är jag inte, men om nationalist betyder att man någon gång per år tänker i Svenska termer.(Och här kommer jag få semantik tillbaka, och berätta för mig att jag pratat om den Svenska strategin och göra likhetstecken på nationalism, men man är van med sånt och åker in i ena örat och ut i andra i samma tusendel)
Vet faktiskt inte vad jag ska vara medveten om, dock finner jag det lustigt att de så ofta söker sig ifrån ämnena och när fram till person och tror det är ett argument för sak.
Jag pratat ämnesmässigt och att man utesluter sig ifrån en diskussion med det beteendet.
Och nu vet du det, och aldrig mer behöver upprepas.