• Hene

3 missfall och 2 utomkveds..fler?

Hej
    jag har haft 3 missfall alla i v6-7 och 2 utomkvedshavsndeskap vilket resulterarde i att jag tog bort båda äggledarna..
    Har börjat med IVF och testade positivt i tisdags..
    jag har nu en fråga är det fler än jag som råkat ut för både missfall och utomkvedshavandeskap?
    Kan det vara så att de 3 första missfallen satt fast i äggledarna och lossnade där ifrån... ngn mer i liknande situation??
    Kramar till er alla som kämpar!!!

• Svar på tråden 3 missfall och 2 utomkveds..fler?
  • looby

Hej Helle!
    Grattis ska man kanske säger först!!
    Jag har haft 3 missfall, 2 i v6-7 och nyligen väldigt tidigt i v5.
    Efter mitt andra missfall kunde gyn inte säger definitivt var graviditeten hade suttit men MA skrevs i min journal.
    Jag blev också gravid efter ett fet förra året,(utöver dom andra missfall)som inte upptecktes på testdagen men 2v senare ( jag hade blödat till och från efter en väldigt kort mens )Inte heller då kunde gyn konstaterar var graviditen hade suttit men att kroppen hade tagit hand av det själv.
    Gyn har aldrig hittat nåt i livmodern utom tjocka slemhinnor i alla fall.
    Man kan får utomkvedes som kroppen stötta bort själv utan att man uppleva riktigt smärta har jag läste.

• Hene

Hej looby.. Tack snälla för svaret och gratulationerna..
    Vad skönt att höra att du läst om utomkveds som stötts ut av sig själv..det skulle vara så skönt om de 3 första missfallen var utomkved oxå så man slapp den här oron med ivf-graviditeten.. men man blir väl inte lugn förrens man har barnet i famnen å då börjar ju andra orosmoment hihih..

Har du kollat dina äggledare? gjort äggledarspolning.. för mitt problem har ju varit att båda varit för trånga... Lycka till

• viki

Hej, hej!
    Grattis till bebisen i magen och lycka till!
    Jag har haft 9 MF 7 tidiga till vecka 7-8 en i v 26 och den senaste 9 blev en X.
    Kram Viki

• Hene

Tack snälla för alla lyckönskningar..jag hoppas på hihihi Än så länge har allt gått bra och jag ska få göra ett tidigt VUL 14/6 så så hoppas jag på hjärtljud.. det som är xtra skönt denna gång e att jag slipper alla X eftersom jag opererat bort äggledarna!

• looby

Hej igen Hene!
    stavade fel sist!sorry!
    ja, jag har gjort spolning i samband med barnlöshetsutredning men tyvärr gick det inte att ser så mycket från det , det var för mycket tryck i mina äggledare som led till att ballongen kom ut hela tiden! Läkaren tyckte till slut att mina äggledare formodligenvar friska eftersom jag hade ändå lyckats att blir gravid, även om jag hade fått missfall.Vi ska förhopningsvis gör missfallsutredning snart så det är möjligt, kan jag tänka mig ,att de kolla igen.
    Super lycka till på 14/6!!

Svar på tråden 3 missfall och 2 utomkveds..fler?