• Anonym (Besviken)

Vad fasen gör jag?!?

Okej. Häng med nu.  

Jag dejtar en man sen några månader

igår skickade jag en bild på akutmottagningsskylten med texten ?hur länge tror du vi får vänta? Jag tror 6 timmar?
    Jag var HELT säker på att han skulle svara när han vaknade på eftermiddagen och fråga vad som hänt. Men nope. Inte ett ljud. Jag är så förvånad och ledsen och besviken. Vad fasen reagerade han inte för?!?
    ( vi brukar ha kontakt varje dag,förutom igår då uppenbarligen)

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?
  • Ikaros12
    Anonym (laserkvinnan) skrev 2025-04-19 10:20:57 följande:

Som väldigt många andra var vi igår heldagsupptagna med släkt och uteätning av påskbord med körande till sent på kvällen.

Händer något som är allvarligt förutsätter jag att man ringer och inte har gissningslekar, det är förbannat barnsligt att skicka bild på en skylt. Då kanske mottagaren blir väldigt orolig men inte har chans att få tag i dig på timmar TS om det blir behandling och läkarmöten etc.

Det första man skriver om man inte är obotlig narcissist eller dramaqueen är givetvis: "Vi är på akuten men jag är rätt okej och det är inget livshotande. Vi räknar med att få sitta här xx timmar, vore kul om du hörde av dig men jag svarar kanske inte om det är läkare i rummet just då."

Bara att du beter dig som du gör betyder för mig att du troligen belastar akuten i onödan och dessutom är barnslig. Sjukt fjantigt beteende. 

Nu tycker jag att du är lite hård?Det finns massor av orsaker till att personer kan göra liknande saker. Framförallt i början av en raltion
  • Trollis1987
    Anonym (laserkvinnan) skrev 2025-04-19 10:20:57 följande:

Som väldigt många andra var vi igår heldagsupptagna med släkt och uteätning av påskbord med körande till sent på kvällen.

Händer något som är allvarligt förutsätter jag att man ringer och inte har gissningslekar, det är förbannat barnsligt att skicka bild på en skylt. Då kanske mottagaren blir väldigt orolig men inte har chans att få tag i dig på timmar TS om det blir behandling och läkarmöten etc.

Det första man skriver om man inte är obotlig narcissist eller dramaqueen är givetvis: "Vi är på akuten men jag är rätt okej och det är inget livshotande. Vi räknar med att få sitta här xx timmar, vore kul om du hörde av dig men jag svarar kanske inte om det är läkare i rummet just då."

Bara att du beter dig som du gör betyder för mig att du troligen belastar akuten i onödan och dessutom är barnslig. Sjukt fjantigt beteende. 

Återigen så var kl 12 något när jag skickade så jag tänkte han skulle svara ganska snart. Ja jag borde skrivit allt direkt men tänkte inte så just då.  Nä jag belastade inte i onödan. Försökte dock få hjälp av 1177 men de hade kötid på 3,5 timmar så jag åkte in istället. Som sagt skäms jag. Borde skrivit allt men gjorde inte det. Smart i efterhand. 
  • Anonym (laserkvinnan)
    Ikaros12 skrev 2025-04-19 10:29:15 följande:
    Nu tycker jag att du är lite hård?Det finns massor av orsaker till att personer kan göra liknande saker. Framförallt i början av en raltion
    Det kan ha att göra med att jag har nära släkt som är chef i vården och säger att fakta är att 2/3 av de som söker vård på VC och hälften av de på akuten inte borde göra det utan avvakta 1-2 dygn bara.

Detta kostar enorma pengar och gör att det inte finns vård till de som faktiskt behöver det.
  • Anonym (Elsa)

Får lite känslan att du kanske skickar detta för att få en reaktion så du känt att han tappat intresset lite? 

Är jag ute och cyklar då? Hade ni haft tät kontakt hade du förmodligen skrivit och berättat om vad som hänt istället? 

• Anonym (Oj)

Det var ju ett konstigt meddelande du skickade till honom. 

Varför skrev du på det sättet? Du känns som en röd flagga faktiskt.

• Anonym (Hej)

Tål inte sådana där kryptiska meddelande och sen dessutom en bild där man tigger om att "snälla, snälla, fråga vad som hänt?? Du är väl intresserad? Vill ha en vuxen partner som kan kommunicera så jag hade tappat attraktionen direkt. 

Har vänner som lägger ut sånt ibland och det svarar jag aldrig på. Det kan knappast vara särskilt allvarligt om man lägger ut en bild med en sån löjlig text.. 

Förlåt om jag låter lite hård TS, men nu har du troligtvis lärt dig att kommunicera på ett mer vuxet sätt nästas gång.

• Anonym (Enkelt)

män är enkla. hade du velat haft en reaktion skulle du skrivit till en kvinna. En man vill ha rak kommunikation och inte inlindat. Hade du varit döende hade han förutsatt att du berättade det. Jag är kvinna och hade inte heller reagerat på om jag fick ett sånt meddelande från någon. Antingen skriver du ut vad som har hänt direkt, att söka uppmärksamhet och bekräftelse kommer ingen man fatta. 

• Anonym (M)

De gånger jag har varit på akuten med mitt barn eller för egen del så har det verkligen varit allvarligt och det sista jag har tänkt på är att messa, förutom kort info till de närmaste. 

Om jag hade fått ett mess som ditt TS så hade jag utgått ifrån att det inte var allvarligt och, i ärlighetens namn, tyckt att det var ganska fånigt men det har du ju insett själv. 

Fast jag hade självklart frågat vad som hänt. Vissa personer har nolltolerans mot den typen av ?spel? och kanske är den här mannen sådan men att inte fråga alls är faktiskt märkligt. 

Men som sagt så utgår han säkert också ifrån att det inte är allvarligt och att du säkert hör av dig igen med mer info. 

• Anonym (Osäkert)
    Är du helt 100% på att han faktiskt fått det?
  • Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-04-19 08:36:09 följande:

Förstår inte riktigt. Varför skrev du inte bara vad som hade hänt? Varför skylt och konstigt meddelande?

Fattar inte heller.
  • EpicF
    Anonym (Besviken) skrev 2025-04-19 10:10:45 följande:
    Jag tänkte att han skulle fråga vad som hänt och jag skulle säga. Texten var ju för att visa att det inte var seriöst. Ja jag skulle väl ha skrivit på en gång. Skäms nu och vill bara gömma mig?..
    Så det var inte seriöst att du var på akutmottagningen? 

Hade jag fått ett sådan bild med meddelande av en dejt så hade jeg funderat över vad han egenligen var person. Den dejten hade heller inte varit långvarig. 
  • Anonym (Osäkert)

Jag tycker faktiskt inte heller att det är något konstigt att skicka skylten så, som ett sätt att berätta. Man kan ju lägga fram saker på olika sätt, och just när det gäller ohälsa så kan jag säga att av egen erfarenhet så vill man göra det lite på ett lättsamt sätt och att det inte ska bli så himla tung. 
    Tyvärr så nappade han inte på det. 
    Frågan är om han fått det, eller om han inte kopplat, eller om han väntar på att du ska fortsätta, eller om han faktiskt inte bryr sig tillräckligt för att bry sig. 

Känns som att ni kanske ska prata lite här. 

Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?