• Ikaros12

Vad fasen gör jag?!?

Jag förstår att man kan reagera på kommentarer som den här av olika anledningar. Liknande kommentarer och vinglas i solnedgången verkar vara saker som provocerar folk mest. Lägger personligen inga värderingar i det. Själv skulle jag tycka att det var lite omdömeslöst, men jag skulle svarat eftersom ts Inte menar något illa. Ibland är människor så hårda och ger så lite utrymme att vara mänskliga. Sedan skulle jag vid senare tillfälle säga att jag uppskattar rakare kommunikation vad gäller såna saker, eftersom det även skapar oro.

• Ikaros12
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-19 08:30:54 följande:
    Det du säger låter ju i teori fint, men att skicka en sån bild med ett sånt meddelande är samma sak som att lägga ut en bild på sig själv och skriva hur ful eller missnöjd man är med bilden😐
    Ja, jag håller med. Min teori är att människor skriver så av osäkerhet. Om de som är tryggare svarar på sånt genom ironi, sarkasm eller inget svar alls riskerar det bara att såra. Min erfarenhet är att vissa som som gör så är betydligt osäkrare personer än de som gör det. Det hjälper hur som helt knappast de här personerna att bli tryggare, snarare tvärtom. Kanske att man kan få tåla lite ironi i efterhand när man fått reda på att allt gått bra.
  • Ikaros12
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-19 08:58:21 följande:
    Ja. Det har du helt rätt i. Visst är det så att det finns en osäkerhet hos dessa, men genom att ge det svar som personen förväntar sig, ett ?åh nej herregud vad händer? så föds ju bara det här icke uppskattade kommunikationssättet. Att vara i en relation med någon som återkommande ska skapa förvirrande gissningslekar eller behöver den här typen av uppmärksamhet eller bekräftelse blir både skadligt och enerverande.
    Ja, relationer kan ju börja på bättre sätt.
  • Ikaros12
    Anonym (Besviken) skrev 2025-04-19 10:10:45 följande:
    Jag tänkte att han skulle fråga vad som hänt och jag skulle säga. Texten var ju för att visa att det inte var seriöst. Ja jag skulle väl ha skrivit på en gång. Skäms nu och vill bara gömma mig?..
    Skam är bra, får det driver oss till att göra något åt det. Men du måste också bjuda på att göra bort dig lite ibland. Det är mänskligt. Du behöver inte göra en stor grej av det. Det ska inte han heller göra. Skriv något liknande som exempel ovan och sedan ska han inte göra något stort av det heller om han är vettig. Ta hand om dig och ta det inte så allvarlig.
  • Ikaros12
    Anonym (laserkvinnan) skrev 2025-04-19 10:20:57 följande:

Som väldigt många andra var vi igår heldagsupptagna med släkt och uteätning av påskbord med körande till sent på kvällen.

Händer något som är allvarligt förutsätter jag att man ringer och inte har gissningslekar, det är förbannat barnsligt att skicka bild på en skylt. Då kanske mottagaren blir väldigt orolig men inte har chans att få tag i dig på timmar TS om det blir behandling och läkarmöten etc.

Det första man skriver om man inte är obotlig narcissist eller dramaqueen är givetvis: "Vi är på akuten men jag är rätt okej och det är inget livshotande. Vi räknar med att få sitta här xx timmar, vore kul om du hörde av dig men jag svarar kanske inte om det är läkare i rummet just då."

Bara att du beter dig som du gör betyder för mig att du troligen belastar akuten i onödan och dessutom är barnslig. Sjukt fjantigt beteende. 

Nu tycker jag att du är lite hård?Det finns massor av orsaker till att personer kan göra liknande saker. Framförallt i början av en raltion
Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?