• Anonym (Undrar)

Någon som provat Ozempic mot viktproblem

Vad har ni fått för resultat?
    Och hur snabbt blev det resultat?
    Gick ni upp sen?

• Svar på tråden Någon som provat Ozempic mot viktproblem
  • Anonym (Massor)

Ja jag gick ner 63kilo på 13 månader, slutade i okt och har gått ner ytterligare 4 kilo.
    man går inte ner av sprutan i sig du måste ändå göra jobbet men det blir lättare att motstå sug och aptiten dämpas lite.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Massor) skrev 2025-03-27 23:30:33 följande:

Ja jag gick ner 63kilo på 13 månader, slutade i okt och har gått ner ytterligare 4 kilo.
    man går inte ner av sprutan i sig du måste ändå göra jobbet men det blir lättare att motstå sug och aptiten dämpas lite.

63 kg! 
    Min läkare sa ca 10% av vikten.

Jag hoppas att jag kan tappa mina 25 kg då.
    Jag äter 1200 kalorier om dagen ungefär och inte efterrätter och godis.
    Frukt äter jag lite som Gi
  • Anonym (Signe)

Började med oz i nov 2022. På ett år gick jag ner 17kilo. Sedan dess ingenting nu på 1,5 år snart. Använder ännu halva dosen.

• Anonym (M)

Jag gick ner 30 kg på 1,5 år. Nu har jag varit på min målvikt i ett halvår och det känns som jag kan hålla det så länge jag fortsätter ta medicinen. Men det kommer nog dröja många år innan jag kan sluta med den helt. 

• Anonym (Massor)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-28 05:51:19 följande:
    63 kg! 
    Min läkare sa ca 10% av vikten.

Jag hoppas att jag kan tappa mina 25 kg då.
    Jag äter 1200 kalorier om dagen ungefär och inte efterrätter och godis.
    Frukt äter jag lite som Gi
    Ja min sa också 10% men det gick långt över förväntan. När jag väl kom igång så gick det lättare och lättare att göra bra val och komma igång med träning. Jag har tappat mycket muskelmassa absolut så nu ligger fokus på att bygga upp den igen. Jag körde strikt 6 dagar i veckan mycket protein och sen en ätardag
  • burleskburkläsk

Jag tycker att ni gör rätt i att prova men i längden var försiktiga... har hört att det kan utveckla vissa svåra cancerformer.

• Anonym (-)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-29 01:33:12 följande:

Jag tycker att ni gör rätt i att prova men i längden var försiktiga... har hört att det kan utveckla vissa svåra cancerformer.

Sen så är det ju bara en tillfällig lösning. Man kan ju inte ta Ozempic för resten av livet. 
    Jag fastade mycket under min egen viktresa. Kanske inte för alla det heller men men.
    Man vande sig vid den minskade matmängden och magsäcken anpassade sig på nåt sätt så att man inte blev lika hungrig som tidigare, när målvikten väl var nådd. Hoppas att det blir samma resultat för de som tar Ozempic. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (-) skrev 2025-03-29 02:22:47 följande:
    Sen så är det ju bara en tillfällig lösning. Man kan ju inte ta Ozempic för resten av livet. 
    Jag fastade mycket under min egen viktresa. Kanske inte för alla det heller men men.
    Man vande sig vid den minskade matmängden och magsäcken anpassade sig på nåt sätt så att man inte blev lika hungrig som tidigare, när målvikten väl var nådd. Hoppas att det blir samma resultat för de som tar Ozempic. 
    Har också fastat mycket, det är inte så förbaskat svårt!

Ja exakt och att de som provar ser till att ge järnet!
  • Anonym (M)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-29 01:33:12 följande:

Även fetma är ju en vanlig orsak till cancer (och till diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar), så för den som har stor övervikt tror jag ändå att medicinen är en hälsovinst. Men det är ju inte till för den som bara behöver gå ner 5-10 kilo. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (M) skrev 2025-03-29 09:34:17 följande:
    Även fetma är ju en vanlig orsak till cancer (och till diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar), så för den som har stor övervikt tror jag ändå att medicinen är en hälsovinst. Men det är ju inte till för den som bara behöver gå ner 5-10 kilo. 
    Jag har vägt 170...jag mådde knappast bra på nåt vis.

Kost och motion var lösningen för mig.

Nej jag fattar, känns som en effektiv lösning.
Svar på tråden Någon som provat Ozempic mot viktproblem