• Anonym (Kännermigsom14)

Jag och min vän är kära i samma kille

Ska försöka göra en lång historia kort, för ca ett år sedan fick jag kontakt med en jättefin kille. Vi va på samma tillställning.vi pratade bara lite kort Efter detta har vi följt varandra på sociala medier men inte haft mer kontakt än så. Sen träffar min bärnsten vän på samma kille. Hon är typen som faller för killar konstant. Jag har väldigt svårt att bli kär. 

Hon pratar om denna kille konstant. Jag hade ett gott öga till honom men inte mer än så, därför va det inget jag blev missnöjd med. Tvärtom bra att hon hittat en kille som verka fin och vettig. Han hade hälsat på henne när hon var på stan mitt på dagen och dom bytte några ord (de har genemsamma vänner). 

I höstas hamnar min vän på samma fest som denna kille. Jag är bjuden men kommer sent då jag jobbat. Killen kommer direkt fram till mig och pratar. Jag känner direkt hur skevt allt blir. Min kompis springer efter honom och han efter mig. Jag gick hem o lät det vara.

För någon månad sedan hamnar vi alla på samma fest igen och min kompis har pratat om denna killen men samma sak händer igen. När jag ska gå hem kommer han fram och frågar om jag och han kan ses någon gång. Vi har pratat lite under kvällen. Jag pratar i regel med alla på fester så inget ovanligt. Jag hade inte uppfattat honom som intresserad innan han kom och ville säga hej då. Min kompis ser detta och är besviken på mig. Hon tyckte jag tog honom. Jag måste erkänna att jag verkligen inte kan sluta tänka på honom. Vill skicka iväg nått men då kommer min vän bli sur. Vi kan låta som 14 åringar här men vi är 30. Jag är bara klyven hur jag ska tänka. Det är så sällan jag finner någon intressant så ska det vara en blyg kille som min kompis är väldigt intresserad av. Just nu har hon många bollar i luften och har flera hon hörs med men denna killen va nog nått extra för henne. Hur ska jag tänka ?

• Svar på tråden Jag och min vän är kära i samma kille
    Anonym (Linda) skrev 2025-03-20 22:57:38 följande:

Hennes beteende är inte särskilt trovärdigt eller sunt om hon blir kär i alla hon ser och dessutom jonglerar med flera killar samtidigt..  

Varför tror du att hon aldrig lyckas egentligen?  

Hon har ett bekräftelse behov som är ganska extremt. Men jag kan inte klandra henne, hon har haft det tufft i en tidigare relation och en svår uppväxt. Blir nog lätt att det blir såhär då. Hon har fallit för många killar men det blir aldrig att hon tar sig an någon dejt. Tror hon är för rädd och allt rinner ut i sanden alltid. Blir ett messande några månader sen dör det ut. Alltid samma sak. 

Just denna killen har hon dock haft ett extra angaemang i känslomässigt. Hon åkte till hans hemstad (efter att dom mött varandra på stan där) varje dag i en hel vecka och la upp bilder på att hon var i staden på ett fik i hopp om att han skulle se inläggen på insta och gå till fiket. Det hände ju såklart inte. Det är på sätt och vis lite synd om henne. 
    Anonym (Fia) skrev 2025-03-20 23:21:51 följande:

Hoppas verkligen att du kommer utforska det här med killen! Han kommer inte träffa din kompis oavsett, så det är inte så att hon får honom "mindre" bara för att du träffar honom.

Och helt sjukt att hon försöker "paxa" honom i det här läget.

Ja jag är väldigt sugen på att träffa honom. Jag sa till honom att han får svara om jag skriver framöver då, när han kom fram till mig den där kvällen. Hon log ganska brett nästan flina och sa "ja, det kommer jag göra". 

Så om nån vecka kommer hans telefon att plinga. Jag föredrar att lägga allt sånt åt sidan när mina barn är hos mig. Och jag behöver nog vara helt säker på att jag var rätt först. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kännermigsom14) skrev 2025-03-21 07:07:40 följande:
    Hon har ett bekräftelse behov som är ganska extremt. Men jag kan inte klandra henne, hon har haft det tufft i en tidigare relation och en svår uppväxt. Blir nog lätt att det blir såhär då. Hon har fallit för många killar men det blir aldrig att hon tar sig an någon dejt. Tror hon är för rädd och allt rinner ut i sanden alltid. Blir ett messande några månader sen dör det ut. Alltid samma sak. 

Just denna killen har hon dock haft ett extra angaemang i känslomässigt. Hon åkte till hans hemstad (efter att dom mött varandra på stan där) varje dag i en hel vecka och la upp bilder på att hon var i staden på ett fik i hopp om att han skulle se inläggen på insta och gå till fiket. Det hände ju såklart inte. Det är på sätt och vis lite synd om henne. 
    Nej det är inte synd om henne. Hon får lära sig hur man  borde bete sig o ta konsekvenserna av sina handlingar. Att sitta på ett fik och hoppas på att han ska dyka upp är så mycket röda flaggor som det bara går.  Det är utstuderat och högst medvetet gjort. Och oerhört toxic.

Jag tror inte du hade känt sympatier om detta hade varit en manlig vän som beter sig lika mot dig och  flera kvinnor...

• Anonym (M)
    Anonym (Kännermigsom14) skrev 2025-03-21 06:57:58 följande:
    Nej det spelar ingen roll vad vi vill. Han väljer en tjej. Tjejens vilja är skitsamma 
    Fast ni vill ju båda ha denna kille. Då är det hans beslut att välja vem han vill träffa 
  • Anonym (M)
    Anonym (Fia) skrev 2025-03-20 23:20:30 följande:
    Det spelar väl visst roll vad TS vill? Eller menar du att bara killen ska bestämma om han får dejta TS?

Tycker inte heller TS verkar barnslig; däremot hennes kompis.
    Vi vet vad TS vill, även vad hennes kompis vill. Då blir det ju att han bestämmer. 
  • Anonym (Du behöver välja.)

Du får bra och moraliskt korrekta råd i tråden om att prata med din kompis först. Men känner jag kvinnor rätt så kommer inte det funka. Det går inte att resonera så med den typen av kvinna din väninna är.

Så du får välja mellan honom och henne helt enkelt. Krasst och trist men det är som det är. Honom eller henne.

Anonym (M) skrev 2025-03-21 11:07:18 följande:
    Fast ni vill ju båda ha denna kille. Då är det hans beslut att välja vem han vill träffa 
    Säger sig ju självt att han får träffa den han vill. Man behöver inte skriva att någon är superbarnslig bara för att man bryr sig om sina vänner för det. Jag söker efter tankar utifrån kring hur jag ska tänka bara och ser inte mig själv som barnslig. Fattar att problemet framstår som barnsligt men för mig är vänskap nått man ska sköta. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Du behöver välja.) skrev 2025-03-21 11:45:37 följande:

Du får bra och moraliskt korrekta råd i tråden om att prata med din kompis först. Men känner jag kvinnor rätt så kommer inte det funka. Det går inte att resonera så med den typen av kvinna din väninna är.

Så du får välja mellan honom och henne helt enkelt. Krasst och trist men det är som det är. Honom eller henne.

Skitsnack. TS kan mkt väl träffa killen utan att hennes kompis bryter med TS. 

Det är TS som känner denna tjej, inte du. Du har din erfarenhet av vissa kvinnor, du vet inte hur alla kvinnor är och agerar. 
  • Anonym (Göran.)

Det är ju killen som väljer.  Du tar inte honom från din kompis. Låt henne lägga in en stöt. 

Sen om det inte blir de två så har du fritt fram.  

Men eftersom situationen är som den är hade jag låtit chansen passera.  

jag hade inte inlett något med någon utifrån den är situationen.

sen om din vän sviker dig senare har du ändå vunnit genom att du inte tog vad ansåg vara hennes. 

• fröken88
    Anonym (Kännermigsom14) skrev 2025-03-21 07:07:40 följande:

Allvarligt ts - både hon och du har pratat med honom, men ingen av er har gjort något mer. Det är klart att du har rätt att träffa honom. Det hade varit en annan sak om du haft en historia tillsammans, men nu har de inte det. 

Sedan är det schysst om du pratar med henne, men baserat på din beskrivning skulle jag säga att hon inte kommer lyssna och förstå. Hon låter extremt känslomässigt omogen. Hon har alltså åka till en annan stad och suttit på ett cafe i hopp om att träffa honom. Och ni är 30 år?! 
    fröken88 skrev 2025-03-22 15:32:06 följande:
    Allvarligt ts - både hon och du har pratat med honom, men ingen av er har gjort något mer. Det är klart att du har rätt att träffa honom. Det hade varit en annan sak om du haft en historia tillsammans, men nu har de inte det. 

Sedan är det schysst om du pratar med henne, men baserat på din beskrivning skulle jag säga att hon inte kommer lyssna och förstå. Hon låter extremt känslomässigt omogen. Hon har alltså åka till en annan stad och suttit på ett cafe i hopp om att träffa honom. Och ni är 30 år?! 
    Ja hon träffa på honom på stan, han sa hej och dom bytte några ord. Hon blev helt såld vad det verkade. Hon åkte tillbaka flera dagar i rad och satt på ett café. Jag reagerade att hon la ut händelser att hon satt på ett fik i grannkommunen flera dagar i rad. Fattade inte då men nu fattar jag ju. Inget jag hade gjort. Jag tycker också det är ett helt otroligt beteende. Men hon jobbar så. Hon är kartig så att vi är 30 år stämmer men detta beteende är alltså inget jag vill förknippas med. 
Svar på tråden Jag och min vän är kära i samma kille