Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-03-06 20:48:23 följande:
Jag har klara tydliga krav på vad jag vill ha av en relation och det är dealbreakers för mig. Jag är en sambomänniska och det är inte förhandlingsbart för mig. Vilket jag är tydlig med redan vid en första kontakt och innan en första dejt. Jag inleder sällan något om vi inte är kompatibla på den punkten.
Så ja det är något jag och en stor majoritet inte tycker är särskilt konstiga krav att man är tydlig med syftet med sin relation.
Det jag mest reagerar på är att du har skrivit en del trådar om detta innan. Uppenbarligen är det något som som skaver i dig och i er relation även om du påstår motsatsen. Även i förra trådarna fick du svar på att det förmodligen inte är hållbart i längden med tanke på att det finns en hel del som skaver med både avståndet, hans omöjliga utsikt att kunna flytta etc. Så vad är din plan?
Vad vill du ha för svar?
Men så var inte situationen här. Ingen av oss sökte ens ett förhållande när vi började prata. Jag trodde då att jag ville bo ihop, men det ändrades efter jag bott hos honom mycket under några månader.
För mig fungerar det, men han säger en sak, men beteendet visar något annat. Jag vet inte hur man kommer vidare, för att lämna någon jag faktiskt älskar för något som ligger hos honom är jättesvårt.. det är han som har problem med upplägget, inte jag.