• Anonym (Rosa)

Är jag deprimerad?

Mådde väldigt dåligt förra året på grund av stress. Fick ångest och svårt att sova mm. Gick i princip in i väggen. 

Nu har den biten lugnat sig men jag känner inte riktigt igen mig själv. 
    Jag orkar typ ingenting, vill ingenting, ingenting är kul och min hjärna känns trasig på något konstigt sätt. Det sägs att man ska vila och ta det lugnt och göra sånt som man mår bra av. Men jag känner att ingenting hjälper. Äter bra, sover helt ok. De säger ju att motion ska hjälpa men om man inte ens orkar motionera, vad gör man då? Har försökt med motion men det blir så påtvingat då och tycker inte det hjälper det minsta. Nästa tvärtom. Nu börjar jag också känna någon slags hopplöshet då det känns som jag inte kommer ur detta tillstånd hur mycket jag än försöker, inget hjälper. Känns nästan som allt blir värre ju mer jag försöker hjälpa mig själv. Allt jag i princip vill och klara av är att ligga i sängen men jag klarar ändå vardagsbestyr men utan någon gnista. Känns som tiden bara går och jag sjunker allt längre ner. Försöker även tillåta mig själv att må dåligt och bara vara, men inte ens det hjälper. Sånt som tidigare var kul och som gillade har jag ingen lust med. Provst att gå till psykolog men känner ärligt talat att det inte hjälper ett smack. 

Vad kan man göra? 

• Svar på tråden Är jag deprimerad?
  • Anonym (Rosa)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-03 19:49:33 följande:

Många teer ökar dopaminet i hjärnan.

Bl.a grönt te men pepparmynta är bättre därför jag skrev friggs är för att garant inte är gott och jag känner betydligt starkare effekt på just det kognitiva med friggs.

Jag hoppas nån tar det till sig och får ordning på sitt liv.

Än en gång så hjälpte det mig iaf så ni kan kalla det vad ni vill, jag dricker dagligen 2-3 muggar av detta.

Ok visst 👍
  • 1omtänksam
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-03 19:38:37 följande:

Men shit vilket svammel!
    återigen blir jag påmind om varför jag inte hänger på forumet längre. 

Vilket otrevligt svar till nån som bara försöker ge dig tips o hjälpa dig  att må bättre!! 
    Återigen blir jag påmind om att människor inte alltid är så schyssta och snälla mot varandra...... 
  • 1omtänksam

Men om jag då ska säga nåt om det du skriver så tänker jag att du kan ha blivit deprimerad igen? Hoppas du ska komma ut ur ditt tillstånd snart. Det är jättejobbigt att känna sig som om hela kroppen lagt av. Jag tänker att kropp och själ hänger ihop också... Allt samverkar... 

• burleskburkläsk
    Anonym (Man 9) skrev 2025-03-03 18:40:46 följande:

Följer detta , det är nästan som att du beskriver mig, 
    Ja funderar med va de kan va å hur man ska få tag på gnistan och något som är kul att göra !

Vad jag har skrivit längre ner på sidan stämmer, ja det har hjälpt mig iaf och jag skulle våga säga att det finns över 25 teer som har den effekten men det jag rekommenderade har bäst effekt.

Även personer i min närhet som inte har behövt har känt att det gjort något.

Läs på på nätet om inget annat.

För mig så var jag på City Gross, guck förbi en ljusblå paket och undrade vad det var för te, tyckte det lät spännande, gick hem och gjorde en påse te, satte mig ner och började greja med viktiga papper jag hade samlat på hög och lade märke till vad jag gjorde men det var sent så slutade jag.
    Dagen därpå tog jag första påsen vid 09:00 (tog även vid två tillfällen till vet dock ej när exakt, numera tar jag bara två gånger per dag).
    Jag höll på till klockan 17 och hade 2-3 små pauser där jag åt och luftade mig.
    Jag fixade med alla garderober, tvättade all tvätt, gick igenom alla viktiga papper, tog tag i alla mail och samtal jag behövde, städade lägenheten, renbäddade etc etc...enda skillnad var det teet.

När man fått i sig teet måste man hålla sig uppe då bara flyter det på, lägger man sig ja man har bättre fokus och mer energi men noll nytta att kolla i taket.

Jag delar med mig för att jag vill att andra skall må bra.

Vad du än gör, så lycka till.

/Jonny
  • burleskburkläsk
    1omtänksam skrev 2025-03-03 20:18:23 följande:
    Vilket otrevligt svar till nån som bara försöker ge dig tips o hjälpa dig  att må bättre!! 
    Återigen blir jag påmind om att människor inte alltid är så schyssta och snälla mot varandra...... 
    Jag fick höra från en vän här igår att jag kommer att bli drabbad för jag tycker om månniskor, jag trodde det var möjligt men ja, ja jag vet inte...har haft ett tufft liv själv men just den responsen, jag såg inte det hända, inte när man försöker att hjälpa.
  • Anonym (Rosa)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-03 20:28:04 följande:
    Vad jag har skrivit längre ner på sidan stämmer, ja det har hjälpt mig iaf och jag skulle våga säga att det finns över 25 teer som har den effekten men det jag rekommenderade har bäst effekt.

Även personer i min närhet som inte har behövt har känt att det gjort något.

Läs på på nätet om inget annat.

För mig så var jag på City Gross, guck förbi en ljusblå paket och undrade vad det var för te, tyckte det lät spännande, gick hem och gjorde en påse te, satte mig ner och började greja med viktiga papper jag hade samlat på hög och lade märke till vad jag gjorde men det var sent så slutade jag.
    Dagen därpå tog jag första påsen vid 09:00 (tog även vid två tillfällen till vet dock ej när exakt, numera tar jag bara två gånger per dag).
    Jag höll på till klockan 17 och hade 2-3 små pauser där jag åt och luftade mig.
    Jag fixade med alla garderober, tvättade all tvätt, gick igenom alla viktiga papper, tog tag i alla mail och samtal jag behövde, städade lägenheten, renbäddade etc etc...enda skillnad var det teet.

När man fått i sig teet måste man hålla sig uppe då bara flyter det på, lägger man sig ja man har bättre fokus och mer energi men noll nytta att kolla i taket.

Jag delar med mig för att jag vill att andra skall må bra.

Vad du än gör, så lycka till.

/Jonny
    Ok om jag frågar om du har någon diagnos? Frågar bara av ren nyfikenhet.
  • Anonym (Rosa)
    1omtänksam skrev 2025-03-03 20:24:02 följande:

Men om jag då ska säga nåt om det du skriver så tänker jag att du kan ha blivit deprimerad igen? Hoppas du ska komma ut ur ditt tillstånd snart. Det är jättejobbigt att känna sig som om hela kroppen lagt av. Jag tänker att kropp och själ hänger ihop också... Allt samverkar... 

Deprimerad igen? Vart skriver jag att jag vart deprimerad innan? gånger inte riktigt med
  • burleskburkläsk
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-03 20:32:21 följande:
    Ok om jag frågar om du har någon diagnos? Frågar bara av ren nyfikenhet.
    Jag har ADD men den stör mig inget...det var en tuff depressionsperiod jag var inne i och var mest sängliggande, det var några år sedan jag mådde såbdåligt faktiskt.
  • Anonym (Rosa)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-03 20:36:44 följande:
    Jag har ADD men den stör mig inget...det var en tuff depressionsperiod jag var inne i och var mest sängliggande, det var några år sedan jag mådde såbdåligt faktiskt.
    Ok. Så du tog dig ur en svår depression där du mest var sängliggande genom att dricka te från Citygross! Det är ju helt fantastiskt! Glad för din skull.
    Hm, borde inte läkemedeksverket informeras om detta?! Verkar ju vara rena rama mirakelmedicinen om man kan sa sif ur en djup och svår depression med te från citygross. 
    Nöstan så jag blir sugen att testa detta!!! Tack för tipset!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-03 21:02:46 följande:
    Ok. Så du tog dig ur en svår depression där du mest var sängliggande genom att dricka te från Citygross! Det är ju helt fantastiskt! Glad för din skull.
    Hm, borde inte läkemedeksverket informeras om detta?! Verkar ju vara rena rama mirakelmedicinen om man kan sa sif ur en djup och svår depression med te från citygross. 
    De känner redan till det garanteraten...ett te för några kronor gör dem inte rika precis, allt för dem handlar om pengar så de har noll intressen i sånt här.

Du kan säkert köpa det på annat håll ån just City Gross.

Jag känner nästan skuld att det hjälpte mig, jag visste inte att te kunde ha spn effekt, jag vet att vissa teer innehåller teanin som är aminosyra som är bra för sömn osv, det var bara en ren slump.

Jag hoppas du provar det.
  • Gaskarl
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-03 21:02:46 följande:
    Varför är du så spydig...Ta kontakt med vården istället för att fråga lekmän. Jag blir påmind varje gång man är på FL, vad mycket knepiga människor det finns.
  • Anonym (Rosa)
    Gaskarl skrev 2025-03-03 22:06:43 följande:
    Varför är du så spydig...Ta kontakt med vården istället för att fråga lekmän. Jag blir påmind varje gång man är på FL, vad mycket knepiga människor det finns.
    Spydig?
    och du tycker det är helt rimligt att rekommendera te från citygross till någon som lyder av svår depression och mest är sängliggande? jomentjena mittbena 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Rosa) skrev 2025-03-03 23:07:19 följande:
    Spydig?
    och du tycker det är helt rimligt att rekommendera te från citygross till någon som lyder av svår depression och mest är sängliggande? jomentjena mittbena 
    Än en gång så hjälpte det mig och kan hjälpa andra.
    Så för att jag beskrev att jag såg det just på Citygross och att det är ett te så ärxdet orimligt.
    Vad skulle jag rekommendera i stället tycker du, ölkorvar från hemköp??
Svar på tråden Är jag deprimerad?