Är jag deprimerad?
Mådde väldigt dåligt förra året på grund av stress. Fick ångest och svårt att sova mm. Gick i princip in i väggen.
Nu har den biten lugnat sig men jag känner inte riktigt igen mig själv.
Jag orkar typ ingenting, vill ingenting, ingenting är kul och min hjärna känns trasig på något konstigt sätt. Det sägs att man ska vila och ta det lugnt och göra sånt som man mår bra av. Men jag känner att ingenting hjälper. Äter bra, sover helt ok. De säger ju att motion ska hjälpa men om man inte ens orkar motionera, vad gör man då? Har försökt med motion men det blir så påtvingat då och tycker inte det hjälper det minsta. Nästa tvärtom. Nu börjar jag också känna någon slags hopplöshet då det känns som jag inte kommer ur detta tillstånd hur mycket jag än försöker, inget hjälper. Känns nästan som allt blir värre ju mer jag försöker hjälpa mig själv. Allt jag i princip vill och klara av är att ligga i sängen men jag klarar ändå vardagsbestyr men utan någon gnista. Känns som tiden bara går och jag sjunker allt längre ner. Försöker även tillåta mig själv att må dåligt och bara vara, men inte ens det hjälper. Sånt som tidigare var kul och som gillade har jag ingen lust med. Provst att gå till psykolog men känner ärligt talat att det inte hjälper ett smack.
Vad kan man göra?