• Henke42

Ge upp kärleken

Trött på att bli ghostad. Var på en härlig dejt för ett tag sedan och tyckte det gick bra och fick det intrycket av henne jag dejtade med. Så vi bestämde oss för en andra dejt. Nåväl jag hörde av mig  på sms efter att jag kom hem eftersom jag åkt en bit för att träffa henne. Men efter det så inte ett ljud från henne. Tycker i alla fall man kan vara ärlig och skriva det om hon inte ville höras igen. Har efter det haft lite kontakt med andra tjejer som jag skrivit till och haft bra kontakt med och visat intresse. Föreslagit typ fikadejt men där har det blivit stopp och ingen dejt. Börjar undra om jag är så jävla oattraktiv? Framfusig har jag inte varit i mina kontakter. Kanske likadant och lära sig acceptera att inte kärlek är till för alla.Finns det någon här som har varit med om samma sak och hur har ni gått vidare? Vet inte om detta ämne hamnade i rätt forum.

• Svar på tråden Ge upp kärleken
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-02-27 16:13:31 följande:
    Hur kan du inte förstå?
    Varför så snorkig?
  • Anonym (Daniel.)
    Anonym (Bittra) skrev 2025-02-27 16:20:09 följande:
    Ok. Ja, det kanske är nån ungdomsgrej då för upplever det själv verkligen inte som du gör.
    Grattis....
  • Anonym (Bittra)
    Anonym (Daniel.) skrev 2025-02-27 17:47:14 följande:
    Grattis....
    Grattis? Kanske är du som söker fel typ av tjejer, vad vet jag.
  • Anonym (Signatur)

Kanske dags att sluta leta, och låta kärleken hitta dig istället? 

• Anonym (nf)
    Anonym (e) skrev 2025-02-27 13:49:53 följande:
    Skulle jag hitta någon som älskar mig så skulle den gärna få ligga med andra, man vill inte begränsa den man älskar utan den personen ska få allt, det är åtminstone vad jag önskar

Trevligt för dig. Ja, man märker ju att många unga tjejer delar din syn då dom skär sig själva eller börjar hata män då dom är "jävla as" för att han varit otrogen. 

Jag begär inte att få ligga med någon annan. Jag vill ha en hel och ren genuin familj där vi alla vet vart vi har varandra och känner oss trygga. Även att vi har rutiner såsom att alla kommer hem efter arbete / skola eller träff med kompisar. 

Att göra som du förespråkar är säkert väldigt fint under den tiden som det fungerar. Men svartsjuka här även uppstått där och även öppna förhållanden tar slut. Det är ett självskadebeteende egentligen och jag har tröttnat på att hata mig själv. Jag skulle aldrig ens vara intresserade av att vara otrogen mot min framtida fru och även barnens mamma.

Tidigare hade man en kärnfamilj som mål. Idag sitter hälften av alla inom yngre generation och är / känner sig ensamma och knaprar lyckopiller.

Så din tes har redan beprövad och det slutade inte så bra för barnen till de som väljer att låta ha andra med att göra sexuellt om det som man älskar mest och bryr sig mest om i hela världen. 

Du får göra som du vill, men risken är antagligen stor att du kommer sitta ensam där hjärtekrossad en dag när du inte har varken utseendet eller energin kvar till att försöka böna o be om en ligg på krogen en dag.

Sen att försöka påstå att endast det du menar på är kärlek och därigenom att jag skulle ha fel är bara sjukt. För att jämföra, så är svensken klart mycket mera deprimerade och känner sig ensamma än en ex Mexicansk familj där dom har en kärnfamilj. Och bara för att man förespråkar kärnfamilj tänket så betyder det inte överhuvudtaget att det handlar om att kvinnan ska ha det dåligt eller stå under mannen när det kommer till att ts gemensamma saker som är bäst för familjen.

Finns hur många kärnfamiljer som helst som lever ett lyckligt liv tillsammans.

• Anonym (Daniel.)
    Anonym (Bittra) skrev 2025-02-27 17:50:45 följande:
    Grattis? Kanske är du som söker fel typ av tjejer, vad vet jag.
    Nej. Det har varit helt vanliga tjejer. Men ja. Kanske fel typ då. Borde kanske ha försökt med festprinsessor eller "vandringspokaler"...
  • Anonym (Bittra)
    Anonym (Daniel.) skrev 2025-02-27 21:45:37 följande:
    Nej. Det har varit helt vanliga tjejer. Men ja. Kanske fel typ då. Borde kanske ha försökt med festprinsessor eller "vandringspokaler"...
    Eller inte alls med den attityd du verkar ha.
  • Anonym (nf)
    Kirenaj68 skrev 2025-02-27 16:17:46 följande:
    Jag är gift med en thailändska och vi har en dotter. Vi bor i Sverige dock. Mycket är fantastiskt i Thailand, men det är skillnad på att besöka landet och bo där. Så länge du har en stadig inkomst lever du ett gott liv där och man får mycket för pengarna. Hamnar du dock på obestånd och inte fixar en ny inkomstkälla bums är man bra rökt där. Där finns inte alls samma säkerhetsnät i välfärden som i Sverige och som utlänning måste du en ordentlig sjukförsäkring och en försäkring som täcker det breda spektrat går lätt på 2000 kr/mån. Så det är inte bara att flytta till ett annat land bara förr att man är kärlekskrank och vill bilda familj. Men du kanske inte hade Thailand i åtanke?
    Inte som mitt förstahands val utan snarare som ett 3:e val.
  • Kirenaj68
    Anonym (nf) skrev 2025-02-27 22:55:34 följande:
    Inte som mitt förstahands val utan snarare som ett 3:e val.
    Vilka hade hade du som 1:a och 2:a val då?
  • Anonym (e)
    Anonym (nf) skrev 2025-02-27 19:46:22 följande:

Trevligt för dig. Ja, man märker ju att många unga tjejer delar din syn då dom skär sig själva eller börjar hata män då dom är "jävla as" för att han varit otrogen. 

Jag begär inte att få ligga med någon annan. Jag vill ha en hel och ren genuin familj där vi alla vet vart vi har varandra och känner oss trygga. Även att vi har rutiner såsom att alla kommer hem efter arbete / skola eller träff med kompisar. 

Att göra som du förespråkar är säkert väldigt fint under den tiden som det fungerar. Men svartsjuka här även uppstått där och även öppna förhållanden tar slut. Det är ett självskadebeteende egentligen och jag har tröttnat på att hata mig själv. Jag skulle aldrig ens vara intresserade av att vara otrogen mot min framtida fru och även barnens mamma.

Tidigare hade man en kärnfamilj som mål. Idag sitter hälften av alla inom yngre generation och är / känner sig ensamma och knaprar lyckopiller.

Så din tes har redan beprövad och det slutade inte så bra för barnen till de som väljer att låta ha andra med att göra sexuellt om det som man älskar mest och bryr sig mest om i hela världen. 

Du får göra som du vill, men risken är antagligen stor att du kommer sitta ensam där hjärtekrossad en dag när du inte har varken utseendet eller energin kvar till att försöka böna o be om en ligg på krogen en dag.

Sen att försöka påstå att endast det du menar på är kärlek och därigenom att jag skulle ha fel är bara sjukt. För att jämföra, så är svensken klart mycket mera deprimerade och känner sig ensamma än en ex Mexicansk familj där dom har en kärnfamilj. Och bara för att man förespråkar kärnfamilj tänket så betyder det inte överhuvudtaget att det handlar om att kvinnan ska ha det dåligt eller stå under mannen när det kommer till att ts gemensamma saker som är bäst för familjen.

Finns hur många kärnfamiljer som helst som lever ett lyckligt liv tillsammans.

Unga tjejer som klagar på otrohet delar inte min syn. Och det är ingen tes eller något jag förespråkar jag skrev hur det är för mig och blir inte skadad på något sätt alls. Har inte sagt du har fel heller eller att man inte ska ha kärnfamilj och allt annat du påstår så bemöt gärna nåt av det jag faktiskt skrev om du ska kritisera mig.
  • Anonym (Daniel.)
    Henke42 skrev 2025-02-27 11:36:08 följande:

Tack för era svar. 

Så lite så. Men tyvärr verkar de flesta svenska tjejer vara mer lockade av ego-boostar än kärlek idag. Funderat på ett utlandsäventyr?
Svar på tråden Ge upp kärleken