Anonym (e) skrev 2025-02-27 13:49:53 följande:
Skulle jag hitta någon som älskar mig så skulle den gärna få ligga med andra, man vill inte begränsa den man älskar utan den personen ska få allt, det är åtminstone vad jag önskar
Trevligt för dig. Ja, man märker ju att många unga tjejer delar din syn då dom skär sig själva eller börjar hata män då dom är "jävla as" för att han varit otrogen.
Jag begär inte att få ligga med någon annan. Jag vill ha en hel och ren genuin familj där vi alla vet vart vi har varandra och känner oss trygga. Även att vi har rutiner såsom att alla kommer hem efter arbete / skola eller träff med kompisar.
Att göra som du förespråkar är säkert väldigt fint under den tiden som det fungerar. Men svartsjuka här även uppstått där och även öppna förhållanden tar slut. Det är ett självskadebeteende egentligen och jag har tröttnat på att hata mig själv. Jag skulle aldrig ens vara intresserade av att vara otrogen mot min framtida fru och även barnens mamma.
Tidigare hade man en kärnfamilj som mål. Idag sitter hälften av alla inom yngre generation och är / känner sig ensamma och knaprar lyckopiller.
Så din tes har redan beprövad och det slutade inte så bra för barnen till de som väljer att låta ha andra med att göra sexuellt om det som man älskar mest och bryr sig mest om i hela världen.
Du får göra som du vill, men risken är antagligen stor att du kommer sitta ensam där hjärtekrossad en dag när du inte har varken utseendet eller energin kvar till att försöka böna o be om en ligg på krogen en dag.
Sen att försöka påstå att endast det du menar på är kärlek och därigenom att jag skulle ha fel är bara sjukt. För att jämföra, så är svensken klart mycket mera deprimerade och känner sig ensamma än en ex Mexicansk familj där dom har en kärnfamilj. Och bara för att man förespråkar kärnfamilj tänket så betyder det inte överhuvudtaget att det handlar om att kvinnan ska ha det dåligt eller stå under mannen när det kommer till att ts gemensamma saker som är bäst för familjen.
Finns hur många kärnfamiljer som helst som lever ett lyckligt liv tillsammans.