Henke42 skrev 2025-02-27 11:08:33 följande:
Ge upp kärleken
Trött på att bli ghostad. Var på en härlig dejt för ett tag sedan och tyckte det gick bra och fick det intrycket av henne jag dejtade med. Så vi bestämde oss för en andra dejt. Nåväl jag hörde av mig på sms efter att jag kom hem eftersom jag åkt en bit för att träffa henne. Men efter det så inte ett ljud från henne. Tycker i alla fall man kan vara ärlig och skriva det om hon inte ville höras igen. Har efter det haft lite kontakt med andra tjejer som jag skrivit till och haft bra kontakt med och visat intresse. Föreslagit typ fikadejt men där har det blivit stopp och ingen dejt. Börjar undra om jag är så jävla oattraktiv? Framfusig har jag inte varit i mina kontakter. Kanske likadant och lära sig acceptera att inte kärlek är till för alla.Finns det någon här som har varit med om samma sak och hur har ni gått vidare? Vet inte om detta ämne hamnade i rätt forum.
Hej.
Jag förstår dig så väl och själv har jag gett upp. Dagens träffvärld är så uppfuckat det kan bli och jag har lämnat alla sajter för nu känns det så meningslöst. Jag hade inga större problem med få till stånd fikaträffar med tjejer och det var alltid trevligt. Roliga samtal och mycket skratt och jag visade intresse för tjejen, men inte på ett framfusigt sätt. Det var alltid "vi håller kontakten" efteråt. Visst.... Inte ett ljud från henne efteråt. Ett litet kort "tack för kaffet, men jag tror jag går vidare" är fan så mycket bättre än att bli ghostad. Det kanske inte hör hit, men kan detta vara ett utslag av den starka, oberoende kvinnan? Inga skyldigheter. Bara rättigheter...
Nog av. Jag läste ett inlägg i en annan tråd där killen hade gett upp och fokuserade på jobbet, sparade pengar och umgicks med polarna och det har jag omfamnat under det senaste halvåret. Jag har lugn och ro i livet. Framför allt harmoni och vad tjejer beträffar.....Ja. Händer det så händer det. Ingen idé att jaga något som kanske bara är en utopi..
En av mina polare är för övrigt gift med en japanska. Förutom att hon är otroligt vacker är hon den mest jordnära personen jag har träffat. Genuin rakt igenom och frågan är om hon är medveten om hur vacker hon är.
Det har faktiskt fått mig att snudda vid tanken på ett utlandsäventyr, men det har ju sina utmaningar det med. Vi får se framöver vad jag tar mig för, men på hemmaplan känns det kört.