• Anonym (Hilma)

Gift par , inget sex på 2 år…..

Hej, 
    jag och min man har varit ihop i 9 år, gifta i 3 år?.
    Min man har ingen sexlust, jag känner mig så oattraktiv, ful och mår jättedåligt över att han inte vill ha mig , jag har försökt prata med honom flera gånger men han tycker att jag pressar honom?
    Avsaknaden av närhet och sex har gjort att jag drar mig undan kramar osv för att jag blir så ledsen över att inte vilja känna något I en kram för att jag vill mer men låser mig för att jag blir besviken och bara känner mig dum, ful och äcklig?.
    jag vill inte leva utan sex, jag vet inte vad jag ska göra ?..

• Svar på tråden Gift par , inget sex på 2 år…..
  • användarnamn08

Hur gamla är ni, är han +40 så kan det ju va potensen som spökar kanske? Kanske testa duscha tillsammans eller lite mysig massage med mkt olja..

• Anonym (G)

Har lite samma problem som du. På grund av psykisk ohälsa som tog enorma proportioner och tog över vårt liv. Svårt att veta vad man ska göra åt det. Parterapi kanske, men har svårt att få med min partner på det. Jag ville mest skriva för att du ska veta att det finns fler som har det så. 

• Anonym (Sök hjälp)

Vad är orsaken till att han tappat sexlusten och vad gör han/ni för att det ska bli bättre? Vill han inte prata om det eller söka hjälp får du acceptera att han är ointresserad av sex och erat förhållande och lämna honom om du inte kan leva utan sex.

• Anonym (Kille)

Välkommen till vad många män känner o har det. Säger som alla tips o råd vi män får.
    Börja onnanera och stanna vid din partner. Acceptera att han inte har nån sexlust. Eller gör slut. 

Så låter det så fort kvinnan aldrig vill ha sex. 

Men så fort det är tvärtom så kommer kvinnorna och skriker "lämna han för helvete! Eller ligg med andra. Kvinnan ska ha sex!!!" 

Slutligen säga... gilla läget. Köp en satisfyer och lev vidare. 

• Epikuros

Hej. Först av allt vill jag bara säga att jag fattar precis hur du har det. Jag är man och lever i samma situation som du. Älskar min fru. Vi har varit tillsammans i över 20 år, så jag har blivit djupt fäst vid henne, men samtidigt har vi inte haft ett sexliv på mycket länge. 

Det kan finnas små många anledningar till tappad lust. Bokstavligen flera hundra. Men ni kommer aldrig komma fram till en lösning - eller ens komma fram till orsaken - om ni inte pratar om det. Utan kommunikation, skulle jag säga, är det kört. 

Själv har jag läst/lyssnat på varenda bok och podd som finns om sexlöshet. Det har hjälpt mig på så vis att jag idag har en ganska klar bild av problemet, och för mig är det ett bra steg på vägen. Om du vill ha tips på bra lyssning/läsning är det bara att säga till.

Ta hand om dig.   

• Anonym (Kille)
    jontebula skrev 2025-02-09 09:44:30 följande:

Dumpa honom, hur kan en relation leva utan sex ? jag får inte ihop det...

Tänk om män skulle dumpa sina partners höger o vänster för att hon inte släpper till. Vilket liv det skulle bli
  • Anonym (håkan)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-10 17:28:03 följande:
    Tänk om män skulle dumpa sina partners höger o vänster för att hon inte släpper till. Vilket liv det skulle bli
    första vettiga personen med vettiga svar på den här plattformen. lev vidare och lek med dig bara
Svar på tråden Gift par , inget sex på 2 år…..
Nästa tråd från kategorin Sex & samlevnad: Minskad lust
  • Anonym (Ledsen)

Han vill inte ha sex längre

Ska göra min fråga så kort jag kan. 

Jag och min sambo (jag 37, han 42) har varit ett par i ca 4 år. I början ville han ha sex, han tog för sig, va bestämd, kunde liksom ta kommandot. 

Nu verkar han inte alls lika intresserad. Det är jag som behöver ta initiativ för att det ska bli nåt. Han tar sällan på mig på det sättet. Vi har sex, absolut, men det är långt ifrån som det va tidigare. Han kan ha svårt att få upp den, jag behöver alltid få upp den åt honom, eller han själv. Han slakar ibland även under samlag och det kan vara svårt för honom att komma. 

Jag saknar det vi hade innan. Kan jag göra något? Och vad ska jag isåfall göra? När jag frågar honom säger han att han vill och ?men vi har ju sex?. Så är det, men inte alls med samma känsla som förut. 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex längre
  • Anonym (Kartong)

1. Han behöver gå till doktorn och ta ett blodprov för att kolla prostatan 

2. Se över sin hälsa i stort , fel mat,  alkohol och tobak/snus är välkänt att det stör potens och kan förvärras med tiden . Har ni sex i anslutning till fredagsmys med vin eller dagen efter så se till att ändra den tidpunkten till nykter tid. 

3. Stress och press, psykisk ohälsa och mediciner kan störa potens. Se över livet i stort.

4. Rannsaka er relation.  Kanske den inte är så bra längre. Kanske han inte är attraherad lika mycket nu som förr. Kanske du själv har förändrats på olika plan? 

• Anonym (C)

Byt karl. Om du inte villa lämna honom så hitta någon vid sidan av. Du är för ung för att behöva nöja dig med taffligt sex.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kartong) skrev 2025-03-30 16:02:36 följande:

1. Han behöver gå till doktorn och ta ett blodprov för att kolla prostatan 

2. Se över sin hälsa i stort , fel mat,  alkohol och tobak/snus är välkänt att det stör potens och kan förvärras med tiden . Har ni sex i anslutning till fredagsmys med vin eller dagen efter så se till att ändra den tidpunkten till nykter tid. 

3. Stress och press, psykisk ohälsa och mediciner kan störa potens. Se över livet i stort.

4. Rannsaka er relation.  Kanske den inte är så bra längre. Kanske han inte är attraherad lika mycket nu som förr. Kanske du själv har förändrats på olika plan? 

Tack för tips! 

Fredagsmyset som du skriver blir aldrig bra. Däremot går morgonen efter oftast bra. 

Press vet jag också att han känner tyvärr. 

Förstår också att attraktionen kan avta. Han säger själv att den inte gjort det, men jag förstår också att det kanske inte är det man säger sanningen om. Vet inte ens om jag hade velat höra den sanningen isåfall. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (C) skrev 2025-03-30 16:39:31 följande:

Byt karl. Om du inte villa lämna honom så hitta någon vid sidan av. Du är för ung för att behöva nöja dig med taffligt sex.

Jag älskar honom och är väldigt kär i honom. Trots det har jag tyvärr tänkt tanken på just en vid sidan av. Men det känns inte rätt såklart. Vill så gärna att det ska funka för oss. Men det här tar på mig, och på oss. Förstår också att pressen på honom blir stor eftersom han vet att jag vill mer. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-30 16:45:31 följande:
    Jag älskar honom och är väldigt kär i honom. Trots det har jag tyvärr tänkt tanken på just en vid sidan av. Men det känns inte rätt såklart. Vill så gärna att det ska funka för oss. Men det här tar på mig, och på oss. Förstår också att pressen på honom blir stor eftersom han vet att jag vill mer. 
    Jag håller med C.  Det kanske inte känns rätt men du har bara ett liv och du har de bästa åren med sex framför dig. Så överväg verkligen att hitta någon vid sidan av om du verkligen är så kär att du inte vill lämna honom.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Q) skrev 2025-03-30 16:51:20 följande:
    Jag håller med C.  Det kanske inte känns rätt men du har bara ett liv och du har de bästa åren med sex framför dig. Så överväg verkligen att hitta någon vid sidan av om du verkligen är så kär att du inte vill lämna honom.

Ibland känner jag samma. Jag har ju tagit upp det här med honom, vad jag vill. Att han ska ta på mig, göra saker liksom, just nu är det bara tråkigt. Jag vill att han ska trycka upp mig mot väggen och kyssa mig passionerat. I bästa fall får jag en försiktig kyss när jag kommer hem. Oftast är det en puss. Han visar kärlek, men inte passion. 

Önskar nästan han kom med förslaget själv. Att jag får ta någon annan. För att få utlopp för min lust. Jag vill inte vara otrogen, samtidigt som jag ibland får tanken att han får skylla sig själv när han inte vill. Det är inte snällt jag vet, men han vet vad jag vill och jag får ingen respons. Tänker också att han behöver inte ha sex om han inte vill, men han kan ju ge mig det jag vill ha ändå. Han kan få mig att komma med hjälp av fingrar, tunga eller nåt om han inte känner för själva samlaget. Men det blir ingenting. 

• Tecum

Eftersom han ändrat beteende i sexlivet har något hänt, antingen psykisk eller fysiskt, t ex stress, eller är det attraktionen till dig som sviktar. Män har svårt att fejka då de måsta få upp den. Att han inte vill tillfredsställa dig med tunga eller fingrar istället är ett dåligt tecken. Du får väl avvakta en tid och se om det blir bättre. Annars byt man, otrohet är ingen bra idé och att han skulle ge dig frikort låter inte sannolikt.

• Anonym (Ledsen)
    Tecum skrev 2025-03-30 17:34:12 följande:

Eftersom han ändrat beteende i sexlivet har något hänt, antingen psykisk eller fysiskt, t ex stress, eller är det attraktionen till dig som sviktar. Män har svårt att fejka då de måsta få upp den. Att han inte vill tillfredsställa dig med tunga eller fingrar istället är ett dåligt tecken. Du får väl avvakta en tid och se om det blir bättre. Annars byt man, otrohet är ingen bra idé och att han skulle ge dig frikort låter inte sannolikt.

Håller med, att han inte är intresserad av att tillfredsställa mig känns inte bra. Det gör mig ledsen. Tänker att jag borde prata med honom om det här. Jag är bara rädd att jag förvärrar det så pressen blir större. Vi har också försökt få barn under en tid, detta blev såklart värre. Jag hoppas att det är därför pressen blir stor också, att han måste leverera.
Svar på tråden Han vill inte ha sex längre