• Anonym (Ledsen)

Han vill inte ha sex längre

Ska göra min fråga så kort jag kan. 

Jag och min sambo (jag 37, han 42) har varit ett par i ca 4 år. I början ville han ha sex, han tog för sig, va bestämd, kunde liksom ta kommandot. 

Nu verkar han inte alls lika intresserad. Det är jag som behöver ta initiativ för att det ska bli nåt. Han tar sällan på mig på det sättet. Vi har sex, absolut, men det är långt ifrån som det va tidigare. Han kan ha svårt att få upp den, jag behöver alltid få upp den åt honom, eller han själv. Han slakar ibland även under samlag och det kan vara svårt för honom att komma. 

Jag saknar det vi hade innan. Kan jag göra något? Och vad ska jag isåfall göra? När jag frågar honom säger han att han vill och ?men vi har ju sex?. Så är det, men inte alls med samma känsla som förut. 

• Svar på tråden Han vill inte ha sex längre
  • Tecum
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-30 17:40:43 följande:
    Håller med, att han inte är intresserad av att tillfredsställa mig känns inte bra. Det gör mig ledsen. Tänker att jag borde prata med honom om det här. Jag är bara rädd att jag förvärrar det så pressen blir större. Vi har också försökt få barn under en tid, detta blev såklart värre. Jag hoppas att det är därför pressen blir stor också, att han måste leverera.
    Är det en bra idé att skaffa barn med en man där sexlivet inte fungerar?
  • Anonym (?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-30 17:42:32 följande:

Har du gått upp i vikt?  

Skulle det ändra känslorna man har för sin partner innan? Ändras personen för några kilo upp eller för all del ner?
    Personen i kroppen är väl förhoppningsvis densamma.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-30 17:42:32 följande:

Har du gått upp i vikt?  

Nej. Jag ser nog ganska likadan ut nu. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (?) skrev 2025-03-30 18:43:18 följande:
    Skulle det ändra känslorna man har för sin partner innan? Ändras personen för några kilo upp eller för all del ner?
    Personen i kroppen är väl förhoppningsvis densamma.
    Jag förstår ändå att utseende kan ändras och om det gör det till det sämre kanske attraktionen påverkas. Tror också på att man älskar personen innanför ändå såklart men är inte helt orimligt att lusten ändras. I mitt fall tycker jag ingenting ändrats. Känner mig nog nästan mer självsäker nu än då. 
  • Anonym (Ledsen)
    Tecum skrev 2025-03-30 18:22:57 följande:
    Är det en bra idé att skaffa barn med en man där sexlivet inte fungerar?
    Det fungerade rätt bra innan vi började försöka. Tänker mer om det är därför det fungerar sämre nu. 
  • Anonym (Kartong)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-30 18:55:41 följande:
    Det fungerade rätt bra innan vi började försöka. Tänker mer om det är därför det fungerar sämre nu. 
    Å andra sidan blir inte sexlivet bättre av ATT man skaffar barn.... det finns ett liv efter bebistiden också liksom.... 

Det du bör göra är att ställa krav på honom.  Antingen pallrar han sig iväg till doktorn eller så får han haspla ur sig vad som egentligen är felet.  För så här kan ni inte ha det. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kartong) skrev 2025-03-30 19:13:54 följande:
    Å andra sidan blir inte sexlivet bättre av ATT man skaffar barn.... det finns ett liv efter bebistiden också liksom.... 

Det du bör göra är att ställa krav på honom.  Antingen pallrar han sig iväg till doktorn eller så får han haspla ur sig vad som egentligen är felet.  För så här kan ni inte ha det. 
    Nej vi har barn på var sitt håll innan så jag är medveten om att det påverkar sexlivet. Dock har ju min lust kommit tillbaka efter tre barn så.. 

Vi pratade lite nyss. Han säger att det är jobbigt för att han tror att det är just därför jag vill ha sex, för att ha ett barn. Så kommer pressen på att han måste leverera. Så jag antar att jag behöver visa att det inte är så. Jag vill ha sex ändå. Kanske nån typ av utmaning i att inte ha samlag och att han inte får komma i mig, typ. Så han ser att det inte är det viktiga. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-30 20:30:10 följande:
    Nej vi har barn på var sitt håll innan så jag är medveten om att det påverkar sexlivet. Dock har ju min lust kommit tillbaka efter tre barn så.. 

Vi pratade lite nyss. Han säger att det är jobbigt för att han tror att det är just därför jag vill ha sex, för att ha ett barn. Så kommer pressen på att han måste leverera. Så jag antar att jag behöver visa att det inte är så. Jag vill ha sex ändå. Kanske nån typ av utmaning i att inte ha samlag och att han inte får komma i mig, typ. Så han ser att det inte är det viktiga. 
    Är lite längre fram i livet .. 58 och hon ett år yngre. Igår kväll var första gången i hela mitt liv jag inte klarade av ett umgänge. Det bara gick inte, trött men kåt. Var väldigt länge sedan innan, väldigt länge sedan.
    Klimakteriet har stökat och jag har inte pushat för hennes skull.
    Igår var väl första försöket på ett par månader.
    Gick inte, hon i tårar och jag kände mig rätt värdelös.Minst sagt
    Tror att sex är en "vana" som bör underhållas för att fungera. Inte bara sex utan mest "vardagshångel"
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (?) skrev 2025-03-30 20:48:17 följande:
    Är lite längre fram i livet .. 58 och hon ett år yngre. Igår kväll var första gången i hela mitt liv jag inte klarade av ett umgänge. Det bara gick inte, trött men kåt. Var väldigt länge sedan innan, väldigt länge sedan.
    Klimakteriet har stökat och jag har inte pushat för hennes skull.
    Igår var väl första försöket på ett par månader.
    Gick inte, hon i tårar och jag kände mig rätt värdelös.Minst sagt
    Tror att sex är en "vana" som bör underhållas för att fungera. Inte bara sex utan mest "vardagshångel"

Man har ju hört att lust föder lust. Jag kanske helt enkelt ska visa att det endast är det jag vill åt. 

Tråkigt att det inte gick bra för er. Jobbigt också när hon blev ledsen. Jag känner igen mig i henne, man blir besviken men kom ihåg att det är inte på personen, det är mer på situationen. Jag är inte besviken på honom när han inte får upp den eller den slakar eller så. Försök att inte ta åt sig av hennes tårar. 

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-30 21:06:09 följande:

Man har ju hört att lust föder lust. Jag kanske helt enkelt ska visa att det endast är det jag vill åt. 

Tråkigt att det inte gick bra för er. Jobbigt också när hon blev ledsen. Jag känner igen mig i henne, man blir besviken men kom ihåg att det är inte på personen, det är mer på situationen. Jag är inte besviken på honom när han inte får upp den eller den slakar eller så. Försök att inte ta åt sig av hennes tårar. 

Jag är INTE besviken på henne. Vet inte vad som hände, aldrig upplevt detta förut. 
    Är väl mer rädd att det ska fortsätta.
    Prestationångest?
Svar på tråden Han vill inte ha sex längre