• Nanathalie

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej ❤️ 
    Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.

Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.

Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.

Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus 

Kram från mig❤️

• Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf
  • Anonym (Annin)
    Anonym (Hemma) skrev 2025-03-14 11:15:14 följande:

Vad tråkigt att höra ❤️ Ta hand om dig!

Jag fick först bruna flygningar och 1-2 dagar senare hade jag kraftig mensvärk, nästan lite så jag svettades. Men jag levde på som vanligt men var mest orolig för att blöda igenom hela tiden då det kom mkt blod.

Tack för svar ❤️

Det är väl lite så som jag läst mig fram till att ?det ska vara?, men jag har inte haft mensvärk eller mer blod än en vanlig mens..

Jag har inte gjort några tester sen i fredags förra veckan, förrän imorse. e@a visar ett supersvagt positivt och rfsu redan negativt. 

Jag vet liksom inte vad jag ska göra härifrån, eller vad jag ska vänta på. Har en tid om 2 veckor till gyn för att se om det finns hjärtslag, men det vet jag ju redan att det inte finns. Ska jag gå ändå? Avboka? Försöka få en tidigare tid?

• Anonym (Hemma)
    Anonym (Annin) skrev 2025-03-14 12:02:35 följande:

Tack för svar ❤️

Det är väl lite så som jag läst mig fram till att ?det ska vara?, men jag har inte haft mensvärk eller mer blod än en vanlig mens..

Jag har inte gjort några tester sen i fredags förra veckan, förrän imorse. e@a visar ett supersvagt positivt och rfsu redan negativt. 

Jag vet liksom inte vad jag ska göra härifrån, eller vad jag ska vänta på. Har en tid om 2 veckor till gyn för att se om det finns hjärtslag, men det vet jag ju redan att det inte finns. Ska jag gå ändå? Avboka? Försöka få en tidigare tid?

Det är super svårt att veta men jag kan bara prata för mig själv och när blödningen var över så var mina symptom borta och sen en vecka senare var mina grav. test negativa. Jag skulle också kolla hjärtljud hos barnmorska men avbokade tiden, kändes jobbigt att gå dit och speciellt när hoppet kändes borta. 

Jag fick tid hos vanlig gyn istället för att kolla om allt var ute och det var skönt att få det bekräftat. Kanske ska du också göra det? <3 

Hur mår du nu?
  • Nanathalie

Tjejer!

Äntligen har jag fått positiva ägglossningstest!! Sedan igårkväll har testen vart positiva. Cykeldag 43? Hur sjukt? Nu hoppas jag bara tempen kan visa att ägget faktiskt släppt också. Mina ägglossningssymtom är iallafall ett faktum. Illamående, värmevallningar, ont i äggstockarna (båda dock? Brukar bara ha i en?).

Nu hoppas jag vi lyckas täcka upp ordentligt kring ägglossningen och att jag ska våga ta ett gravtest igen. Jag är så orolig att få ett minus. Även fast jag fattar att det såklart kan vara ett minus. Men så läskigt.

Hoppas det går framåt även för er andra här inne ❤️

• Nanathalie
    Anonym (Annin) skrev 2025-03-14 10:22:32 följande:

Hej. 

Jag har/hade egentligen BF i oktober, men tänker att ställer min fråga här ändå.

Jag är ganska säker på att jag går igenom ett MF just nu, och det började precis som några av er redan skrivit med bruna spottings som för 2-3 dagar sedan övergick till en vanlig mensblödning. Det jag undrar är: när börjar det göra ont? Jag har anmält mig sjuk från jobbet för detta (men också för att jag är ledsen såklart), men känner inget. Jag lyssnade på en influenser som nyligen gått igenom MF, och hon sa att hon kände krystvärkar när allt skulle ut? 

Usch vad hemskt. Såklart är du välkommen här ❤️ Jag hade bara som mensvärk. Inga krystvärkar eller liknande och tog knappt ipren. Min lille var ändå 9 veckor Hoppas. Hoppas det blir lindrigt för dig ❤️
  • Anonym (Tredje)

Hej tjejer! Det känns som jag passar in i den här gruppen. Hade egentligen bf juli men det blev ett MA (Det andra i rad) detta hände där vi jul så jag har varit igång några cykler och försökt bli gravid. Förra månaden fick jag en kemisk graviditet och jag kan hålla med om vad du skrev Nathalie, den här månaden känner jag mig så obrydd. Orkar inte ha förhoppning längre. 

Iallafall är på äl+8 idag. Tänkte prova testa imorgon. 

Skönt att ägglossningen äntligen kommit igång Nathalie! Du tempar? 

Jag tror faktiskt att jag kommer hoppa över nästa cykel om det inte blir ngt denna månad. Nästa bebis kommer beräknas precis vid nyår och det vill jag inte ????

• Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-20 20:43:17 följande:

Hej tjejer! Det känns som jag passar in i den här gruppen. Hade egentligen bf juli men det blev ett MA (Det andra i rad) detta hände där vi jul så jag har varit igång några cykler och försökt bli gravid. Förra månaden fick jag en kemisk graviditet och jag kan hålla med om vad du skrev Nathalie, den här månaden känner jag mig så obrydd. Orkar inte ha förhoppning längre. 

Iallafall är på äl+8 idag. Tänkte prova testa imorgon. 

Skönt att ägglossningen äntligen kommit igång Nathalie! Du tempar? 

Jag tror faktiskt att jag kommer hoppa över nästa cykel om det inte blir ngt denna månad. Nästa bebis kommer beräknas precis vid nyår och det vill jag inte ????

Hej och såklart du ska vara med här inne ❤️ vi delar ju detta hemska även om vi haft olika bf ❤️

Jag tempar. Har dock inte legat sedan första positiva testet och hoppas att vi ska ha gjort ett tillräckligt försök. Kanske kan vi Försöka ikväll igen. Jobbigt med ägglossning om man inte täcker upp liksom. Ligger vi inte mer nu kommer jag inte ens våga tro på en eventuellt graviditet....

Håller ändå tummarna för oss. ❤️❤️
  • Monki19

Hej hej! Hoppar in här från BF oktober 2025. Började blöda  den 6 mars på eftermiddagen. På morgonen hade jag tagit ett CB veckoindikatortest och det visade vecka 2-3, oförändrat veckan tidigare och jag anade oråd. Det bara fortsatte och 7 mars sjukskrev jag mig från jobbet och missfallet var då ett faktum utan att gå in mer på detaljer. Gravtestet var redan svagare och de få graviditetssymtomen jag hade innan var som bortblåsta. Hade precis gått in i vecka 6+0. Avbokade alla ultraljud och inskrivning till BM. 

Min kropp verkar dock ha återhämtat sig relativt snabbt. Testade negativt 13/3 och enligt BBT hade jag ägglossning nu den 20/3. 

Hade MA i september förra året i vecka 10 och en kemisk graviditet i julas. Har känt mig så deppig senaste veckorna när vi inte får behålla graviditeterna. Vi tar en paus nu och börjar försöka igen i april men man känner sig ju ganska bränd just nu som kanske ni andra känner igen.

Försöker hitta hoppet igen men jag har fortfarande tankar på att vi borde ha blivit föräldrar i april och oktober i år men det blev ingen 2025 årsbebis för oss. Pratar med sambon och enstaka vänner om detta men känner mig mest ensam i detta och är tacksam för att jag kan följa er andra som varit med om liknande ❤️ Hoppas innerligt för oss alla att vi snart får bebisar som vill stanna!

• Valentines
    Monki19 skrev 2025-03-23 17:35:28 följande:

Hej hej! Hoppar in här från BF oktober 2025. Började blöda  den 6 mars på eftermiddagen. På morgonen hade jag tagit ett CB veckoindikatortest och det visade vecka 2-3, oförändrat veckan tidigare och jag anade oråd. Det bara fortsatte och 7 mars sjukskrev jag mig från jobbet och missfallet var då ett faktum utan att gå in mer på detaljer. Gravtestet var redan svagare och de få graviditetssymtomen jag hade innan var som bortblåsta. Hade precis gått in i vecka 6+0. Avbokade alla ultraljud och inskrivning till BM. 

Min kropp verkar dock ha återhämtat sig relativt snabbt. Testade negativt 13/3 och enligt BBT hade jag ägglossning nu den 20/3. 

Hade MA i september förra året i vecka 10 och en kemisk graviditet i julas. Har känt mig så deppig senaste veckorna när vi inte får behålla graviditeterna. Vi tar en paus nu och börjar försöka igen i april men man känner sig ju ganska bränd just nu som kanske ni andra känner igen.

Försöker hitta hoppet igen men jag har fortfarande tankar på att vi borde ha blivit föräldrar i april och oktober i år men det blev ingen 2025 årsbebis för oss. Pratar med sambon och enstaka vänner om detta men känner mig mest ensam i detta och är tacksam för att jag kan följa er andra som varit med om liknande ❤️ Hoppas innerligt för oss alla att vi snart får bebisar som vill stanna!

Är så leden att det behövde hända dig igen! Förstår det här med att känna sig ensam, även om man har delat med sig till andra. Man behöver nog ha upplevt det själv för att kunna förstå fullt ut ❤️ Skönt iallafall att din kropp verkar ha återhämtat sig, kommer ni kunna få någon hjälp nu när det har hänt flera gånger? 

• Nanathalie

Hej❤️ Åh vad ont det gör att läsa detta. 2 mf på raken måste vara helt fruktansvärt. Beklagar av hela mitt hjärta. Skönt ändå att kroppen fattat grejen. För mig tog det 36 dagar och kändes som en hel evighet.

Hoppas det tar sig när ni väl bestämt er för att försöka igen. ❤️ kram
  • Anonym (Tredje)

Hej, tråkigt att höra om dina missfall! vet precis hur det känns och de där med bf. Jag hade ett bf den 22 januari och nästa skulle varit 2 juli och det kemiska 2 november. 
    2025 känns kört här med, så deppigt när man blir gravid men det får aldrig bli ngt. 

Jag upplever att det är svårt för den som inte varit gravid att förstå känslan, först att drömma om ngt varje dag, kanske känna av graviditetssymtom. Till att behöva blöda ut fostret som man har längtat efter. 
    Min man var ledsen några dagar sedan var det liksom över för honom och han var redo igen. Vid andra MA tog det lång tid innan jag kände mig någorlunda färdig med att sörja. Än idag får jag perioder med sorgsen  över vilken vecka jag hade varit. 
    Oturligt nog är vi alla med i den här gruppen och förstår känslan som du går igenom. 
  • Monki19
    Valentines skrev 2025-03-23 19:09:15 följande:

Är så leden att det behövde hända dig igen! Förstår det här med att känna sig ensam, även om man har delat med sig till andra. Man behöver nog ha upplevt det själv för att kunna förstå fullt ut ❤️ Skönt iallafall att din kropp verkar ha återhämtat sig, kommer ni kunna få någon hjälp nu när det har hänt flera gånger? 

Ja men eller hur, en liten tröst mitt i allt!
    Nej tyvärr, enligt barnmorskan och gynmottagningar som jag ringt runt till så räknas inte den kemiska graviditeten pga den avbröts innan v 5. Så vi måste vänta på ett tredje (eller fjärde om du frågar mig) missfall för att få utredning 😔
  • Monki19
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-23 20:08:12 följande:
    Hej, tråkigt att höra om dina missfall! vet precis hur det känns och de där med bf. Jag hade ett bf den 22 januari och nästa skulle varit 2 juli och det kemiska 2 november. 
    2025 känns kört här med, så deppigt när man blir gravid men det får aldrig bli ngt. 

Jag upplever att det är svårt för den som inte varit gravid att förstå känslan, först att drömma om ngt varje dag, kanske känna av graviditetssymtom. Till att behöva blöda ut fostret som man har längtat efter. 
    Min man var ledsen några dagar sedan var det liksom över för honom och han var redo igen. Vid andra MA tog det lång tid innan jag kände mig någorlunda färdig med att sörja. Än idag får jag perioder med sorgsen  över vilken vecka jag hade varit. 
    Oturligt nog är vi alla med i den här gruppen och förstår känslan som du går igenom. 
    ❤️  Stackars dig som gått igenom samma!😢❤️ Kram!
    Nanathalie skrev 2025-03-23 19:30:45 följande:
    Hej❤️ Åh vad ont det gör att läsa detta. 2 mf på raken måste vara helt fruktansvärt. Beklagar av hela mitt hjärta. Skönt ändå att kroppen fattat grejen. För mig tog det 36 dagar och kändes som en hel evighet.

Hoppas det tar sig när ni väl bestämt er för att försöka igen. ❤️ kram
    Tack! Kram tillbaka ❤️
  • Valentines
    Monki19 skrev 2025-03-23 20:28:52 följande:
    Ja men eller hur, en liten tröst mitt i allt!
    Nej tyvärr, enligt barnmorskan och gynmottagningar som jag ringt runt till så räknas inte den kemiska graviditeten pga den avbröts innan v 5. Så vi måste vänta på ett tredje (eller fjärde om du frågar mig) missfall för att få utredning 😔
    Ibland blir man så ledsen att höra hur vården fungerar för oss kvinnor 😢 Hoppas att nästa gång går bättre, är själv fundersam på om man bara har otur eller om det är något som ligger bakom ❤️ Få bara leva på hoppet! 
  • Pumpa

Vad tråkigt att läsa hur det gått för alla här Hjärta kramar till er!

Även jag fick lämna BF-facebookgruppen förra veckan. Har haft några små blödningar och lite ont sedan 12+3 men fick rådet att avvakta. 13+5 åkte vi in då det började blöda mer och de bedömde att graviditeten avbrutits i v. 6-7. Ska på ny kontroll nu på onsdag. 

Så jobbigt att ställa om då man tror att man klarat av en tredjedel av graviditeten och så har man knappt varit gravid. Vill bara att kroppen ska klara av detta snabbt nu så vi får börja fokusera framåt istället!

• Anonym (Tredje)
    Pumpa skrev 2025-03-24 17:14:14 följande:

Även jag fick lämna BF-facebookgruppen förra veckan. Har haft några små blödningar och lite ont sedan 12+3 men fick rådet att avvakta. 13+5 åkte vi in då det började blöda mer och de bedömde att graviditeten avbrutits i v. 6-7. Ska på ny kontroll nu på onsdag. 

Så jobbigt att ställa om då man tror att man klarat av en tredjedel av graviditeten och så har man knappt varit gravid. Vill bara att kroppen ska klara av detta snabbt nu så vi får börja fokusera framåt istället!

Förstår känslan. Man blir snuvad på hela effekten. Hoppas att allt kommer ut utan problem. ❤️
  • Monki19

Vad ledsamt att läsa. Håller med tredje, det är verkligen att bli snuvad💔 Hoppas att det löser sig problemfritt och att ni får läka från detta❤️
  • Nanathalie

Fy ❤️❤️❤️ välkommen hit iallafall! 
Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf