Trött barn som kivas i skolan
Har fått samtal från skolan om att min 8-åring är trött om dagarna och därav bråkar/är ofokuserad. Jag vet inte vad jag ska göra!
Jag vet att det är långa dagar för barnet men jag kan inte göra något åt saken för närvarande då jag gör min praktik ute i verksamhet med dessa tider och inte har möjlighet att välja vilka tider jag ska gå. Dessutom lång resväg för mig. Jag har ingen annan som kan stötta upp om morgnarna heller, så får dra hela lasset själv.
Känner mig så anklagad från skolans håll. Jag gör dessutom allt för att få barnet i säng tidigt, men han behöver hinna med läxläsning och äta middag innan sängdags. I dagsläget förbereder jag allt för att det ska gå så smidigt som möjligt, men jag kan inte trolla med tider.
Utbildningen är klar i maj. Men inte säkert att det är bättre med tider då eftersom jag kommer att arbeta heltid och restid är ca 1,5 h enkel resa oavsett var jag får jobb (mest pga gles kollektivtrafik). Orten där jag bor har inga såna tjänster heller och just nu är arbetsmarknaden rätt katastrofal så jag kommer inte ha möjlighet att välja och vraka.
Det känns inte som att jag kan lösa situationen på ett bra sätt oavsett vad jag gör förrän jag har jobbat ett tag och har möjlighet att gå ned i tid. Hur löser ni andra såna situationer?