Anonym (Artiklar) skrev 2025-01-28 12:42:04 följande:
Jag är väl där själv vad gäller sexlivet nu. Jag vill inte längre.
Över alla våra år tillsammans har nog jag stått för ca 95% av initiativen till sex. Det kanske säger något. Men samtidigt hör man och läser man om kvinnor som har en "responsiv lust". Alltså att den skall väckas. Att vissas sexlust väcks en bit in i sexet. Min fru är rätt trögstartad och det har hon medgett. Samtidigt
säger hon att hon vill ha sex. Men visar det aldrig.
Sen säger hon ibland att hon har svårt att "få upp känslan" i kroppen. Att det är därför som hon är tyst. Hon koncentrerar sig och försöker "hitta känslan".
Så för mig är det
frustrerande och ledsamt att efter så många år ändå inte veta hur jag skall bete mig med henne i sängen. Jag frågar ju men får alltid samma svar: "det är bra som det är". Sen inget mer.
Nu har jag slutat att ha sex med henne. Jag märker att hon reagerar på att jag inte längre tar initiativ. Hon tar inte initiativ heller men jag ser att hon har noterat att något har förändrats.
Jag förstår inte riktigt.
Din fru vill ha sex. Hon njuter och kommer.
Du skriver att du inte vet hur du ska bete dig med henne, fast det låter ju som att du visst vet det eftersom hon både njuter och kommer.
Brukar hon ofta avvisa dig?
Jag förstår att du är missnöjd, men ni kanske kan göra något du njuter av. Utveckla det mer.
Jag förstår inte riktigt vargör du slutar ta initiativ till sex, är det för att du inte tänder på henne (hennes sätt att vara sexuellt)?