Inlägg från: Anonym (Artiklar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Artiklar)

Om du inte får någon respons?

Om din partner inte ger någon respons under ert sex. Men ändå får orgasm.
    Hur skulle du ha ntera det?

Föreställ dig att din partner är helt neutral under dina smekningar och allt det du gör för henne/honom. Ända fram till orgasmen. Den märker du. Men det är det enda. Du har ingen aning om huruvida det du gör är skönt. Frågar du så säger din partner att det är skönt...men visar det inte på något sätt (mer än att du märker av orgasmen). Och så här har det varit i många många år. Det är inget nytt. Inget som har förändrats. Det är hans/hennes personlighet.

Hur skulle du hantera det? Hur skulle det påverka ert och främst ditt sexliv?

• Svar på tråden Om du inte får någon respons?
  • Anonym (Artiklar)
    Anonym (Bengt-Arne) skrev 2025-01-27 14:27:49 följande:

Min sambo sen 27 år är väldigt tystlåten i sängen. Andas lite tyngre kanske, men rör sig och smeker mig, är delaktig. Har väldigt diskreta orgasmer, mest som en liten darrning bara.

Jag har tagit upp det försiktigt, bara sagt att det är så härligt när jag hör henne sucka, att jag njuter mest när jag märker att hon njuter. Numera så brukar hon låta lite mer på slutet när jag är nära att komma, viket kan putta mig över kanten. Jag misstänker att det är lite fejk, men jag tar tacksamt emot det ändå, det tyder ändå på att hon vill göra det skönt för mig. 

Föreslår att du inte klagar, utan att du berömmer det lilla hon gör, berättar hur mycket du njuter av det.

Nu ger hon ingen respons alls (förutom orgasmen) så det finns egentligen inget att ta fast på där. Och att berömma orgasmen? Tja...jag har iof sagt flera gånger att jag njuter av att hon kommer. 
  • Anonym (Artiklar)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-27 14:28:07 följande:

Jag skulle ha gett upp för länge sedan. Du märker inte på andningsfrekvens, rörelser, ingenting? Hon ligger där som en död fisk som plötsligt spritter till liv i en orgasm....?

Ja, du beskriver henne rätt väl
  • Anonym (Artiklar)
    Anonym (Hade inte stått ut) skrev 2025-01-27 17:56:37 följande:

Jag hade aldrig stått ut med att ha sex ,med någon som inte är delaktig. Tar personen initiativ till sex och har personen varit delaktig i ert sexliv tidigare?

Jag är väl där själv vad gäller sexlivet nu. Jag vill inte längre.
    Över alla våra år tillsammans har nog jag stått för ca 95% av initiativen till sex. Det kanske säger något. Men samtidigt hör man och läser man om kvinnor som har en "responsiv lust". Alltså att den skall väckas. Att vissas sexlust väcks en bit in i sexet. Min fru är rätt trögstartad och det har hon medgett. Samtidigt säger hon att hon vill ha sex. Men visar det aldrig. 
    Sen säger hon ibland att hon har svårt att "få upp känslan" i kroppen. Att det är därför som hon är tyst. Hon koncentrerar sig och försöker "hitta känslan". 

Så för mig är det frustrerande och ledsamt att efter så många år ändå inte veta hur jag skall bete mig med henne i sängen. Jag frågar ju men får alltid samma svar: "det är bra som det är". Sen inget mer. 

Nu har jag slutat att ha sex med henne. Jag märker att hon reagerar på att jag inte längre tar initiativ. Hon tar inte initiativ heller men jag ser att hon har noterat att något har förändrats. 
  • Anonym (Artiklar)
    New Dawn skrev 2025-02-03 21:28:21 följande:

Det finns tre alternativ som jag tänker på. 
    Antingen

1. Hon kanske njuter sådär. Först kanske hon behöver gå in i sig själv för att hitta känslan, och när den kommer njuter hon. Kanske är din beskrivning inte helt rättvis. Kanske spänner hon sig lite, varierar med att slappna av. Håller andan. Bygger upp.
    Jag har svårt att tro att en orgasm bara dyker upp ur "inget"
    Hennes sätt att njuta duger inte åt dig. Vad ska hon säga. Hon kanske är nöjd. Hon kanske tycker du gör rätt. I så fall, är det så fel? Tja, om min man frågade vad jag ville, skulle jag säga att jag är nöjd som det är. Inte så konstigt egentligen. Inte så galet som vissa här får det till. 

2. Hon fejkar. 

3 ibland kan man "pressa fram" en orgasm, fast man varken njuter så mycket, eller är så kåt, men då brukar man ofta behöva spänna sig, men ja det kan vara ett alternativ.

Om jag var du skulle jag i första hand försöka se om du kan se tecken. Andning, sättet som könet sväller, rör sig,  hur klitoris och blygdläpparna förändras, hur de rytmiska sammandragningarna ser ut. Hur de känns inuti. 
    Allt måste inte vara en show. Även det tysta kan vara starkt. Jag skulle tycka att det var intressant och värdefullt. 

Kanske är det mest du som tröttnat. Hon har varit så hela tiden, men du har ändrat dig. Plötsligt duger hon inte längre. Kanske har du tappat känslorna. Det kan man få även för en man som visar njutning tydligt, grymtar och låter. 

En sak som jag undrar är vad hon gör för dig, och din njutning. Kanske enklare att börja där.

Och som alltid, hur har ni det annars. Älskar ni varandra. Har ni kul ihop. Har ni annan närhet. Ger ni varandra annan fysik njutning. Har ni bra samtal?

1: Så kan det vara
    2: Ja, jag vet att hon gjort det vid tillfällen. Trist och det påverkar mig enormt
    3: Det är svårt att se det du beskriver iom med att hon helst vill spänna benen och gärna tätt ihop. Det hjälper henne att bygga upp känslan. Och då är det svårt att se eller utforska förändringarna du beskriver. Andninen tycker jag inte förändras direkt. Men jag märker att hon börjar rycka lite i benen och även "jucka"lite med underlivet mot mig. Men allt det här kommer rätt sent och nära innan orgasmen. Och ja, vi älskar varandra och visar det i såväl ord som handling. Vi är rätt fysiska i övrigt. 
Svar på tråden Om du inte får någon respons?