• Anonym (TS)

Är det värt att kämpa för kärleken?

Hej!

Jag undrar om det är värt att kämpa för kärleken, eller leva vidare och undra om man hade kunnat göra något?

I den situationen jag befinner mig i nu så känns det på något sätt att jag ger upp för lätt om jag inte försöker. Samtidigt vill jag inte sänka garden och visa mig vek.

mvh

• Svar på tråden Är det värt att kämpa för kärleken?
  • Anonym (TS)
    Anonym (MVF) skrev 2025-01-05 21:47:45 följande:
    Är det du som är storvinsten?
    Yes det stämmer!
  • Anonym (MVF)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 21:57:22 följande:
    Yes det stämmer!
    Synd att hon inte känner samma.
  • Anonym (TS)
    Anonym (MVF) skrev 2025-01-05 22:00:31 följande:
    Synd att hon inte känner samma.
    Det gör hon, det passar henne bara inte just nu:)
  • Anonym (MVF)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 22:06:33 följande:
    Det gör hon, det passar henne bara inte just nu:)
    Varför har du då skrivit att hon sagt så till dig?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-01-05 20:55:38 följande:

Själv tycker jag det är oerhört förhastat och icke genomtänkt att börja dejta seriöst när hon ska iväg och plugga. Och kanske är det precis det hon insett och därför backat. 
    Mycket händer känslomässigt på 6 månader när man inte kan ses överhuvudtaget . Hon möter nya människor och får en ny slags vardag och du går hemma och kan inte dela det livet med henne. Som dömt att misslyckas och skapar oftast bara svartsjuka och misstänksamhet.
    Om du dessutom varit väldigt på i ert dejtade så känns det som att det kan bli ett problem när hon är borta. Hon vill nog inte ha en massa sms och telefonsamtal dagligen när hon ska koncentrera sig på annat. 

Det är dessutom schysstare att avsluta dejting om utifall att hon kanske skulle vilja gå ut med någon där i skolan eller tappar omdömet och har sex med någon. Ni slipper så mycket skit helt enkelt. 

Håller med
  • Anonym (TS)
    Anonym (MVF) skrev 2025-01-05 22:09:49 följande:
    Varför har du då skrivit att hon sagt så till dig?
    Hon ville avsluta vårt dejtande för att hon vill skydda sig själv. Hon avslutade ändå på ett väldigt fint sätt, vilket jag respekterar starkt. Är säker på att det inte var så lätt för henne heller.

Är du en man eller kvinna om jag får fråga?
  • Anonym (MVF)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 22:25:35 följande:
    Hon ville avsluta vårt dejtande för att hon vill skydda sig själv. Hon avslutade ändå på ett väldigt fint sätt, vilket jag respekterar starkt. Är säker på att det inte var så lätt för henne heller.

Är du en man eller kvinna om jag får fråga?
    Så här skrev du: "Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille och att hon förstår att detta kommer som en chock. Men hon saknar det lilla extra."

Nu plötsligt är du en storvinst och hon har visst känslor. Jag fattar att du är ledsen och besviken, men det här beteendet du börjar uppvisa känns både desperat och lite creepy faktiskt.
  • Kirenaj68
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 18:58:13 följande:
    Är det värt att kämpa för kärleken?

Hej!

Jag undrar om det är värt att kämpa för kärleken, eller leva vidare och undra om man hade kunnat göra något?

I den situationen jag befinner mig i nu så känns det på något sätt att jag ger upp för lätt om jag inte försöker. Samtidigt vill jag inte sänka garden och visa mig vek.

mvh

Hon hade inget emot att gå till sängs med dig, men ändå saknas det någon extra känsla. Att hon, enligt henne, bör känna någon särskild saknad efter dig när hon vet att du är hemma igen inom några dagar låter lite märkligt. Det är väl snarare ett tecken på trygghet med relationen. Att skylla på en saknad som inte vill infinna sig när det i övrigt funkar bra är antingen bara ett svepskäl för något annat eller så är hon väldigt livsoerfaren. Hur gamla är ni?
    Kanske inte något vidare råd, men i ditt läge hade jag sagt: Jaha. Är det så du känner, så tack för kaffet och ha det bäst. Sen får hon ta ansvar för vidare kontakt. Vem vet. Efter några dagars tystnad kanske saknaden hon anser sig inte ha infinner sig och hon vill återuppta kontakten igen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (MVF) skrev 2025-01-05 22:30:43 följande:
    Så här skrev du: "Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille och att hon förstår att detta kommer som en chock. Men hon saknar det lilla extra."

Nu plötsligt är du en storvinst och hon har visst känslor. Jag fattar att du är ledsen och besviken, men det här beteendet du börjar uppvisa känns både desperat och lite creepy faktiskt.

Du har ju ingen aning om hur hela situationen utspelade sig, eller det som vi har delat mellan oss. Det är lätt att sitta och kommentera och analysera en annans persons relationer. Och det som jag har skrivit är inte heller hela bilden av det hela, det är en väldigt kort sammanfattning av sådant som inte går att skriva ordagrant i text. 

Jag är absolut inte desperat eller creepy. Allt jag ville va att få ett avslut, och råd från experter som du:)

• Anonym (MVF)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 22:43:06 följande:

Du har ju ingen aning om hur hela situationen utspelade sig, eller det som vi har delat mellan oss. Det är lätt att sitta och kommentera och analysera en annans persons relationer. Och det som jag har skrivit är inte heller hela bilden av det hela, det är en väldigt kort sammanfattning av sådant som inte går att skriva ordagrant i text. 

Jag är absolut inte desperat eller creepy. Allt jag ville va att få ett avslut, och råd från experter som du:)

Självklart vet jag inte hur hela situationen utspelade sig. Däremot vet jag det du berättat och där framgår det tydligt att hon inte fick de känslor som behövdes för att dejta vidare.

Va bra att du inte är desperat. Dock vidhåller jag att dina kommentarer om att vara storvinst och att hon visst vill ha dig faktiskt är lite creepy.
  • Anonym (TS)
    Anonym (MVF) skrev 2025-01-05 22:46:08 följande:
    Självklart vet jag inte hur hela situationen utspelade sig. Däremot vet jag det du berättat och där framgår det tydligt att hon inte fick de känslor som behövdes för att dejta vidare.

Va bra att du inte är desperat. Dock vidhåller jag att dina kommentarer om att vara storvinst och att hon visst vill ha dig faktiskt är lite creepy.
    Jag är verkligen en storvinst! 
    Har mycket pågående som händer i mitt liv(positivt).

Jag får en känsla av att du är antingen en gubbe med ölkagge eller kvinna med hängpattar som själv aldrig känt något för en person. Eller aldrig känt mänsklig beröring. isåfall lider jag med dig. 

ha en fin kväll nu:)
  • Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 22:51:27 följande:

Jag får en känsla av att du är antingen en gubbe med ölkagge eller kvinna med hängpattar som själv aldrig känt något för en person. Eller aldrig känt mänsklig beröring. isåfall lider jag med dig. 

Ja, vilken storvinst du verkar vara. Bilden klarnar direkt varför hon inte vill ha dig i sitt liv längre.
  • Anonym (MVF)

Vet du en sak TS. Att skriva så är knappast något en storvinst skulle göra. Och du behöver inte lida med mig, är väldigt lyckligt gift.

• Kirenaj68

Det är snarare de som anser sig själva vara en storvinst man ska se upp för. Tydligen ansåg hon dig inte vara en och det är det relevanta här.
Svar på tråden Är det värt att kämpa för kärleken?