Anonym (TS) skrev 2025-01-05 18:58:13 följande:
Är det värt att kämpa för kärleken?
Hej!
Jag undrar om det är värt att kämpa för kärleken, eller leva vidare och undra om man hade kunnat göra något?
I den situationen jag befinner mig i nu så känns det på något sätt att jag ger upp för lätt om jag inte försöker. Samtidigt vill jag inte sänka garden och visa mig vek.
mvh
Hon hade inget emot att gå till sängs med dig, men ändå saknas det någon extra känsla. Att hon, enligt henne, bör känna någon särskild saknad efter dig när hon vet att du är hemma igen inom några dagar låter lite märkligt. Det är väl snarare ett tecken på trygghet med relationen. Att skylla på en saknad som inte vill infinna sig när det i övrigt funkar bra är antingen bara ett svepskäl för något annat eller så är hon väldigt livsoerfaren. Hur gamla är ni?
Kanske inte något vidare råd, men i ditt läge hade jag sagt: Jaha. Är det så du känner, så tack för kaffet och ha det bäst. Sen får hon ta ansvar för vidare kontakt. Vem vet. Efter några dagars tystnad kanske saknaden hon anser sig inte ha infinner sig och hon vill återuppta kontakten igen.