• Anonym (Frö)

Blödning och mensvärk v.6

Hej! Är i vecka 6 och för tre dagar sedan började jag blöda sparsamt, rött blod och mycket ofärgat slem typ. Har kommit två små röda klumpar av vävnad typ!? Det är inte koagulerat blod utan mer fast. 
    Nu blöder jag nästan ingenting längre men har sån mensvärk!!! Behöver äta smärtstillande. Uppskattar slem/blodmängden till 2-3 msk. 

Är det missfall eller? Hur var era tidiga missfall så man kan jämföra? Blir oroad av mensvärken som är utan blod. Tror hela tiden att det ska komma en störtflod men det kommer ju aldrig.

• Svar på tråden Blödning och mensvärk v.6
  • Anonym (Också orolig)

Åh går igenom liknande situation som du :(

är i vecka 8 nu (om allt är som de ska dvs..) hade mensvärk i ca 5 dagar, då trodde jag att det var för att mensen var påväg, sen testade jag mig och de visade ett starkt positivt test. Överlycklig och livrädd! mensvärken fortsatte men BM sa att de troligtvis var ?växtvärk? men sen kom den där blödningen som man fruktar så som gravid? i mitt fall var de en ljus klar blödning på morgonen, inte överdrivet mkt, inga klimat eller så m och behövde inte binda eller Liknande? sen hade jag ljusrosa/bruna flytningar i typ 3-4 dagar och nu är de borta?. Mindre molande värk, lätt ömma bröst men inget mer.. 

man är ju så rädd denna första tiden? Första gången jag är gravid med och Naiv som jag är trodde jag enbart man skulle känna lycka 🥺 funderar på att boka ett tidigt ultraljud? håller tummarna för oss <3

• Siripiri
    Anonym (Frö) skrev 2024-12-28 10:26:36 följande:
    Blödning och mensvärk v.6

Hej! Är i vecka 6 och för tre dagar sedan började jag blöda sparsamt, rött blod och mycket ofärgat slem typ. Har kommit två små röda klumpar av vävnad typ!? Det är inte koagulerat blod utan mer fast. 
    Nu blöder jag nästan ingenting längre men har sån mensvärk!!! Behöver äta smärtstillande. Uppskattar slem/blodmängden till 2-3 msk. 

Är det missfall eller? Hur var era tidiga missfall så man kan jämföra? Blir oroad av mensvärken som är utan blod. Tror hela tiden att det ska komma en störtflod men det kommer ju aldrig.

Ta ett gravtest och se ifall strecket är starkt/svagare 💕 
    Mina tidiga missfall har jag blött ungefär som en mens men med lite mer flöde. Typ mindre mensvärk än vanlig mens 🤔 
  • Anonym (Frö)
    Anonym (Också orolig) skrev 2024-12-28 12:49:51 följande:

Åh går igenom liknande situation som du :(

är i vecka 8 nu (om allt är som de ska dvs..) hade mensvärk i ca 5 dagar, då trodde jag att det var för att mensen var påväg, sen testade jag mig och de visade ett starkt positivt test. Överlycklig och livrädd! mensvärken fortsatte men BM sa att de troligtvis var ?växtvärk? men sen kom den där blödningen som man fruktar så som gravid? i mitt fall var de en ljus klar blödning på morgonen, inte överdrivet mkt, inga klimat eller så m och behövde inte binda eller Liknande? sen hade jag ljusrosa/bruna flytningar i typ 3-4 dagar och nu är de borta?. Mindre molande värk, lätt ömma bröst men inget mer.. 

man är ju så rädd denna första tiden? Första gången jag är gravid med och Naiv som jag är trodde jag enbart man skulle känna lycka 🥺 funderar på att boka ett tidigt ultraljud? håller tummarna för oss <3

Vad spännande med första graviditeten ❤ Det här är min andra men man känner sig inte lugnare för det 🙈 Jag tycker det låter som du inte behöver oroa dig, när det är så sparsamt. Läste nånstans att nästan 40% upplever en lättare blödning någon gång innan v20, men man blir ju inte lugnare för det när man är mitt i det 😣

Min mensvärk är över nu, det molar bara lite då och då. Och jag blöder bara pyttelite, det är mest genomskinligt slem 🤔 
  • Anonym (Frö)
    Siripiri skrev 2024-12-28 13:01:53 följande:
    Ta ett gravtest och se ifall strecket är starkt/svagare 💕 
    Mina tidiga missfall har jag blött ungefär som en mens men med lite mer flöde. Typ mindre mensvärk än vanlig mens 🤔 
    Det ska jag göra imorgon! Om jag törs 🙈 Lever liksom i en bubbla av att allt fortfarande kan vara ok 😅
    Jag har så rikliga menstrationer annars, blöder ca 3dl med extrema smärtor/illamående så jag är liksom "van" att må skit. Upplever den här blödningen som väldigt lindrig, så jag svårt att relatera när det står "lite rikligare än mens". Är det typ 4msk då? 
  • Anonym (Också orolig)
    Anonym (Frö) skrev 2024-12-28 17:26:59 följande:
    Vad spännande med första graviditeten ❤ Det här är min andra men man känner sig inte lugnare för det 🙈 Jag tycker det låter som du inte behöver oroa dig, när det är så sparsamt. Läste nånstans att nästan 40% upplever en lättare blödning någon gång innan v20, men man blir ju inte lugnare för det när man är mitt i det 😣

Min mensvärk är över nu, det molar bara lite då och då. Och jag blöder bara pyttelite, det är mest genomskinligt slem 🤔 
    Ja det är jättespännande! Och vi är egentligen så himla glada 🥹 ja jag har läst samma, att de är vanligt med blödning första tiden, jag tror de är kombinationen med den molande värken som var så stark då som skrämmer mig, och att den nu har avtagit? hade ont i ländryggen också, de är dock kvar men inte alls lika mkt. 

Drar mig precis som du från att ta ett gravtest till, vet inte om jag vågar se resultatet 🙈 sen, även om de är starkt vet jag inte om man vågar lita på det ändå, de kan ju hålla i sig flera veckor. Typiskt att gå igenom denna perioden nu med alla röda dagar och ingen gyn som vill ta emot än 😩😅
  • Anonym (HL)

Jag blödde från vecka 5 till 13, både mycket rikligt med massor av klumpar till bara lite ljusrosa när jag torkade mig efter toabesök samt att jag hade sån värk i både magen och ländryggen att jag fick åka in akut flertalet gånger då jag inte ens kunde gå. Men allt har sett bra ut. Lite pepp på att blödningar inte behöver betyda missfall ❤️ 

• Anonym (Också orolig)
    Anonym (HL) skrev 2024-12-28 21:30:53 följande:

Jag blödde från vecka 5 till 13, både mycket rikligt med massor av klumpar till bara lite ljusrosa när jag torkade mig efter toabesök samt att jag hade sån värk i både magen och ländryggen att jag fick åka in akut flertalet gånger då jag inte ens kunde gå. Men allt har sett bra ut. Lite pepp på att blödningar inte behöver betyda missfall ❤️ 

Gud så härligt att höra att det inte behöver vara de värsta! jobbigt såklart att du behövde gå igenom det, måste varit jättetufft? men så skönt att de gått bra ❤️
  • Anonym (HL)
    Anonym (Också orolig) skrev 2024-12-28 22:59:27 följande:
    Gud så härligt att höra att det inte behöver vara de värsta! jobbigt såklart att du behövde gå igenom det, måste varit jättetufft? men så skönt att de gått bra ❤️

Ja jag fick höra av min läkare att det finns många orsaker till blödningar som inte innebär missfall, jag var också väldigt orolig över det hela tiden och jag blöder fortfarande till och från. Be om ett tidigt vul! 

• Anonym (Frö)

Tyvärr så var det ett missfall för min del 😭 Jag tog ett gravtest nu på morgonen som var helt blankt. Känner mig så tom. Det tog ändå ett bra tag för oss att få ett plus. Och senast igår frågade en kvinna varför vi inte skaffade ett syskon till vår ensamma dotter. Trodde jag skulle bryta ihop. 

Lycka till "också orolig"! ❤❤❤ Jag tror och hoppas att det kommer gå bra för dig!! 

• Siripiri
    Anonym (Frö) skrev 2024-12-29 06:27:59 följande:

Tyvärr så var det ett missfall för min del 😭 Jag tog ett gravtest nu på morgonen som var helt blankt. Känner mig så tom. Det tog ändå ett bra tag för oss att få ett plus. Och senast igår frågade en kvinna varför vi inte skaffade ett syskon till vår ensamma dotter. Trodde jag skulle bryta ihop. 

Lycka till "också orolig"! ❤❤❤ Jag tror och hoppas att det kommer gå bra för dig!! 

Beklagar♥️♥️ vet verkligen hur mycket du suger.. men vissa säger att det är lättare att bli gravid efter ett missfall. Så snart får ni en ny chans 🙏🏼 även om tiden mellan mens och ÄL och ÄL och BIM kan kännas milslång😅 
  • Anonym (Också orolig)
    Anonym (Frö) skrev 2024-12-29 06:27:59 följande:

Nej!! Åh vad tufft 😭💔 förstår att du känner dig helt tom, att slängas mellan hopp och förtvivlan och de enda man vill är att kunna känna lycka och längtan 🥺 jag vet helt ärligt inte hur jag skulle hantera ett missfall nu? jag hoppas verkligen att de tar sig fort för er när ni är redo igen ❤️ ❤️

men snälla? denna ?kvinnan?? ställer folk fortfarande så dumma frågor? Är inte det de första man lär sig som någorlunda vuxen att man aldrig ska fråga? Man vet aldrig vad folk går igenom och hur de kämpar 🥺 de Blir så dumt så dumt 🥺❤️ 

Jag ska försök få tag på gyn imorgon? alla privata har stängt men ska ta blodprover och så imorgon med? eftersom jag inte blött ut några klumpar (om jag inte missade det och de typ trillade ner i toan den gången) så verkar ju inte kroppen vilja göra sig av med de själv om de skulle vara något? ❤️
  • Anonym (Också orolig)

Hejsan!

vill bara uppdatera om någon annan orolig kommer in i tråden och läser 💕 Gjorde ett VUL igår och man kunden se en liten liten böna och ett tickande hjärta ♥️ man kunde se att min blödning och smärta (främst på höger sida) berodde på att jag haft en blödning i den äggstocken och att de troligtvis är den som blivit befruktat! Så i mitt fall har ?växtvärk? , blödning och smärta i ländryggen inte betydit missfall! så nu håller jag tummarna på att det gå vägen resten av tiden 💕

Svar på tråden Blödning och mensvärk v.6