• Anonym (Diana)

Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?

Hej allihopa och god jul.
    jag är en kvinna som är 38 år, singel, jag tycker jag ser bra ut men det går sjukt dåligt med dejtandet. Jag sitter hemma ensam när alla mina vänner har sina barn och har det mysigt och underbart. Jag älskar jul, jag vill ha allt det.

Jag tycker att det är en fruktansvärd känsla sitta hemma familjelös. 

om det är nån som brukar vara ensam
    över jul, vad brukar ni göra? 

• Svar på tråden Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?
  • Anonym (vafgrew11)

Jag har släkt och vänner, men efter ett händelserikt slut 2023 och hela 2024 ( inte positiva saker). kan jag fira med familj, men när man är i botten och inte ens bryr sig att pynta ( är inte troende jehovas!!!).
    lär de bli samma jul för mig som 2023, jag, en öppen eld på en bergstopp med sprit och cigg, många har ringt men har inte orkat att svara.
    Har dejtat men 2025 drar jag bort mig från dejting poolen igen. ( orkar inte )

• Anonym (Bonk)

Förstår att du tycker det är riktigt jobbigt att vara ensam över jul när du så gärna vill ha allt det där.. Men har du ingen annan släkt? Föräldrar/syskon/kusiner som du kan fira med?

Jag har ingen familj förutom min särbo, som firar motvilligt lite med sin familj. Jag vill inte följa med. Så jag är också ensam över jul. Dock lider jag inte då det till stor del är självvalt. Tvärtom så njuter jag av att slippa allt. Ska kolla på film hela dagen, äta gott, mysa med katten och njuta av lugnet. 

• per77
    Anonym skrev 2024-12-23 05:27:22 följande:
    Klart att det spelar roll hur man ser ut!

Ögat vill också ha sitt.  Och 40 är ingenting. Varför är du så negativ och sorglig?
    TS ville ha en förändring, därav tråden. Jag gav lite tips på hur man kan tänka för att få det. Nej utseendet spelar ingen roll, däremot energin som spelar in. En snygg person med dålig energi blir ful och en ful person med bra energi blir snygg. Många singlar förstår inte varför de är singlar och det beror just på att de fokuserar för mycket på utseendet istället för att söka efter djupet i människor. Alla gör som de vill förstås men jag är lycklig efter 10 års äktenskap och nej vi är inte fula. De som har det TS tänker som jag gör. Ytliga relationer håller aldrig och har inget värde i långa loppet. 

Varit ensam många jular och vet känslan. Men jag vet också vilken förändring man själv behöver göra för att få det annorlunda. DÄrav mitt svar. 

God fortsättning och lycka till. 
  • Anonym
    per77 skrev 2024-12-26 06:11:17 följande:
    TS ville ha en förändring, därav tråden. Jag gav lite tips på hur man kan tänka för att få det. Nej utseendet spelar ingen roll, däremot energin som spelar in. En snygg person med dålig energi blir ful och en ful person med bra energi blir snygg. Många singlar förstår inte varför de är singlar och det beror just på att de fokuserar för mycket på utseendet istället för att söka efter djupet i människor. Alla gör som de vill förstås men jag är lycklig efter 10 års äktenskap och nej vi är inte fula. De som har det TS tänker som jag gör. Ytliga relationer håller aldrig och har inget värde i långa loppet. 

Varit ensam många jular och vet känslan. Men jag vet också vilken förändring man själv behöver göra för att få det annorlunda. DÄrav mitt svar. 

God fortsättning och lycka till. 
    För dig kanske utseendet inte spelar någon roll, men ändå måste du påpeka att ni inte är "fula". Varför?

Mina ögon vill iaf ha godis.
  • dream82

Känner igen mig men bröt med många vänner för länge sen  pga att det fanns aldrig tid till att träffas eller att samtala via mobilen. Varit ensam firat ensam  förutom några timmar på en organisation under julafton. Men i övrigt ensammen hela helgen .  Varit svårt att hitta på något. Har svårt jag med med dejter ,vill inte ta vem som helst längre...är väl mer kräsen nu. 

Hör gärna av dig om du vill prata vidare.🙂

• Anonym (Skild killkompis)
    Anonym (Kärlek) skrev 2024-12-24 00:01:41 följande:
    Du hoppas inte på kärlek? 
    Jo. Det finns nån sorts vänskaplig kärlek där och definitivt lust vet jag nu.. men hoppas på att det kommer utvecklas till mera givetvis.
  • Anonym (H)
    Anonym (Skild killkompis) skrev 2024-12-23 07:36:21 följande:

Jag skall spendera julen med en skild killkompis, han är nästan lika tragisk och deprimerad som mig och jag hoppas på att få ligga.

Blev det något ok ligga? Två tragiska deprimerade som har sex kanske lyfter varandra i alla fall.
  • Anonym (Skild killkompis)
    Anonym (H) skrev 2024-12-27 16:48:44 följande:
    Blev det något ok ligga? Två tragiska deprimerade som har sex kanske lyfter varandra i alla fall.
    Ja. 1 gång kvällen 23:e, 4 ggr julafton, 3 ggr juldagen, 4 ggr igår och i morse.
  • Anonym (H)
    Anonym (Skild killkompis) skrev 2024-12-27 16:57:05 följande:
    Ja. 1 gång kvällen 23:e, 4 ggr julafton, 3 ggr juldagen, 4 ggr igår och i morse.
    Wow! Då hoppas jag ni bägge blivit upplyfta! Magiskt!
  • Anonym (Kim)

Jämför aldrig. Du förlorar varje gång. Hur vet du att de med familj har det så jäkla bra?  Har du tänkt på att det finns fem som avundas dig. Gör det till vad DU vill. Alla ska storhelger och röda dagar. Eg är julafton en helt vanlig veckodag. Lite eldare än vanligt med efterföljande fria dagar. Tänk så skönt att få rå dig själv. Bestämma vad du ska äta. All in på julmat eller ta det godaste du vet. Se vilka filmer du vill och mumsa vad du vill. Garanterat lugnt på gymmen. Lite fler ute på promenad. Skäm bort dig själv. Unna dig något. Njut istället för att förbanna din situation. Det är bara du som förlorar på det. Gott nytt! 

• Anonym (God mat)
    Anonym (Diana) skrev 2024-12-23 01:41:08 följande:
    Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?

Hej allihopa och god jul.
    jag är en kvinna som är 38 år, singel, jag tycker jag ser bra ut men det går sjukt dåligt med dejtandet. Jag sitter hemma ensam när alla mina vänner har sina barn och har det mysigt och underbart. Jag älskar jul, jag vill ha allt det.

Jag tycker att det är en fruktansvärd känsla sitta hemma familjelös. 

om det är nån som brukar vara ensam
    över jul, vad brukar ni göra? 

Unna dig en god maträtt. Har du inga husdjur som kan ge dig sällskap. Annars tror jag säkert du kan hitta en kille att umgås med tillfälligt
  • Anonym (God mat)
    Anonym (Diana) skrev 2024-12-23 01:59:22 följande:

I? m trying tro mig, det är inte så lätt i Stockholm.
    Trött också på att få hjärtat krossat.

Har du utländsk bakgrund? Finns väl en massa snygga killar i stan?
  • Anonym (vafgrew11)
    Anonym (Diana) skrev 2024-12-23 01:59:22 följande:

I? m trying tro mig, det är inte så lätt i Stockholm.
    Trött också på att få hjärtat krossat.

brukar älska jul, hatar jul nu, 
    godjul!

Tro mig om detta, Stockholm är inte unik med svårigheter med dejting.. massvis med män väljer numera i större utsträckning att välja singellivet.
Svar på tråden Ensam över Jul! Ni som är ensam över jul, vad brukar ni göra?