• Anonym (Krank)

Sex utan kärlek, går det?

Kan du ha sex med någon utan att du är kär i personen i fråga.

Dvs. kan man skilja på sex och kärlek?

Kan man ha sex med någon bara för att man är sugen på sex eller krävs det enligt dig att man också är kär i personen - alltså inte bara upphetsad eller attraherad av personen utan att man är just känslomässigt attraherad (kär) också. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?
  • Anonym (HH)
    Anonym (C) skrev 2024-11-24 13:49:50 följande:

Jag kan ha sex utan att vara kär även om det bästa sexet oftast är med någon man älskar. Men det är många gånger jag stillat min kåthet med ett ONS när jag varit singel. Är kvinna.

Har du märkt någon skillnaden mellan att ha sex utan kärlek och ha sex när man är kär?
  • ResanTillMelonia

Vet inte vad jag ska rösta, för jag kan. det är inga problem, men jag vill inte det. Det är inte värt energin och mödan enligt mig. det ger inte tillräckligt i gengäld för att det skulle vara värt med någon man inte känner något för.

jag har inte partner, kommer inte träffa. Fixar ju allt bäst själv

• Anonym (J)

Kan men det är inte ens en hundradel så bra som när man har känslor.

• Anonym (JoDu (man))

Tänker att det är väldig skillnad på kärlek och attraktion.
    Kan inte ha sex med någon random som jag inte känner någon form av connection eller attraktion till. Det är ju inte samma sak som kärlek ... 

• ResanTillMelonia
    Anonym (JoDu (man)) skrev 2024-11-30 10:44:54 följande:

Tänker att det är väldig skillnad på kärlek och attraktion.
    Kan inte ha sex med någon random som jag inte känner någon form av connection eller attraktion till. Det är ju inte samma sak som kärlek ... 

Exakt. Det är attraktionen som är det viktiga. Kärlek är ju väldigt komplicerat, det är ju inget som händer regelbundet i livet efter tonåren ändå. Men attraktion kan man känna till flera. Att inte vara attraherad till den man har sex med är nog som att våldta sig själv.

har inte haft en riktig relation med känslor i vuxen ålder, men är ju inte oskuld för det.
  • ResanTillMelonia

Har läst en del män skriva att kvinnor inte kan ha sex utan känslor. Enligt röstresultaten här åtminstone kan vi ju dumpa den fördomen I närmsta soptunna.

Däremot är jag helt övertygad om att alla kvinnor behöver känna attraktion för att kunna ha sex, något män inte alltid är lika nogräknade med?

sedan att kvinnor har svårare att bli attraherade än män har till kvinnor?

• Anonym (Kanske)
    ResanTillMelonia skrev 2024-12-02 14:59:58 följande:

Har läst en del män skriva att kvinnor inte kan ha sex utan känslor. Enligt röstresultaten här åtminstone kan vi ju dumpa den fördomen I närmsta soptunna.

Däremot är jag helt övertygad om att alla kvinnor behöver känna attraktion för att kunna ha sex, något män inte alltid är lika nogräknade med?

sedan att kvinnor har svårare att bli attraherade än män har till kvinnor?

Tror du har helt rätt.  Det måste finnas attraktion för att man som kvinna ska tända och vilja ha sex.  Om man sen följer sin lust eller inte är ju en helt annan fråga.

Där tror jag att det varierar betydligt från de som alltid följer lusten till de som väntar på den rätte.  Där emot är jag säker på att en kvinna inte kan ha njutbar sex utan att vara tänd på partnern.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Kanske) skrev 2024-12-02 16:28:48 följande:
    Tror du har helt rätt.  Det måste finnas attraktion för att man som kvinna ska tända och vilja ha sex.  Om man sen följer sin lust eller inte är ju en helt annan fråga.

Där tror jag att det varierar betydligt från de som alltid följer lusten till de som väntar på den rätte.  Där emot är jag säker på att en kvinna inte kan ha njutbar sex utan att vara tänd på partnern.
    Det är väl många män som också tänker så här, är det inte?
  • Anonym (Kanske)
    ResanTillMelonia skrev 2024-12-02 20:44:19 följande:
    Det är väl många män som också tänker så här, är det inte?
    Tror kanske att män har lättare för att attraheras av en kvinna än en kvinna av en man. Tror att kvinnor attraheras av annat än utseende och yta medan män kan nöja sig med ytan. 
  • Dilf

Ja sex är ju skönt, är man bara trygg i sig själv så inga problem 

• Anonym (Kvinna 30+)

Jag har inga problem att ha sex med någon som jag inte är kär i om jag tycker killen är snygg och om jag är kåt. Sexet blir mycket härligare om man har det med nån man inte känner för då kan msn släppa alla hämningar. 

• Anonym (Klara)

Nja är man kåt så går det nog men det skulle kännas meningslöst att göra det med någon som man inte tycker om och är attraherad av.

Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?