Anonym (A) skrev 2024-10-08 13:56:02 följande:
För att jag själv är dominant och inte vet hur en sub tänker. Jag hade själv aldrig tänt på detta scenario och har svårt att sätta mig in i det, men tänker att en undergiven kvinna kanske kan förklara på ett sätt så att jag förstår. Min erfarenhet är att män inte förklarar så bra.
Det kändes lite omvänt bara, det var därför jag frågade.
När en dominant man tar sig an en undergiven kvinna sexuellt, så bygger det oftast på vanlig sex, bara med lite mer attityd och mer makt över vad som ska ske och när det ska ske. Där fungerar penetrationssex ganska bra.
Är det däremot en undergiven man så blir det lite svårare. Man måste vara tydlig med vad som kan ingå. Är det teasing och mannen inte får komma? Är det penetration av mannen i mun och anal. Är det främst att mannen slickar eller på annat sätt gör det skönt för kvinnan? Handlar det om sexuell förnedring?
Allt det där kan såklart finnas med i då en man dominerar en kvinna också, men det är lite enklare. När mannen är ug så är det bra veta innan vad som är ok eller inte, och det är svårt att svara generellt på.
Ofta kan det nog vara lättare med ren dominans utan sex, eller begränsat med sex, än just ren sexuell dominans.