• Anonym (D)

Kan inte komma av penetrering

Hej, 

Jag dejtar en man som är helt underbar. Vi har legat med varann några gånger nu och det har varit fint, men jag har inte varit i närheten av orgasm.

Jag har aldrig kunnat komma av penetrering oavsett vem jag varit med. Jag berättade det tidigt för honom. Han har smekt och gått ner på mig. Det är skönt men jag får inte orgasm. Det känns som att han tröttnar efter en stund när jag inte kommer. Jag skulle ju vilja att han fortsätter tills jag kommer, men vågar inte säga det. 

När jag själv använder dildo/vibrator kommer jag lätt. Jag mäste alltid ha stimulans av klitoris för att kunna komma. Vibrationer funkar bäst. Jag nämnde att vi kanske kunde prova vibrator men han är inte positiv till att använda leksaker. Det ska vara "naturligt". Jag känner mig dålig för att jag inte kan få orgasm med honom. Snälla ge mig tips, blir så ledsen över att det är såhär.

• Svar på tråden Kan inte komma av penetrering
  • Anonym (Mogen Q)

Jag har upplevt ungefär samma sak som du.

För mig och oss var det endast mera övning som behövdes,
    tillsammans med att jag och vi började se positivt på möjligheterna, skaffa oss själva en nyfikenhet och en vilja att göra något åt det.

Jag intresserade mig för ämnet och försökte ta reda på sätt och lösningar.

Först och främst, välj att se det som en positivt möjlighet att du faktiskt enkelt kan få orgasm med din vibrator/leksak.
    Detta är ju inte alla förunnat.

För min egen del (liksom för fler än jag?) handlade mycket om muskelminne, om vana, invanda känslor, och att jag övat mig och vant min klitoris vid ett visst sätt, med en viss typ av beröring och med en viss vibration.
    Desto mer jag övade och använde mitt eget sätt, med vibrator, desto mer vande jag mitt muskelminne och mina inre känslor vid hur det skulle gå till för att jag skulle få orgasm.
    I princip övade jag mig och vande mig vid att det fanns bara ett sätt som var rätt för mig.
    Som en naturlig följd, efter lång tid av övning, blev att desto bättre och desto enklare det blev för mig att få orgasm på detta mitt eget sätt, desto svårare blev det för mig att få orgasm på ett nytt sätt eller på något annat sätt än på just det sätt jag vant mig vid.
    Och jag tror att ungefär samma gäller oavsett vilken teknik, fingrar eller vibrator, man över sig på och som blir mitt enda och bästa sätt.

Jag och min man började öva oss och vi såg det som en rolig, positiv och upphetsande övning.
    Vi tog det stegvis, vi var nyfikna och hade roligt, och vi började överraskande snabbt att få lite olika små positiva resultat.
    Men viktigt för oss var att inte koppla detta till prestation eller att vi måste nå målet att jag skulle få orgasm på ett nytt eller helt annorlunda sätt.

Och ännu viktigare för dig och för mig, liksom för alla kvinnor, skapa aldrig någonsin någon prestationsångest hos din man eller älskare.
    För det första nämn aldrig någonsin det ordet till någon enda man. Det ordet kan vara lika värdeladdat som att säga att hans kuk är för liten...

Jag tycker att både du själv och ni tillsammans behöver öva er i att göra det skönt för dig utan vibrator, och kanske att så småningom öva din förmåga att få orgasm utan vibrator.
    Och öva dig och er i att du kan ha det skönt på flera olika sätt. För varje nytt sätt man lär sig blir det lättare att lära ännu ett nytt sätt.
    Ha tålamod, försök skapa både nyfikenhet och en positiv inställning hos er båda, gör så att ni båda tycker att det är roligt att öva sig.
    Tänk på hur många gånger du har övat dig med vibrator. Ha tålamod, och var nyfiken och beredd att öva dig lika mycket, och under en lika lång period i livet, som du tidigare har övat med din vibrator.

I mitt fall övade vi och lärde oss mycket, bl a upptäckte jag och vi vilken stor skillnad det är på klitoris-orgasm och på en inre slid-orgasm.
    Första gången jag squirtade kom det helt överraskande för jag trodde inte att jag hade den förmågan.
    Men med nyfikenhet, tålamod och glädje kan man upptäcka många nya och annorlunda saker...

Numera kan både min man och jag själv ge mig orgasm på flera olika sätt, så jag behöver inte vibrationerna på samma sätt som förr. 
    Min man är mycket stolt och glad med att han vet att han har förmåga, att han kan prestera på så sätt, att han nästan alltid kan ge mig orgasm. 
    Även med vibrator, men detta mest som omväxling någon gång ibland.

Men det är fortfarande sällan som jag, med min make, kan uppnå orgasm bara genom penetration, och hittills har jag aldrig squirtat så. Men det är inget som någon av oss bryr oss om eftersom jag nästan alltid får orgasm, genom att antingen han eller jag (eller båda) smeker mig och min klitoris. Och med fingrar eller dildo kan han också få mig att squirta ibland.

Dock har jag träffat en eller två älskare med vilka jag har kunnat få orgasmer bara genom penetration, även med squirt. Men det kan troligen bero på flera saker, bl a rent fysiska skillnader mellan olika män, men också i kombination med psykologi och känslor.

För mig är det en självklarhet att du har övat dig själv jättemycket under lång tid, övat din hjärna, nerver och känslor i din kropp och övat ditt muskelminne att få orgasm på precis och exakt "ditt sätt".
    Och det är lika självklart att du behöver mycket övning och tålamod med att lära dig, hjärnan, nerver, känslor och din kropp nya och annorlunda sätt att få orgasm.

Vi är många som inte kan, eller som har mycket svårt, att komma i en orgasm enbart genom penetration.
    Men oroa dig inte för det, för det finns massor av andra sätt att få orgasm på.

Och om ni får till ert sexliv så det sprudlar, ni har roligt och ni bli allt mera nyfikna på nya saker, så kanske kan du en dag får chansen att liksom jag få träffa en älskare som kan ge dig orgasm bara genom penetration... Om ni båda en dag skulle vilja att du får testa detta...

• Anonym (Mogen Q)
    Anonym (BBW) skrev 2024-09-17 12:28:24 följande:
    Vilket jävla trams att användandet av vibrator skulle göra det svårare att få orgasm vid samlag utan användandet av vibrator 

Så dumt att det bara slås av dina förslag om att mäta vaginor. 
    Detta är verkligen inte trams.

Jag vet det av egen erfarenhet.
    Och jag vet det efter att jag har pratat med många kvinnor och par, med läkare och med fysioterapeuter, om just denna saken.

Läs mitt långa inlägg här ovan.
    Försök öppna ditt sinne för vad övning och muskelminne, mm, kan göra med oss.

Du klarar väl åtminstone förstå att idrottskvinnor och män övar upp sitt muskelminne till att göra saker på rutin, av inövad vana, utan att de ska behöva tänka på det?
    Om du inte klarar att öppna ditt sinne för att förstå ens detta så är det så dumt att det bara slås av... av dig...

Självfallet påverkas muskelminne och mycket annat av vilka metoder vi använder när vi smeker oss själva, ofta, upprepat och under lång tid.
    Självfallet övar vi oss och vänjer oss vid vibratorn. 

För mig är detta helt naturligt och en ren självklarhet.

Självfallet kan långvarigt och ofta upprepat användande av vibrator försvåra möjligheten att få orgasm på annat sätt.
    Allt annat vore högst märkligt.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Mogen Q) skrev 2024-09-17 16:08:14 följande:

Och jag vet det efter att jag har pratat med många kvinnor och par, med läkare och med fysioterapeuter, om just denna saken.

Du klarar väl åtminstone förstå att idrottskvinnor och män övar upp sitt muskelminne till att göra saker på rutin, av inövad vana, utan att de ska behöva tänka på det?
    Om du inte klarar att öppna ditt sinne för att förstå ens detta så är det så dumt att det bara slås av... av dig...

Självfallet påverkas muskelminne och mycket annat av vilka metoder vi använder när vi smeker oss själva, ofta, upprepat och under lång tid.

Självfallet kan långvarigt och ofta upprepat användande av vibrator försvåra möjligheten att få orgasm på annat sätt.
    Jävligt roligt inlägg. Det är snarare tvärtom att orgasmer genom vibrationer, dildos och liknande väcker signalvägarna och underlättar för orgasmer på andra sätt. 

Om du tycker att ditt resonemang är logiskt så säger jag bara att jag beklagar din okunnighet. 

Som sagt finns inlägg är så komiska att jag ligger och rullar runt på golvet och nästan skrattar ihjäl mig.

Kanske läge att gå en orgasmkurs eller liknande så kommer du förstå hur jävla komiskt ditt resonemang är. 
  • Anonym (Mogen Q)
    Anonym (BBW) skrev 2024-09-17 17:17:18 följande:
    Jävligt roligt inlägg. Det är snarare tvärtom att orgasmer genom vibrationer, dildos och liknande väcker signalvägarna och underlättar för orgasmer på andra sätt. 

Om du tycker att ditt resonemang är logiskt så säger jag bara att jag beklagar din okunnighet. 

Som sagt finns inlägg är så komiska att jag ligger och rullar runt på golvet och nästan skrattar ihjäl mig.

Kanske läge att gå en orgasmkurs eller liknande så kommer du förstå hur jävla komiskt ditt resonemang är. 
    På vilket sätt har du svarat TS, vilka är dina råd och på vilket sätt försöker du hjälpa?

Ditt sätt att uttrycka dig mot TS trådstart och mot andra medlemmar gör att du inte förtjänar något svar.

Sedan om du har en annan åsikt så är det upp till dig.
    Jag förbehåller mig att få ha min egen åsikt och att få göra mitt bästa för att ge råd och hjälpa TS, och andra. I min åsikt har jag dessutom fullt stöd från de nämnda.
    Men självfallet respekterar jag att du har en annan åsikt, trots att dina åsikter framstår som väldigt inskränkta i mina ögon.

Var vänlig försök tänka på hur du uttrycker dig och hur du bemöter dina medmänniskor i detta och i alla forum.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Mogen Q) skrev 2024-09-17 17:33:48 följande:
    På vilket sätt har du svarat TS, vilka är dina råd och på vilket sätt försöker du hjälpa?

Ditt sätt att uttrycka dig mot TS trådstart och mot andra medlemmar gör att du inte förtjänar något svar.

Jag förbehåller mig att få ha min egen åsikt och att få göra mitt bästa för att ge råd och hjälpa TS, och andra. I min åsikt har jag dessutom fullt stöd från de nämnda.
    Men självfallet respekterar jag att du har en annan åsikt, trots att dina åsikter framstår som väldigt inskränkta i mina ögon.

Var vänlig försök tänka på hur du uttrycker dig och hur du bemöter dina medmänniskor i detta och i alla forum.
    Nu är frågan vem det är som framstår som väldigt okunnig och inskränkt. Det du kommer med är rent trams som inte hjälper någon utan bara bidrar till att skapa okunskap och skam runt vibratorer, dildos, kvinnlig onani och kvinnliga orgasmer. 

Själv håller jag orgasmkurser och kurser i njutning för kvinnor och par vilket jag hoppas att du i din okunnighet inte gör. 
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Mogen Q) skrev 2024-09-17 16:08:14 följande:

Detta är rent trams. Det finns mycket i kroppen som styrs av muskelminnen för att underlätta för kroppen och inte minst för hjärnan och det finns en sanning i att kroppen håller räkning vilket man jag rekomendera Bessel van der Kolk om man vill läsa på om man när det gäller kvinnliga orgasmer handlar det i mångt och mycket om att släppa på spänningar inte om att avstå från vibratorer, dildos, fingrar och liknande. Ditt inlägg speglar bara okunnighet och om jag skall vara helt ärligt ren dumhet. 
  • Anonym (Ui)

Varför ska du känna dig dålig?? Dummaste jag läst...

Jag kommer inte på något sätt alls med andra, förutom med min nuvarande och då bara genom klitorisstimulering. Det tog flera år innan det gick. 

• Anonym (Heta nätter)
    Anonym (Mogen Q) skrev 2024-09-17 17:33:48 följande:

Jösses. Var har du lärt dig sex och samlevnad, anatomi och liknande. Finns bara två förklaringar till ett så obegåvat inlägg. Antingen är du helt bortkommen eller så är du en en extremt osäker 12 årig kille som inte vill få dina kunskaper i anatomi och kvinnliga orgasmer jämförda med andra killar och känner dig helt utkonkurrerad av en vibrerande dildo. Kan delge dig en liten hemlighet, en helt vanlig eltanborste kan förmodligen ge en kvinna njutning på ett sätt du inte ens kan fantisera om. 
  • Tom Araya

Hur har det funkat tidigare när du haft sex med en man, aldrig fått orgasm då heller utan vibrator?

• Anonym (D)
    Tom Araya skrev 2024-09-18 05:51:54 följande:

Hur har det funkat tidigare när du haft sex med en man, aldrig fått orgasm då heller utan vibrator?

Jag har aldrig fått orgasm under sex, har bara fått det när jag varit själv. Har använt dildo/vibrator eller smekt klitoris samtidigt som jag stimulerat g-punkten med fingrarna. 
  • Tom Araya
    Anonym (D) skrev 2024-09-20 20:23:24 följande:
    Jag har aldrig fått orgasm under sex, har bara fått det när jag varit själv. Har använt dildo/vibrator eller smekt klitoris samtidigt som jag stimulerat g-punkten med fingrarna. 
    Prova en ställning som ger G-punktsstimulans och smek klitoris samtidigt med fingrar eller vibrator... har du provat det?
  • Anonym (D)
    Eurydike skrev 2024-09-16 22:16:43 följande:

Om han inte vill ha sexleksaker med så får han helt enkelt anstränga sig lite hårdare. Du ska inte behöva vara ledsen. Ifall du vet vad som får dig att komma och han inte är intresserad av att göra det, då är det han som är problemet. Inte du. Han har rätt att tacka nej, men du har också rätt att tacka nej.

Tack, det var ett bra svar  Jag får väl samla mod till mig och ställa krav. Tycker bara det känns obekvämt att ta upp när jag vet att han inte är positiv till det. Jag har bara nämnt det en gång tidigare, förhoppningsvis kan han ändra inställning. Det känns som att det är viktigt för honom att det är han själv som ska ge mig orgasmen, att det ligger en stolthet i det. Själv tänker jag att det blir ju ändå han som ger mig orgasm om han använder vibrator på mig, men han tänker nog inte likadant. 

• Tom Araya
    Anonym (D) skrev 2024-09-20 20:33:21 följande:
    Tack, det var ett bra svar  Jag får väl samla mod till mig och ställa krav. Tycker bara det känns obekvämt att ta upp när jag vet att han inte är positiv till det. Jag har bara nämnt det en gång tidigare, förhoppningsvis kan han ändra inställning. Det känns som att det är viktigt för honom att det är han själv som ska ge mig orgasmen, att det ligger en stolthet i det. Själv tänker jag att det blir ju ändå han som ger mig orgasm om han använder vibrator på mig, men han tänker nog inte likadant. 

Säg så här (på ett ungefär):
    "Jag har jättesvårt att få orgasm, har aldrig fått det med en man och själv använder jag vibrator. Om du vill försaka själv utan leksaker så får du nog anstränga dig lite mer. Vi kan prova ett par månader och blir det inget resultat av det så kommer jag att börja använda sexleksaker som hjälp att nå orgasm. Om du inte unnar mig den njutningen p.g.a. ditt ego, så är vi nog inte rätt för varandra."
    Du kommer att märka om han är en man eller mus beroende på hur han tar detta.
Svar på tråden Kan inte komma av penetrering