-
En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
-
Uteställen är väl bara för fjortisar(dvs fjortismentalitet, inte åldern). Jag har aldrig varit intresserad utav att gå på krogen.
-
Rädd för att gå på krogen? Absolut inte men oftast är det roligare med hemmakvällar med väninnorna. Att man slipper slisket och limmande killar är en bonus men det är inte huvudanledningen.
-
Mellan 30-40 hade alla barn 0-10 år gamla, så även om jag (som hade en fungerande man) ville gå ut på stan eller en pub med lite musik, så har de andra suttit fast som plåster vid sina ungar och man kunde aldrig träffas då om man inte var hemma hos någon.
För just den kvällen på hela kvartalet eller halvåret var deras man klart på match, eller spelade innebandyturnering eller fiskade eller MÅSTE meka med bilen eller vad fan... Eftersom pappan inte hade skapat en bra tidig relation med de små barnen så kunde inte mamman lämna dem med honom, då blev det gråt och tandagnisslan. Om hon ändå gjorde det fick hon själv bara ångest och förstörde utekvällen för resten med sitt depphumör.
Inte sällan blev det dessutom tjafs också för att ego-röv-mannen inte kunde släppa ut sin kvinna för att ta ett par drinkar. Vi snackar att man tar 2-3 drinkar och är hemma kl 22. För då föll de flesta kvinnor ihop i en hög och somnade i vilket fall.
Enda sättet för en kvinna att lösa det är att med tiden - i likhet med Gustaf II Adolf- bli ganska fet, så mannen blir lite tryggare i att hon inte blir uppraggad av ett sexpack från Paradise Hotel.
(det är givetvis bara mannens fantasi som talar, kvinnan vet i regel att beach bums inte tänder på bröstmjölksspill och hormonbristningar)
Mellan 40-50 börjar kvinnor så smått kunna umgås igen, eftersom hon nu kan vara rimligt säker på att tonårsbarnen inte gråter hela tiden hon är borta och kan ta mat själva om pappan glömmer. Men eftersom alla jobbar, man har mer pengar men ingen tid och bor i olika städer så slutar det ofta med någon form av upphaussad spa-träff ute i busken mellan ens bostadsorter. Även där tenderar kvinnor att hellre lägga sig kl 22 än att faktiskt sitta uppe och snacka riktiga saker, som man gjorde innan familjelivet förstörde alla möjligheter till intelligent utbyte.
Ovanstående gäller för medelklasskvinnor med akademisk utbildning och längre parrelation. -
Svar: TS.
De undviker krogen för att slippa dig kanske? En man som har ett behov att försäkra att han inte är sliskig och respekterar kvinnor är det lite röd flagg för... Det är väl en självklarhet.
Är du månne samma kille som drog igång tråden Kvinnor, kommer ni någonsin att förstå? Där du ondgjorde dig över att en för dig okänd gråtande kvinna drog sig undan dig? Semantiken i dina inlägg här är märkligt lik i den andra tråden..
Du har en 16 år yngre KK, säger du och i förrgår gav en okänd tjej dig sitt instagram.
Vi lever visst lite i en drömvärld, säg?
-
Att krogen var där man träffade dräggen var ju tydligt redan i 20-årsåldern. jag misstänker att kvinnor med lite erfarenhet hellre håller sig borta därifrån och väntar på att han ska dyka upp i ett annat sammanhang, om hon söker dvs.
Om jag som man hade sökt ons kanske krogen dutger, men sökte jag långsikt hade jag nog like gärna kunnat skita Ibsen delen -
Tillägg , det är väl därför de åker till en storstad när de väl ska ut. Då är väl ons det man söker i första hand, och slipper skiten med folk som ser att man går hem med någon, att man stöter ihop med den man följer med sen etc
-
För hög ljudvolym på uteställen och jag är ljudkänslig. Inte intresserad av att supa heller, aldrig varit.
Ska ut med en familjemedlem till en trevlig havsbar nere vid hamnen på söndag eftermiddag. Sippa på en Pina Colada och hoppas att vädret är på vår sida. Det är alldeles lagom för mig. -
Nej inte lever jag i en drömvärld.Kirenaj68 skrev 2024-08-02 02:16:05 följande:
Svar: TS.
De undviker krogen för att slippa dig kanske? En man som har ett behov att försäkra att han inte är sliskig och respekterar kvinnor är det lite röd flagg för... Det är väl en självklarhet.
Är du månne samma kille som drog igång tråden Kvinnor, kommer ni någonsin att förstå? Där du ondgjorde dig över att en för dig okänd gråtande kvinna drog sig undan dig? Semantiken i dina inlägg här är märkligt lik i den andra tråden..
Du har en 16 år yngre KK, säger du och i förrgår gav en okänd tjej dig sitt instagram.
Vi lever visst lite i en drömvärld, säg?
Japp friends with benefits tror jag det heter. Det var hon som "bara ville vara vänner" och inget mer. Så det accepterar jag. Och vi träffas då och då.
instagram tjejen 50 år
Fick jag lite blickar ifrån 10 tal gånger och hon spanade in mig om jag stog kvar snett bakom henne.
Så då närmade jag mig henne och frågade om en stol var ledig.
Och vi satt och pratade lite samtidigt som eventet pågick. Hon har ju inte tagit bort mig ännu så då var det nog en Ok konversation vi hade. Hon skickade hem mig efter en stund då vi slagit följe och jag meddelade att jag kommit fram och hon med. Case closed.
Nej jag har inte startat den tråden som du refererar till ovan.
Tråkigt att du startar ditt svar så som du gör.
Men jag tycker vi har fått massor av bra svar i denna diskussion. Men ditt svar känner jag bara är elakt.
Mvh den där killen som aldrig tagit en tjej på röven i krogmiljö utan att fråga. -
Dricker du några öl ja det är lugnt. Men ska du dricka så är det inte billigt på krogen. Så säker många som inte har råd att gå ut. Själv har jag sprungit på krogen sen jag va 14. Tycker inte äns att det är roligt längre. Kanske går ut typ 1gång om året. Snacka om att spara pengar idag. Har lagt så sjukt mycket pengar på krog besök i mitt liv.
-
När man nån gång går på krogen så blir man snabbt varse om varför man så sällan går ut. Musiken är alldeles för hög. Man hör inte vad folk säger till en och man får skrika för att höras. Då är det på alla sätt trevligare att träffas hemma hos någon.
-
Är i det åldersspannet, har småbarn och är gift. Blir trött kl 22-23 och barnen vaknar tidigt och vill att jag ska gå upp. Minsta blir ledsen om jag är borta på kvällen = inget nöje gå ut. Så mycket att göra på hemmaplan att det bara känns stressigt med sena kvällar och att vara trött dagen efter. Gick ut en hel del när jag var runt 30 år och singel. Besöker gärna krog och pubar igen tillsammans med vänner när barnen är större och livspusslet tillåter det.
-
Kan det möjligtvis ha att göra med att kvinnor mellan 30-50 ofta har barn och oftast är hemma och familjemyser om helgkvällarna?
-
Ja, det handlar troligen inte om bristande mod.Hjelm skrev 2024-08-04 14:12:08 följande:
Kan det möjligtvis ha att göra med att kvinnor mellan 30-50 ofta har barn och oftast är hemma och familjemyser om helgkvällarna?