Hantera andras barn
Inga moralkakor tack.
Var på ett museum idag med mina två. Fanns ett lekrum där, ett par tio barn och två föräldrar. Noterade två killar, 7 årsåldern som var väldigt kaxiga, de lät inte andra barn leka med vissa saker, sen gick de på mig och slog till mig med nån leksak och en av dem slog mig i ryggen bl.a.
Sa ju åt dem båda gångerna, andra gången lät jag nog väldigt upprörd men de här killarna hade inte vett nog att lyssna.
Blev att jag ignorerade dem totalt, samtidigt som jag försökte se efter om deras föräldrar fanns i närheten.
De verkar ha droppat av sina barn där och gått runt på museet själva. Hade jag inte gjort själv så det var väldigt mycket folk på plats.
Tänker mest, hur fasen hanterar man såna barn? Ungar som slår vuxna de inte ens känner, hur kommer det se ut längre fram i livet?
Hur mycket törs man uppfostra andras barn när deras föräldrar inte finns i närheten?
Hade ev tänkt gå till personale på museet och bett dem reda ut det. Är inte riktigt mitt jobb att leta reda på andras föräldrar och uppfostra andras barn. Vill lägga fokus på att umgås med mina barn.