Kräva skadestånd?
Om en person skadar sig på ens tomt (klättergrej som brast) kan den kräva skadestånd då? Hen säger att hen anmält och kommer kräva det. Någon som vet?
Om en person skadar sig på ens tomt (klättergrej som brast) kan den kräva skadestånd då? Hen säger att hen anmält och kommer kräva det. Någon som vet?
Ja, det kan han
Hej,
Både och, beror på.
Men, generellt.
Pool utan tak, eller skydd, ägaranssvar och kan innebära att man brister.
Klätterställning avsedd för barn som vuxen nyttjar, hut uttalat är der att den är för barn? Borde en vuxen förstå bättre?
Jag gissar att den skadade personen med största sannolikhet inte har något att komma med då du inte brustit som ägare. Som privatperson har du inte samma ansvar att sätta upp skyltar som varnar för höjd och vikt och som vuxen borde man veta bättre.
Typ, grannen lånar din låga carport till sin husbil och kör in i taket.
Motanmäl och kräv ersättning.
Du lämnar lite för lite information i trådstarten fr att man ska kunna svara ordentligt. Jag orkade inte läsa alla inlägg men jag tror att jag har fått det hela klart för mig.
Var det så att era barn klättrade i er hemmabyggda klätterställning och grannen såg det, gick in på er tomt och fick för sig att prova klätterställningen?
Jag tror han får svårt att få igenom någon skadestånd, men du kan skriva till lawline,se och fråga, det kostar inget. Dock kan du inte ta det de skriver för en absolut sannning då det finns flera saker som spelar in ifall det blir skadestånd eller inte, men du får en vägledning iaf.